Gå til innhold

Alkoholproblem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet til en ny plass for å studere, og med studenttilværelsen så følger det jo en del festing og alkohol.

Siden jeg begynte på skolen for to måneder siden, har jeg vært ute onsdag, fredag og lørdag hver eneste uke og drukket meg nesten sanseløst dritings hver gang. Jeg merker at dette har tært noe veldig på kroppen, og jeg føler meg sliten og uopplagt, men likevel har jeg bare lyst ut å feste og drikke mer.

Jeg pleide aldri å drikke like mye før, mens nå er det slik at hver mandag tenker jeg bare på at jeg skal ut å drikke snart, og merker at kroppen "vil ha" alkohol. Venner av meg har kommentert at de synes jeg drikker alt for mye, og er bekymret for at jeg har et problem. Jeg selv har aldri tenkt over at jeg har et problem, og synes bare det er gøy å drikke.

Har jeg et problem, eller har jeg det bare gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Jeg vil si du er i faresonen til å utvikle et problem. Du har abstinenser og merker at det sliter på kroppen. Ta tak i det før det ender galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Sånn var det for meg rett FØR det brøt ut (altså, drikke hver dag fra jeg sto opp til jeg la meg), så du burde kanskje tenke deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det bare har vært en ganske kort periode du har holdt på slik, bør du prøve å roe ned. Klarer du å la være å drikke deg dritings når du er ute? Prøv å ta en alkoholfri kveld ute, eller bare drikk _litt_. Greier du ikke det har du i mine øyne et problem. Jeg var også mye ute i studietida, og likte å drikke mer enn 1-2 øl, men det gikk likevel bra å begrense forbruket en del i stedet for å drikke meg full hver bidige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg et problem, eller har jeg det bare gøy?

Hvis alkohol er gøy, og edru er kjedelig så er det ett problem. Du trenger å bli god til å ha det moro og slappe av uten rusmidler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. Når jeg tenker over det så merker jeg selv at jeg holder på å utvikle et problem.

Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal greie å ta tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...