Gå til innhold

jeg skal bytte navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trude

:haar:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke folk bare svare på det TS spør om? Skal vi analysere, kategorisere og synse om alle som stiller spørsmål her, eller?

:roll:

Hva i all verden ? Det er ingen som sier at DU trenger å kommentere, men jeg takker alle som har gjort ! :)

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du bytte navn om du ikke har noe ønske om hva du vil bytte til?

vel, grunnen til at jeg spørr kgs brukere er fordi jeg vil bytte med er ikke sikker på hva jeg vil bytte til.

Så derfor skriver jeg her og spørr hva kvinnene her på kg syns er fine navn.

Skrevet

Yndlingsnavnet mitt: Bergljot.

Alma og Selma er også fine navn.

• Liker 1
Skrevet

Ronja

Maja

Elizabeth

Hedvig

Emilie

også noen engelske navn da

Alice

Audrey

Carolyn

• Liker 1
Skrevet

RonjaMaja

Elizabeth

Hedvig

Emilie

også noen engelske navn da

Alice

Audrey

Carolyn

Er det et vanlig navn?

Skrevet

Da jeg var liten hadde jeg en veninne som het Ronja. Også har jeg alltid likt filmen Ronja røverdatter. Men trur ikke det er vanlig.

jeg syns det er veldig fint hvertfall^^

• Liker 1
Skrevet

Og Dina syns jeg er fint:)

• Liker 1
Skrevet

Så mange fine navn det kom nå. takk :D

Skrevet

Høyrast merkeleg ut å bytte namn når du ikkje veit kva du vil heite, ja. Di fleste av dei som byttar fornamn, byttar jo til eit namn dei alltid har likt, eller som lignar på det opprinnelege namnet eller som var kallenamnet før.

Det beste rådet eg kan gje deg er i alle fall å tenkje deg GODT om. Deretter - IKKJE velg eit namn som er på namnetoppen no, velg heller eit klassisk og tradisjonelt namn. Viss ikkje trur eg det er stor fare for at du kan bli lei av namnet, pluss at det høyrast litt sånn "slenge seg på ein trend" ut. Du er ung, og kan godt kome til å endre namnesmak i åra som kjem. Mange likar godt sånne typiske "jålenamn" når dei er unge, men jo eldre folk blir, jo meir svergar dei til tradisjonelle namn. Det ser me når foreldre gjev namn til ungane sine.

Eg ville dermed lagt bort alt i retning av Jessica og Amanda, og heller gått for meir tidlause namn. Elisabeth, Kristine, Karoline, Viktoria, Johanne, Katrine, Marie, Maria, Cecilie, Silje, Benedikte, Beate, Anna, Anne, Lisa, Lise, Lotte, Ellen, Ellinor, Nora, Helene?

Skrevet

Hva i all verden ? Det er ingen som sier at DU trenger å kommentere, men jeg takker alle som har gjort ! :)

Her har du nok misforstått meg litt! :ler:

Jeg mente at folk ikke trenger å analysere HVORFOR du vil bytte navn, men gi deg forslag på navn (som er det du ber om)...;)

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Men jeg kan garantere dere om at navnet mitt er så skjeldent at dere kommer aldri til å nevne det. :)

er du arabisk eller noe i den duren?

Skrevet

Michelle, Christelle, Marielle..

Skrevet

Ronja er mye brukt på hunder i hvertfall.

Man ser jo godt på navnene du liker at du opprinnelig er svensk. Spør på et svensk forum i stedenfor så får du sikkert mange flere svenske alternativer.

Skrevet

Det hadde vært mye lettere å finne et navn til deg dersom vi visste hvordan du så ut :Nikke:

Skrevet

Hva med å ta ditt eget navn som utgangspunkt?

F.eks. hvis du heter Eldbjørg kan du bytte til Ella, Eline, Elisabeth eller noe annet som starter likt.

Hvis du heter Gunnhild kan du skifte til Guri, Unni, Hilde osv.

Jeg tror både du selv og andre vil ha vanskeligheter med å akseptere fullt ut et navn som er veldig langt unna det du heter allerede. Å bytte fra Bjørg til Jessica blir på en måte for mye.

Uansett ville jeg nok i din situasjon prøvd ut et navn du liker en periode. Be venner og familie kalle deg ... før du faktisk bytter.

Skrevet

er du arabisk eller noe i den duren?

Arabisk ? hehe, er halvt svensk og halvt norsk.

Skrevet

Takker til alle som har kommet med forslag.

Jeg har funnet mitt navn og har allerede vært på folkeregisteret og byttet. :)

Skrevet

Her har du nok misforstått meg litt! :ler:

Jeg mente at folk ikke trenger å analysere HVORFOR du vil bytte navn, men gi deg forslag på navn (som er det du ber om)...;)

Oi. beklager så mye . :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...