Gå til innhold

jeg skal bytte navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg vuderer å bytte mitt navn, men til hva?

Jeg prøvde å få hjelp på facebook, men der fikk jeg bare kommentarer som " åååh, nei du må ikke bytte navn" "ditt navn er jo kjempe fint" og blablabla.

Så altså, på facebook er det ingen hjelp å få, så da snur jeg meg til alle KG brukere her inne.

Har DU noe forslag til navn?

Jeg er kvinne, så det må helst være et kvinne navn! :P

Håper på svar . :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg vuderer å bytte mitt navn, men til hva?

Jeg prøvde å få hjelp på facebook, men der fikk jeg bare kommentarer som " åååh, nei du må ikke bytte navn" "ditt navn er jo kjempe fint" og blablabla.

Så altså, på facebook er det ingen hjelp å få, så da snur jeg meg til alle KG brukere her inne.

Har DU noe forslag til navn?

Jeg er kvinne, så det må helst være et kvinne navn! :P

Håper på svar . :)

Hva er grunnen til at du vil skifte navn egentlig?

Skrevet

Må bare få lagt til at jeg mener mitt private navn, ikke nicket her på KG :)

Skrevet

Hvis du skal bytte navn synes jeg virkelig du burde ha en personlig begrunnelse for hvilket navn du byttet til.

• Liker 5
Skrevet

Hva er grunnen til at du vil skifte navn egentlig?

Jeg har aldri likt mitt navn, men har ikke turt å bytte før nå.

Så nå er jeg på jakt etter det "perfekte" navn. :)

Skrevet

Har du en "navnestil" du liker godt, da? Ønsker du et navn ingen/få andre har? Fortell oss litt om personligheten din.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Helt håpløst å svare når en ikke aner hva slags smak du har i navn, om du vil bytte til noe som er totalt annerledes enn det du heter nå eller om du vil ha noe som er noenlunde likt osv. Det finnes jo en røys med flotte navn, kjøp deg en navnebok ;)

Du må vel ha en viss peiling på hva du har lyst til å hete, ellers hadde du vel ikke ønsket å bytte?

• Liker 3
Skrevet

Hva heter du nå da? Slik at vi får en ide om hva du ikke liker :)

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Men jeg kan garantere dere om at navnet mitt er så skjeldent at dere kommer aldri til å nevne det. :)

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Men jeg kan garantere dere om at navnet mitt er så skjeldent at dere kommer aldri til å nevne det. :)

Men gi oss litt mer å gå på. Nevn et navn du hater, og nevn et navn du liker. Har du ingen favorittnavn selv?

Skrevet

Vær klar over at det er en lang prosess for venner og familie og bli vandt til ditt nye navn. Jeg byttet fornavnet mitt for litt over 4 år siden, til et mellomnavn jeg egentlig aldri hadde brukt offisielt, men som jeg alltid har hatt en kjærlighet til. Var aldri, helt tilbake til barndommen, helt fornøyd med fornavnet mitt. Så valget var veldig enkelt. Men jeg funderte på om jeg faktisk skulle gjøre det i flere år. Da jeg skulle flytte til en helt ny plass, helt alene, føltes det rett. Den dag i dag, fire år etter, har familie enda vanskelig med å huske fornavnet mitt. Men jeg har så og si bare nye venner nå, så de kjenner meg jo bare for det navnet jeg har nå.

For all del, å bytte navn er det beste valget jeg har tatt, men jeg tenkte over det i mange år. Ikke bare bytt for å bytte, spesielt ikke når du vet hvordan navn du vil bytte til. Det er mitt råd!

• Liker 2
Skrevet

Litt om personligheten min? hmm..

Vel, hva skal jeg si ?

Jeg er i 20 årene, blond, mor, Jeg er sosial, kanskje litt frempå...

Mer vet jeg ikke hva jeg skal si..

Men når det kommer til hva slags navn jeg liker, er det mye forskjellig..

Alt fra Amanda til nathalie, madelen, madelein, jessica, osvosv...

Navn jeg ikke vil ha (selv om det er fint på andre) ranghild, alfhild, bjørg, vanja osvosv. :)

Skrevet

Jeg har aldri likt mitt navn, men har ikke turt å bytte før nå.

Så nå er jeg på jakt etter det "perfekte" navn. :)

Føler du ikke at du kansje mister litt av identiteten din ved å skifte navn da? Folk kjenner deg jo som "ditt navn" liksom..

Selv om jeg ikke er så stor fan av mitt eget navn så tror jeg ikke jeg hadde turt å bytte navn for da hadde jeg blitt en annen person på en måte.

• Liker 1
Skrevet

Det er forblåst å bytte navn når du ikke har et spesielt du vil bytte til. Har du passert 20 år forresten? Husker jeg var superivrig da jeg var 18 år på å bytte navn. Nå er jeg egentlig glad i navnet mitt, stolt. Bare et etternavn som skal byttes av personlige grunner, og da til et etternavn jeg har hatt klart i flere år.

• Liker 2
Skrevet

Vær klar over at det er en lang prosess for venner og familie og bli vandt til ditt nye navn. Jeg byttet fornavnet mitt for litt over 4 år siden, til et mellomnavn jeg egentlig aldri hadde brukt offisielt, men som jeg alltid har hatt en kjærlighet til. Var aldri, helt tilbake til barndommen, helt fornøyd med fornavnet mitt. Så valget var veldig enkelt. Men jeg funderte på om jeg faktisk skulle gjøre det i flere år. Da jeg skulle flytte til en helt ny plass, helt alene, føltes det rett. Den dag i dag, fire år etter, har familie enda vanskelig med å huske fornavnet mitt. Men jeg har så og si bare nye venner nå, så de kjenner meg jo bare for det navnet jeg har nå.

For all del, å bytte navn er det beste valget jeg har tatt, men jeg tenkte over det i mange år. Ikke bare bytt for å bytte, spesielt ikke når du vet hvordan navn du vil bytte til. Det er mitt råd!

Hei. takk for gode ord. :)

Jeg har HATET mitt navn siden barndommen og har altid villet bytte til et annet navn.

Grunnen til at jeg aldri har turt å bytte er pga min mor. Jeg har vært så utrolig redd for at hun skulle bli skuffet.

Men, jeg har tenkt på dette så lenge nå at det beste (for min del) er at jeg får et navn jeg er stolt over å bære og ikke skammer meg over.

Når jeg møter nye mennesker så gruer jeg meg til å hilse på dem pga at jeg må si navnet mitt.

Skrevet

Det er forblåst å bytte navn når du ikke har et spesielt du vil bytte til. Har du passert 20 år forresten? Husker jeg var superivrig da jeg var 18 år på å bytte navn. Nå er jeg egentlig glad i navnet mitt, stolt. Bare et etternavn som skal byttes av personlige grunner, og da til et etternavn jeg har hatt klart i flere år.

Ja, jeg har passert 20...

Skrevet

Jeg liker veldig godt navnene Veronica, Victoria, Kristiane, Kristine, Annabelle, Regine, Maria, Sarah og Synne.

• Liker 2
Skrevet

Så, er det noen som kanskje kan komme med en fin navneliste ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...