Gå til innhold

Finsk Lapphund


himmelseng

Anbefalte innlegg

Nokon som har erfaring med Finsk Lapphund? Synest dei er helt nydelige, og vil gjerne vete meir om dei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner to av rasen. De er veldig godlynte, aktive og kjekke hunder. Krever endel aktivisering, og er veldig glade i å være ute. Begge de to jeg kjenner trives best på tur eller ute i hagen, de er ikke typiske sofahunder. Så man er nesten nødt til å ha et egnet uteområde skal man ha finsk lapphund. Ellers kan jeg ikke si så mye mer, kjenner dem ikke sånn kjempegodt, men inntrykket jeg har av dem er absolutt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Vi har en finsk lapphund på 7 mnd. Og han er helt perfekt for oss. Blir gjerne med ut hele dagen, men kan også ligge og dra seg i sofaen. Vår lager heller nesten ikke noe lyd, noe mange av disse kan gjøre da de er spisshund og avlet for å passe på samene inni teltet om natten. Vår er også sta og veldig egenrådig, er det noe han ikle vil, nei da tar det jammen meg lang tid før han gjør det :P det er også litt typisk for disse her. Men de er skikkelige glupe, og nesten litt slue på noen ting, særlig mat.. Han lærer super fort, men vi må ha korte treningsøkter, han blir fort lei.

Noen lapphunder er skikkelig matvrak, men vi har fått en av de som er skikkelig sære på godbiter osv. Så vi har noen få ting som han liker, men ingen ting som er helt super uber utrolig godt som gjør at han virkelig gjør alt for å få det :P

For oss er finsk lapphund helt perfekt, og vi er fortsatt helt forelsket i den, og om noen år kommer vi nok til å få en til :rodmer:

Og rasen er fortsatt en veldig frisk og fin rase, men ser desverre at det begyenner å komme en del useriøs avl på disse også.. De har virkelig blitt poppulære det siste året, så lurt å være litt obs på dette.

Vår er som sagt bare 7 mnd. Så vi lærer noe om rasen hver dag og vi koser oss hver dag :)

Gå også inn på norsk lapphund klubb sine nettsider og les deg opp på rasen der. Vi vurderte eurasier men enste da på lapphunden.

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...