Gå til innhold

Er det ikke snart nok?


Antheia

Anbefalte innlegg

tenkte akkurat på det samme når jeg slo på tvn isted og idol gikk i reprise..

er så pøkka lei alle konseptene som florer..

nei jeg slår ikke av tvn jeg vil at det skal gå et annet fornuftig program på akkurat den kanalen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, fjernsynet mitt røyk i forrige uke, og jammen sitter jeg her på andre helga uten tv. Det har gått litt sport i å greie seg uten nå, men skal jo kjøpe nytt, sjølsagt.

Det er faktisk bare deilig. Nyheter får jeg med meg, og musikk og filmer har jeg i massevis.

Men dette var vel en avsporing av tråden, likevel, savner ikke hverken Idol eller Norske Talente. Eller alle de andre realitysuppene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander With hadde en hit med Worth it sammen med Lene Marlin i fjor. Still Awake, tittelsporet på plata er veldig bra.

Elin Gaustad var med på første runde av X-faktor, og hadde en megahit med låten Confessional Song. Hun turnerte også landet sammen med Kurt Nilsen. Deres duett The water is wide er jo bare nydelig.

Litt rart at dere er lei av reality talentkonkurranser når dere åpenbart ikke har sett på noen av de.

Har da sett på, husket bare ikke låtene og hvem hu dama var :S Jeg likte Alexandrer greit nok, men har likevel ikke fått med meg den sangen. Var rett og slett bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man må ha sett programmet for å vite hvem alle disse menneskene er, så har de vel ikke akkurat slått igjennom med stor suksess.

Du hører kanskje ikke så mye på radio eller ser på andre tv-programmer heller?

Kurt og Elin fremførte The Water is wide på Senkveld og hennes Confessional song har blitt spilt MYE på radio.

Samme med Alejandro, som også var på Senkveld sammen med Kurt Nilsen, Askil Holm og Espen Lind og fremførte deres cover av Hallelujah. Alejandro gav ut singelen Stop beggin me i fjor og ventes med nytt album i løpet av høsten.

Glemte forresten å nevne Gabrielle som har en hit med Ring Meg for øyeblikket. Hun var også med i første runde av X-faktor.

Kan nevne noen utenlandske artister som også ble kjent etter Idol deltakelse: Kelly Clarkson, Jennifer Hudson, Chris Daughtry, Carrie Underwood, Adam Lambert og Jordin Sparks.

Det er ikke det at deltakere fra talentkonkurranser ikke er populære, dere vet bare ikke at det var der de ble oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, bare for å kverulere litt: regnes en sang som en hit dersom den "går på radio for tiden"? Nå hører jeg VELDIG lite på radio og får med meg omtrent ingenting av ny musikk, så jeg teller egentlig ikke, men jeg har ikke hørt om verken denne Elin, Gabrielle eller noen av de amerikanske folka minus Kelly Clarkson...

Merker at jeg burde holdt ut med radioreklame litt oftere, klarer jo ikke følge med i tiden ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man må ha sett programmet for å vite hvem alle disse menneskene er, så har de vel ikke akkurat slått igjennom med stor suksess.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Herregud. Kurt Nilsen!!

Alexander With, Tone Damli, Alejandro Fuentes, Elin Gaustad.

Tone Damli er jo kun kjent pga utseendet. hun har null talent. Elin gaustad hvem er det? Alexander With hadde kanskje to sanger og etter det har man ikke hørt en lyd fra han. Alejandro Fuentes er jo ganske flink da. men Kurt er jo den eneste som virkelig, virkelig har talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Du hører kanskje ikke så mye på radio eller ser på andre tv-programmer heller?

Nei, jeg eier ikke engang en tv.

Kurt og Elin fremførte The Water is wide på Senkveld og hennes Confessional song har blitt spilt MYE på radio.

Samme med Alejandro, som også var på Senkveld sammen med Kurt Nilsen, Askil Holm og Espen Lind og fremførte deres cover av Hallelujah. Alejandro gav ut singelen Stop beggin me i fjor og ventes med nytt album i løpet av høsten.

Glemte forresten å nevne Gabrielle som har en hit med Ring Meg for øyeblikket. Hun var også med i første runde av X-faktor.

Kan nevne noen utenlandske artister som også ble kjent etter Idol deltakelse: Kelly Clarkson, Jennifer Hudson, Chris Daughtry, Carrie Underwood, Adam Lambert og Jordin Sparks.

Det er ikke det at deltakere fra talentkonkurranser ikke er populære, dere vet bare ikke at det var der de ble oppdaget.

Hallelujah har jeg hørt. Tidenes landeplage om du spør meg, men det er jo bare en smakssak. Elin sier meg fortsatt ingenting, og Ring meg må jo være en av de verste sangene i historien?

Av de siste du nevner har jeg bare hørt om Kelly Clarkson, og jeg klarer ikke å komme på navnet på en eneste sang. Men jeg vet hun var mye på tv for noen år siden :gjeiper:

Men altså, fair enough, jeg kan gi meg på den. Jeg ser ikke på tv eller hører på radioen oftere enn ved rene tilfeldigheter, så jeg har ingen forutsetning for å vite hvem alle disse menneskene er. Det er helt greit. Jeg synes fortsatt Idol og X-factor er overvurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone Damli er jo kun kjent pga utseendet. hun har null talent. Elin gaustad hvem er det? Alexander With hadde kanskje to sanger og etter det har man ikke hørt en lyd fra han. Alejandro Fuentes er jo ganske flink da. men Kurt er jo den eneste som virkelig, virkelig har talent.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander With hadde en hit med Worth it sammen med Lene Marlin i fjor. Still Awake, tittelsporet på plata er veldig bra.

Elin Gaustad var med på første runde av X-faktor, og hadde en megahit med låten Confessional Song. Hun turnerte også landet sammen med Kurt Nilsen. Deres duett The water is wide er jo bare nydelig.

Men... er man egentlig en suksess hvis man kun har 1 eller 2 sanger som blir spilt litt på radio, eller bare opptrer med 1 sang? Er ikke det mer i kategorien One/Two-hit-wonders?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... er man egentlig en suksess hvis man kun har 1 eller 2 sanger som blir spilt litt på radio, eller bare opptrer med 1 sang? Er ikke det mer i kategorien One/Two-hit-wonders?

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at dette blir litt som å diskutere religion med noen som hadde fritak i religionstimene på skolen og aldri har åpnet en "hellig" bok. Uten sammenlikning forøvrig.

Poenget mitt er at det er helt feil å si at det ikke har kommet populære artister ut av talentkonkurranser. Disse menneskene har hatt en eller flere sanger som har ligget godt ann på hitlistene. Det at en sang ligger i toppen av hitlistene betyr at mange liker sangen, ergo, den er populær. Selv skrur jeg av radioen når Gabrielles Ring meg, kommer på, men det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner at den låten er populær.

Selv synes jeg talentkonkurranser er underholdende, og det gjør tydeligvis mange andre også. De hadde vel tatt det av lufta hvis ingen så på?

Jeg går ut i fra at alle vet hvem Alexander Rybak er? Han var med i Idol for noen år siden. Elsk/hat Fairytale, men dere må da kunne innrømme at den sangen var populær?

For all del, dere må synes at talentkonkurranser er overvurdert så mye dere vil, men da synes jeg dere skal klare å argumentere for hvorfor. Hvis dere ikke ser på programmene, eller hører på radio/ser på tv i det hele tatt, så kan ikke jeg se at dere har noe grunnlag for å uttale dere.

Dessuten - Idol gav oss Kurt Nilsen, og det er argument nok for meg :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

For all del, dere må synes at talentkonkurranser er overvurdert så mye dere vil, men da synes jeg dere skal klare å argumentere for hvorfor. Hvis dere ikke ser på programmene, eller hører på radio/ser på tv i det hele tatt, så kan ikke jeg se at dere har noe grunnlag for å uttale dere.

Dessuten - Idol gav oss Kurt Nilsen, og det er argument nok for meg :strix:

Det er overvurdert, fordi med ytterst få unntak har jeg enda ikke sett at det at det har kommet noe mer en halvrøtne sanger ut av de artistene der. Det at de kommer på toplisten holder virkelig ikke for meg. At en gjeng 14 år gamle jenter synes det er kjempestas å høre på Ring meg gjør det ikke til en bra sang.

Det er irriterende, fordi jeg fortsatt snubler over saker i VG om at Idol-Sandra har sex med gamle menn, er gravid, prøver å rappe eller whatnot, og jeg synes det er kjedelig.

Neida, jeg ser ikke på tv, jeg hører ikke på radio.

Jeg klarer likevel ikke å unngå å høre alt det sabla maset om Idol og X-faktor. Med få hederlige unntak, så har ikke dette programmet gjort mer enn å dra noen ungdommer ut av sofaen for å fortelle dem at de ikke kan synge. Eller enda verre, fortelle dem at de kan synge. Det er overvurdert fordi jeg igjen, med få unntak) enda har til gode å se en ordentlig artist med ordentlig potensiale komme ut av den konkurransen der.

Kurt er fra 2003, jeg synes de burde ha klart å hoste opp noe nytt snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ut i fra at alle vet hvem Alexander Rybak er? Han var med i Idol for noen år siden. Elsk/hat Fairytale, men dere må da kunne innrømme at den sangen var populær?

Whaaat? Rybak var med i Melodi Grand Prix, ikke Idol! Og så vant han hele skiten. Det er forskjell på Eurovision og Idol Norge, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Whaaat? Rybak var med i Melodi Grand Prix, ikke Idol! Og så vant han hele skiten. Det er forskjell på Eurovision og Idol Norge, altså.

Såvidt jeg husker var han en kort tur innom Idol uten å komme spesielt langt, før han meldte seg på Eurovision.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, okei. Det sier jo noe om Idol-konseptet det da... Man kan mene hva man vil om fyren, men han er jo en suksess! Og Idol gikk jo glipp av ham!

Så forresten faktisk en episode forrige helg, og alle sammen elsker visst hun lange modell-dama som har barbert halve hodet. Hvorfor er hun så fantastisk? Hva med de som faktisk sang bra..?

Problemet med sånne talentkonkurranser er at folk stemmer bare på favorittene. Dvs. de som er penest og de som dommerne digger. Og folk som kan litt om musikk og har hørt mer enn bare listepop hører når favorittene synger surt eller bare har puslete, små stemmer. Dommerne tar ofte feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såvidt jeg husker var han en kort tur innom Idol uten å komme spesielt langt, før han meldte seg på Eurovision.

Første gang han prøvde seg kom han ikke engang videre fra audition, andre gang kom han til semifinalerundene. Husker at jeg la merke til ham da og tenkte at han var utrolig sjarmerende og har noe spesielt, selv om han kanskje ikke sang fantastisk. Det var Kjempesjansen som egentlig gjorde ham kjent. I Kjempesjansen spilte og sang han sin egen komposisjon. Eurovision handler om å ha en fengende låt og bra opptreden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overvurdert, fordi med ytterst få unntak har jeg enda ikke sett at det at det har kommet noe mer en halvrøtne sanger ut av de artistene der. Det at de kommer på toplisten holder virkelig ikke for meg. At en gjeng 14 år gamle jenter synes det er kjempestas å høre på Ring meg gjør det ikke til en bra sang.

Det er irriterende, fordi jeg fortsatt snubler over saker i VG om at Idol-Sandra har sex med gamle menn, er gravid, prøver å rappe eller whatnot, og jeg synes det er kjedelig.

Neida, jeg ser ikke på tv, jeg hører ikke på radio.

Jeg klarer likevel ikke å unngå å høre alt det sabla maset om Idol og X-faktor. Med få hederlige unntak, så har ikke dette programmet gjort mer enn å dra noen ungdommer ut av sofaen for å fortelle dem at de ikke kan synge. Eller enda verre, fortelle dem at de kan synge. Det er overvurdert fordi jeg igjen, med få unntak) enda har til gode å se en ordentlig artist med ordentlig potensiale komme ut av den konkurransen der.

Kurt er fra 2003, jeg synes de burde ha klart å hoste opp noe nytt snart.

Jo, Kurt er fra 2003, men de beste bruker litt tid på å modnes. Eva and The Heartmaker lager jo kvalitetsmusikk, og Eva var vel med i 2005. Erik Flaa var fra samme sesong, og han ga ut sitt debutalbum for et par år siden og fikk strålende kritikker.

Gaute har også blitt en folkekjær artist, og heldigvis hadde han mot til å legge fra seg kjekk unggutt-stilen og istedenfor synge på norsk.

Margaret bør heller ikke glemmes. Hun har etablert seg som produsent, og det er slett ikke verst.

Av de nyere er jo Linnea er veletablert artist.

Alt i alt synes jeg ikke dette er så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...