Gå til innhold

Hva slags hund er dette?

Fremhevede innlegg

Gjest grønnfi
Skrevet

Det er flere raser som har slike tegninger, og de færreste shibaer er black&tan. For å få b&t fra en shibablanding, må nok den andre rasen også være bærer av b&t.....

Jeg har sett fargen i raser, deriblant flere spisshundraser.

Ok, jeg aner ikke så mye om spisshunder jeg :sjenert:

Kamphunder derimot har jeg full kontroll på :lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligner veldig på finsk lapphund iallefall :)

Skrevet

Det er uten tvil en finsk lapphund :) Har 2 stk selv så for meg er det ikke vanskelig å se ;)

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Det er uten tvil en finsk lapphund :) Har 2 stk selv så for meg er det ikke vanskelig å se ;)

De er så flotte hunder. Kan jeg spørre hvordan personligheten er? :) Kan ingenting om rasen. Så jeg bare lurte på sånne i korte hovedtrekk om det er en rolig rase, om den er sta, om den gir mye lyd ifra seg eller hvordan den er? :)

Skrevet

Ja, det er kjempeflotte hunder, kunne pr dags dato ikke tenkt meg en annen rase, med unntak av lapsk vallhund. :)

Som rase er den uavhengig, samtidig som den er hengiven og glad i både mennesker og dyr. Den er utrolig tilpasningsdyktig, og mine justerer aktivitetsnivået sitt veldig godt :) Vil ikke si de er spesielt stae :)

Til å være en spisshund synes jeg ikke det er mye lyd i de. Ett lite bjeff når det kommer folk på besøk, men ikke stort mer enn det. Den ene av mine bjeffer riktignok når hun ser hunder på tv ;)

Kan virkelig anbefale finsk lapphund, det er en helt fantastisk rase, hvertfall ut fra de erfaringer jeg har gjort meg :)

Skrevet

Det er garantert en finsk lapphund :takke:

Skrevet

Å hærlig! Jeg har også en finsk lapphund. Veldig smart og fin rase. Ikke mange som kan si noe om den fordi det er faktisk ikke så mange som vet om rasen. På valpekurset vi var på ignorerte denne "utstillingsdama" meg fordi hun trodde hunden min var en "blanding". FY så fornærma jeg ble. Betalt 10 000kr og kjørt over 1 dag for denne flotte rasen, og denne dama kaller jenta mi "blanding" og ville ikke se på henne engang! :(

Skrevet

Ja, det er kjempeflotte hunder, kunne pr dags dato ikke tenkt meg en annen rase, med unntak av lapsk vallhund. :)

Som rase er den uavhengig, samtidig som den er hengiven og glad i både mennesker og dyr. Den er utrolig tilpasningsdyktig, og mine justerer aktivitetsnivået sitt veldig godt :) Vil ikke si de er spesielt stae :)

Til å være en spisshund synes jeg ikke det er mye lyd i de. Ett lite bjeff når det kommer folk på besøk, men ikke stort mer enn det. Den ene av mine bjeffer riktignok når hun ser hunder på tv ;)

Kan virkelig anbefale finsk lapphund, det er en helt fantastisk rase, hvertfall ut fra de erfaringer jeg har gjort meg :)

Må si at jenta mi holder rett og slett på å bjeffe seg ihjel.... Så det må være du som har rolige hunder :fnise:

Skrevet

Må si at jenta mi holder rett og slett på å bjeffe seg ihjel.... Så det må være du som har rolige hunder :fnise:

Ja, det er mye mulig ;) Nå skal det være sagt at vi har terpet veldig mye på det med bjeffing når de var valper, bodde i rekkehus med naboer på alle kanter i den tiden :P

Her oppe i nord er det heldigvis blitt et forholdsvis stort lapphundmiljø nå, hvertfall enkelte steder :) Men jeg har fått mange spørsmål om det var schæfervalper jeg hadde :P Vil tro det er fargen som gjør det, begge mine er sort og tan. :)

Skrevet

Ja, det er mye mulig ;) Nå skal det være sagt at vi har terpet veldig mye på det med bjeffing når de var valper, bodde i rekkehus med naboer på alle kanter i den tiden :P

Her oppe i nord er det heldigvis blitt et forholdsvis stort lapphundmiljø nå, hvertfall enkelte steder :) Men jeg har fått mange spørsmål om det var schæfervalper jeg hadde :P Vil tro det er fargen som gjør det, begge mine er sort og tan. :)

Min er grå, svart og hvit. Nei, det er ikke en husky. En husky er tre ganger større (enn hunden min).

Hunden kan være litt sta, og vi har vært for snill, så kanskje du har rett. De jeg har møtt med lapphunder har sagt at jeg må "rive litt" i henne for å få henne til å høre på meg.

Vil si de er veldig familievennlig, lettlærte og glade hunder.

Gjest Cupcakes
Skrevet

Vår lille lapphund gutter bare7 mnd, men ci skal arantert ha fkere om et par år:jepp: helt herlg rase!

Vi må også dyttelitt på han for å få oppmerksomheten hans,når vi er ute vel og nerke,litt sta og egenervår, og ikkeveldig intr. imat :gjeiper:

Vår lager så og si ikke lyd, har han aldri gjort heller, men søstrra hans er det mye lyd i igjen.så det er nok litt forskjeller i hundene.

Vår harbare blitt kaltblanding engang, og det var bak ryggen vår på tur engang, vi hørte hva de sa og jeg hadde så lyst til å gåbort og forklare dem rasen :fnise: men de syntes hvertfall han var den vakreste hunden de hadde sett da..

På kurset vi går på går han under navnet sjokoladekaka (vi har brun lapp ;) ), og vi har også fått beskjeden om at vi har vær litt for snille med han,.. Også er ikke vår intrisert i å trene mer på øvelser og sånn i mere enn 5 min. da, men han lærer fort ;)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tror dere beskriver lapphuden veldig godt, vi har nemlig svensk og jeg kjenner meg så absolutt igjen i beskrivelsene dere :fnise:

Litt sta, lurer på hva han kan få ut av alt, ikke så veldig interessert i mat, utrolig selvstendig, og det er god stemme på han :nigo:

Skrevet

Tror dere beskriver lapphuden veldig godt, vi har nemlig svensk og jeg kjenner meg så absolutt igjen i beskrivelsene dere :fnise:

Litt sta, lurer på hva han kan få ut av alt, ikke så veldig interessert i mat, utrolig selvstendig, og det er god stemme på han :nigo:

Min er glad i mat? Men blir fort lei av en type...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vår er glad i gjærbakst, men lite annet for å si det sånn. og vaffler.

Men sånn generelt mat, noop :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...