Gå til innhold

Er så fortvilet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hun katt som er 4 år, hun er sterlisert og overvektig.. Men nå i det siste så er hun begynt å tisse på forskjellige ting rundt om, er så dritt lei av å gå å trøke piss hele tiden..Hun har forresten sandkasse inne som hun kan gå i. jeg plukker bort det som er urent i den hele tiden..men alikavel så tisser hun på møbler og andre ting..Jeg trenger sårt råd/tips til hva jeg kan gjøre for å få hun til å slutte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt: ta henne med til dyrlegen for å utelukke sykdom. Har hun ingen fysisk sykdom må du se på situasjonen hjemme. Har det skjedd endringer som pusen reagerer på? Forandringer i huset, nye dyr i huset, et nytt barn i huset? Eller har du byttet kattesand eller flyttet sandkassen i det siste? Er katta mye alene og kjeder seg? Er du mye opptatt med noe som gjør at hun ønsker mer oppmerksomhet?

Du må bare prøve å nøste deg frem til hva som er problemet.

Skrevet

Er faktisk etter at vi fekk et nytt barn i hus at hun begynte. vet at hun ikke får så masse oppmerksomhet for tiden..

Gjest Blubberella
Skrevet

Da kan du jo prøve å gi henne litt ekstra oppmerksomhet. Sette av tid til å kose og leke litt innimellom. Hvis det ikke retter på seg etterhvert bør du ta henne med til veterinær for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...