Gå til innhold

Hund med på ferie


Redbull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Kristiansand er det små bur på utsida hvor hunden kan stå. Anbefaler det ikke, for ser veldig små ut, og tror ikke hunden hadde trivdes der med mange andre hunder som står og piper og bjeffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Hvor skulle dere i så fall ha hatt hunden mens dere er i dyreparken og i badeland? Dere kan jo ikke akkurat ta med hunden inn dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå heimesidene til Sommarland i Bø:

Får man ta med seg hund eller andre dyr inn i Bø Sommarland?

Hunder er tillatt på området, så lenge de holdes i bånd og ikke er til sjenanse for andre gjester. Hundeposer fås i informasjonen. Vi understreker at det ikke er tillatt å ha hundene i våre bassenger.

http://www.sommarland.no/praktisk-info/sp-rsmal-og-svar/#content_area

Frå heimesidene til Dyreparken i Kristiansand:

Det er ikke lov til å ha med hunder inn i Dyreparken eller Badelandet. Men du kan sørge for at hunden din har det godt mens du koser deg i parkene. Ved Hovedinngangen (mellom Rica Dyreparken Hotel og E18) kan du få låne et hundebur på et skyggefullt sted.

I syd-vestlig hjørne av den store parkeringsplassen ved Hovedinngangen finner du hundeparkeringen. Vi har plass til 74 hunder. Det er tak over burene, men du må selv se til hunden din i løpet av dagen. Du må også selv ha med vannskål. Etter å ha plassert hunden din i buret, må du sørge for å få et stempel på hånda når du går inn i Parken. Da kan du gå ut og inn så mange ganger du vil for å se til hunden din.

Ved hundeburene er det gratis tilgjengelig Appetitt hundefôr fra fôrprodusenten Agripet som er vår samarbeidspartner på hundeparkeringen. Du kan få hundefôr sammen med hengelås.

http://faq.dyreparken.no/article.aspx?cid=4709&aid=8062

Frå heimesidene til Hunderfossen:

Hele sommersesongen er alle snille hunder hjertelig velkomne til å bli med inn i Hunderfossen Familiepark. Dette forutsetter at hunden føres i bånd.

Hunder kan ikke tas med inn på spisesteder eller på innendørs attraksjoner. Dersom dere ønsker (og været/varmen tillater) å sette hunden i bilen en kort stund, kan dere gå ut og inn igjen i parken med stempel på hånden.

Trenger dere ekstra hundeposer, får dere det ved henvendelse i Gjesteservice. Vi ønsker alle våre gjester, både to- og 4-bente, en flott dag i Hunderfossen Familiepark!

Vinterparken: I Vinterparken har hunder dessverre ingen adgang.

http://www.hunderfossen.no/praktisk_info/hunder_i_parken/

Endret av Rosalie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skulle dere i så fall ha hatt hunden mens dere er i dyreparken og i badeland? Dere kan jo ikke akkurat ta med hunden inn dit.

Det er jo det jeg spør om, om de kan være med....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå heimesidene til Sommarland i Bø:

Får man ta med seg hund eller andre dyr inn i Bø Sommarland?

Hunder er tillatt på området, så lenge de holdes i bånd og ikke er til sjenanse for andre gjester. Hundeposer fås i informasjonen. Vi understreker at det ikke er tillatt å ha hundene i våre bassenger.

http://www.sommarland.no/praktisk-info/sp-rsmal-og-svar/#content_area

Frå heimesidene til Dyreparken i Kristiansand:

Det er ikke lov til å ha med hunder inn i Dyreparken eller Badelandet. Men du kan sørge for at hunden din har det godt mens du koser deg i parkene. Ved Hovedinngangen (mellom Rica Dyreparken Hotel og E18) kan du få låne et hundebur på et skyggefullt sted.

I syd-vestlig hjørne av den store parkeringsplassen ved Hovedinngangen finner du hundeparkeringen. Vi har plass til 74 hunder. Det er tak over burene, men du må selv se til hunden din i løpet av dagen. Du må også selv ha med vannskål. Etter å ha plassert hunden din i buret, må du sørge for å få et stempel på hånda når du går inn i Parken. Da kan du gå ut og inn så mange ganger du vil for å se til hunden din.

Ved hundeburene er det gratis tilgjengelig Appetitt hundefôr fra fôrprodusenten Agripet som er vår samarbeidspartner på hundeparkeringen. Du kan få hundefôr sammen med hengelås.

http://faq.dyreparken.no/article.aspx?cid=4709&aid=8062

Frå heimesidene til Hunderfossen:

Hele sommersesongen er alle snille hunder hjertelig velkomne til å bli med inn i Hunderfossen Familiepark. Dette forutsetter at hunden føres i bånd.

Hunder kan ikke tas med inn på spisesteder eller på innendørs attraksjoner. Dersom dere ønsker (og været/varmen tillater) å sette hunden i bilen en kort stund, kan dere gå ut og inn igjen i parken med stempel på hånden.

Trenger dere ekstra hundeposer, får dere det ved henvendelse i Gjesteservice. Vi ønsker alle våre gjester, både to- og 4-bente, en flott dag i Hunderfossen Familiepark!

Vinterparken: I Vinterparken har hunder dessverre ingen adgang.

http://www.hunderfossen.no/praktisk_info/hunder_i_parken/

Tusen hjertelig takk for skikkelig svar!!! :) setter veldig pris på det! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eit tips er å sjekke under "Spørsmål og svar" på heimesidene til parken. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite OBS ang.buret som du kan låne/leie

Her ved lokale kjøpesenter var det noen pakistanske gutter i full gang med å slå i buret med stokk,kaste steiner osv.Fikk tilkalt vakt og jagd faaenskapet vekk

Ikke alle hunder tåler en slik opplevelse, så være forsiktig.

Hadde heller latt hunden være hjemme i noen timer enn å sette den i bur i det offentlige rom.Hva om det blir veldig varmt,da hjelper det ikke om buret står i skyggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite OBS ang.buret som du kan låne/leie

Her ved lokale kjøpesenter var det noen pakistanske gutter i full gang med å slå i buret med stokk,kaste steiner osv.Fikk tilkalt vakt og jagd faaenskapet vekk

Ikke alle hunder tåler en slik opplevelse, så være forsiktig.

Hadde heller latt hunden være hjemme i noen timer enn å sette den i bur i det offentlige rom.Hva om det blir veldig varmt,da hjelper det ikke om buret står i skyggen

Huffda!! Det vil vi ikke... Vi har ikke mulighet til å l hunden bli igjen hjemme da vi må kjøre i 5-6 timer for å komme til kristiansand. Men når jeg tenker meg om, mamma kan nok ha hunden de dagene vi et borte :) tror vi gjør det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres godt ut ,hel dag med bestemor :P

Blir nok en hel uke, men de er frelst i hverandre så det skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Gratis fòr som hunden ikker tilvendt ved hundeparkeringa, ser for meg mye dritt i de burene hvis det er hunder som reagerer på fòret. Burde ikke en dyrepark vite bedre!? :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok en hel uke, men de er frelst i hverandre så det skal gå bra! :)

hahah enda bedre jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Høres mye bedre ut at hunden får være hos "bestemor".

De burene ville jeg ikke hatt noen av mine dyr i (de som er utenfor parkene), har kommet over flere unger som stikker inn pinner, slår på burene osv osv (ja jeg har kjeppjaget hver eneste av de jeg har sett).

Ellers har jeg ingenting imot å ha med seg dyr på ferie, men da må man tilpasse ferien etter dyret.

Har selv hatt med meg hund på Hunderfossen, lange bilturer osv og det har vært kjempekoselig, selv om det har vært litt trist å ikke kunne se på alt jeg ville fordi hunden ikke kunne være med eller bli sittende i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vært på ferie med hunden, og da har det faktisk vært sånn at en har vært ute og gått tur med hunden hvis man har vært inne i en park.

Ellers er det bare bra at den blir passet av noen den kjenner, så slipper den å kjøre bil langt (hvis det er langt å kjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...