Mrs.H Skrevet 5. desember 2003 #21 Skrevet 5. desember 2003 Mellom tolv og fjorten, men vi får aldri post på lørdager! Lurer på om han skulker da.
Gjest Dina_ off Skrevet 6. desember 2003 #22 Skrevet 6. desember 2003 Umm.. I England kommer posten mellom 7 og 8 om morgenen. Så kommer eventuelle pakker mellom kl 9 og 10. Her hvor jeg er i Norge i dag kommer posten kanskje før kl 16... Om du er heldig.
Gjest Dolphina Skrevet 6. desember 2003 #23 Skrevet 6. desember 2003 Tror postmannen/dama her er ganske punktlig jeg. Avisa kommer klokka 4 på natta og posten mellom 11 og 12. PÅ lørdager litt før!
Gjest gjesten Skrevet 7. desember 2003 #24 Skrevet 7. desember 2003 Den kommer 12.30, utenom lørdager, da tror jeg vår postmann også skulker... av og til.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 7. desember 2003 #25 Skrevet 7. desember 2003 Postmennene/kvinnene deres skulker nok ikke jobben, det er mange som opplever og ikke få post på lørdager ganske enkelt fordi det ikke er post til dem da. Dette har med lokal omdeling, hvilken type post det er (a,b,c) og hvor i landet du bor, noe mer mystisk enn det er det faktisk ikke. Har en god venninne i Posten som har forklart meg hvordan systemet fungerer. Hos meg kommer avisen mellom 5:30 og 6:00, vanlig post & pakker kommer ca. kl 11.00
Tusenfryd Skrevet 7. desember 2003 #26 Skrevet 7. desember 2003 Jeg abonnerer på en avis som kommer i posten. Og siden den kommer i posten og gis ut hver dag, så vet jeg når postmannen dropper å komme - elle rta med seg aviser. han har kanskje mye annet å dra på en dag.... Eller har blitt syk, og så kommer det ikke vikar etc. Uansett - jeg skal ha noe i postkassen hver dag, derfor legger jeg merke til det. Ellers er posten stort sett flinke her jeg bor.
Gjest Zalomine Skrevet 7. desember 2003 #27 Skrevet 7. desember 2003 Post på lørdager trur jeg enda ikke vi har fått, så vi har kommet til at post til oss aldri deles ut lørdager (men vi får ikke post (utenom reklame) hver dag ellers heller da. Reklame kommer altså heller aldri på lørdager. Men når kommer han? Vel, mens jeg er på jobb... Jeg trur han kommer en gang mellom 11 og 12 sånn ca.
Edie Skrevet 7. desember 2003 #28 Skrevet 7. desember 2003 Postdama kommer som regel mellom 14:00 og 16:00 en gang. Men nå er jo Posten oppe til 20:00, så da er det ikke noe problem om det kommer pakke som skal hentes..
Gjest Zalomine Skrevet 7. desember 2003 #29 Skrevet 7. desember 2003 Jeg aner ikke hvor lenge "hente-posten" vår er åpen jeg. Det er i en mix-kiosk, men den er ikke oppe sånn kjempelenge faktsik. "sende-posten" vår derimot, den er åpen til 23. Det er i en kiwibutikk. Dette kommer av at det som regnes sm "vår nærmeste postkontor" der vi skal hente pakker, det ligger lenger unna og langt mer tungvidt plassert for oss enn denne kiwibutikken, så dit går vi bare når det kommer pakke. Og det har vel skjedd to ganger på den tiden vi har bodd her (halvannet år) Alt i alt kan vi vel si at jeg egentlig ikke aner så mye om posten her jeg bor. Den kommer i alle fall mens jeg ikke er hjemme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå