AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Noen som vet hvor mange dager før mensen man kan ha sex uten å bli gravid?
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Det finnes ingen sikre perioder. Man kan bli gravid når som helst, kanskje bortsett fra under mensen.
Gjest frøken am Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Har hørt at man KAN bli gravid til og med når man har mensen. Alt er relativt. Selv om det høres litt fjernt ut... 1
Ellekvelle Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 For å vite når dine sikre dager er, må du vite nøyaktig når du har eggløsning. Det er i teorien 9-13 dager etter 1 dag i menstrasjons perioden. Men det er i teorien, noen har den senere noen tidligere, og det er få som vet nøyaktig når du har det. Det kan og variere fra periode til periode. Det går an å måle kropstempetatur, men det må gjøres hver dag for å se variasjonen
watermeloon Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Man kan bli gravid under mensen! Har hørt at det går ann å kjøpe noe som regner ut om du har sjangse for å bli gravid den dagen eller ikke.
Djungelvrål Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Jeg ble gravid under siste del av mensen, 8-9 dager etter første mensdag mener jeg det var. Legen fortalte meg at noen kvinner er som kaniner, dvs. at samleie fremskynder eggløsning. :gjeiper: Jeg har også veldig korte sykluser og har sikkert mensen et par ganger i året oftere enn kvinner flest. Er superfruktbar! Glad det finnes hormonell prevansjon og jeg kan slippe unna med å ha mens kanskje 4-5 ganger i året. Ville aldri turt å satse på sikre perioder. Man vet aldri. Kroppen kan være lunefull. Endret 10. oktober 2011 av Liquorice
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Ts her: Jeg pleier å blø litt noen dager før mensen starter ordentlig (sorry detaljer), så tenker at da må vel eggløsningen være over? Og så må jo mensen bli ferdig før eggløsningen...
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Ts her: Jeg pleier å blø litt noen dager før mensen starter ordentlig (sorry detaljer), så tenker at da må vel eggløsningen være over? Og så må jo mensen bli ferdig før eggløsningen... Du leste svarene du fikk? Ingen perioder er sikre. 2
Ellekvelle Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Om hun kjenner kroppen sin kjenner hun når egløsningen er. Jeg har ikke brukt piller på over 10 år. Jeg kjenner veldig godt når egløsningen er. Og vet at det er rett for har 2 graviditeter som resultat av det, planlagte graviditeter. Jeg bruket kondom de dagene jeg vet jeg er i faresonen, hopper av i svingen de dagene jeg er usikker, og gjør som vi vil de dagene jeg anser som sikre, og på over 10 år har ingen uønsket graviditet oppstått. Når det er sakt, så er ikke dette noe jeg praktiserer utenfor fast og stabilt forhold, for jeg er fult klar over at dette ikke er en sikker måte å gjøre det på. Men om du har det som meg er ikke p-piller noe alternativ.
Joe Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Hoppe av i svingen på usikre dager er ikke særlig effektivt i lengden. Siden hun trenger å spørre om disse tingene, er hun kanskje ikke like bevisst på syklusen sin som Ellekvelle, og det er vel heller ikke så vanlig. Bruk prevensjon om du ikke ønsker å få barn! (eller sykdommer om det ikke er i et fast forhold med en du vet sykdomshistorien til)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 En grei regel: Er det krise å bli gravid, er det ingenting som heter sikre perioder eller å "hoppe av i svingen". Kroppen er ingen maskin, og selv om man tror man kan kjenne/måle seg frem til når man har eggløsning, kan kroppen plutselig finne på å slippe et egg på et uventet tidspunkt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå