MsPaddington Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Hvorfor er det sånn at noen scones blir så utrolig smuldrete? I dag laget jeg noen scones som nesten ikke gikk an å skjære i. Kan det ha noe med grovhet, hvor mye bakepulver eller egg man har i? Lagde scones av sammalt rugmel, fint hvetemel, solsikkekjerner, kruskali og havregryn. Det ble altså ganske grove... I tillegg hadde jeg 2 ss bakepulver, 2 egg og 200 g smør, og selvfølgelig væske. Noen som har god peiling på scones som kanskje kan hjelpe meg? De ble nemlig veldig gode på smak, så kunne godt tenkt meg å lage dem igjen. I hvert fall hvis jeg kan finne en måte å gjøre dem litt fastere på.
-Fisken- Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Det blir kanskje bedre om du har i kefir/yoghurt/kesam? Det gjør bakevarer mer saftig, i alle fall.
^^Belle^^ Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 ''Smuldreheten'' kommer av hvor store smørbitene dine er. Så for å gjøre dem mindre smuldrete blander du bare smørbitene litt bedre inn i det tørre slik at bitene blir mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå