Gå til innhold

Paranormal Activity.. Hvordan reagerte du da du så den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skjønte handlingen, ja. Men vi hadde hørt at den liksom var så bra, og driiit skummel, så vi satt der og hadde høye forventninger til filmen, men den skuffa, skikkelig.

hvis dere spolte igjennom mesteparten av filmen, hvordan fikk du med deg handlingen?

Alle som har hørt om filmen skjønner at noe av handlingen er om paranormal aktivitet. Men hva mer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke akkurat en film det er vanskelig å forstå noe av. Synes du det?

Absolutt ikke. Men syns det er litt snodig at man kan få med seg alt av en film og kalle den kjedelig når en spoler igjennom mesteparten av filmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke oppstyret rundt PA.

Elsker skrekkfilmer og ser gjerne flere hver helg (skrekkfilmkveld er fast kost på lørdager). Da jeg så Paranormal Activity hadde jeg allerede hørt at den skulle være "dritskummel", så jeg satt og ventet på at det skumle skulle skje. Men jeg ble rett og slett bare skuffa. Det skjedde jo ingenting i løpet av hele filmen. "Oi, se, nå er døra litt mer åpen enn natta før!" Nei, det var ullent. :fnise:

2'ern var enda mindre å skrive hjem om, men vil ikke si at den ene var skumlere enn den andre. Hufsa er skumlere enn begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere spolte igjennom mesteparten av filmen, hvordan fikk du med deg handlingen?

Alle som har hørt om filmen skjønner at noe av handlingen er om paranormal aktivitet. Men hva mer???

Vi spolte jo ikke fort gjennom filmen, vi så jo hva som skjedde. eller.. "skjedde", siden det ikke skjedde en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PA handler ikke om at det skal skje så mye, den handler om stemning og fornemmelser av det uvisse. Dette forsvinner selvsagt fullstendig når man spoler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PA handler ikke om at det skal skje så mye, den handler om stemning og fornemmelser av det uvisse. Dette forsvinner selvsagt fullstendig når man spoler.

Selv om det ikke skal skje så mye, så kunne det ha skjedd litt mer enn at de bare hadde på kameraet om natten og døra åpna seg litt. Gjort litt mer for at folk skal bli litt mer med i filmen, i stedet bare for å sitte der og vente på hva som liksom skal være så skummelt. Men noen er mer lettskremte enn andre, jeg tåler vel litt mer enn dere som synes den filmen var helt jævlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det ikke skal skje så mye, så kunne det ha skjedd litt mer enn at de bare hadde på kameraet om natten og døra åpna seg litt. Gjort litt mer for at folk skal bli litt mer med i filmen, i stedet bare for å sitte der og vente på hva som liksom skal være så skummelt. Men noen er mer lettskremte enn andre, jeg tåler vel litt mer enn dere som synes den filmen var helt jævlig.

Enig. Det er i alle fall tydelig at folk reagerer veldig forskjellig på ting. Jeg pleier like demoner og slike type skrekkfilmer hvor ikke alt er "in your face" hele tiden også, men akkurat i denne filmen synes jeg ikke stemningen var noe skummel i det hele tatt. Det var heller ingen spenning i hva som skulle skje. (Og heller skjedde det jo ikke noe veldig spesielt). Og jeg spolte ikke engang, så det er ikke det det går på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke skal skje så mye, så kunne det ha skjedd litt mer enn at de bare hadde på kameraet om natten og døra åpna seg litt. Gjort litt mer for at folk skal bli litt mer med i filmen, i stedet bare for å sitte der og vente på hva som liksom skal være så skummelt. Men noen er mer lettskremte enn andre, jeg tåler vel litt mer enn dere som synes den filmen var helt jævlig.

Poenget er jo at det liksom skal være in real life. Hadde det skjedd mer hadde det virket litt urealistisk kanskje!? :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den svært godt. Jeg ble ikke skremt i den forstand at jeg var mørkredd når filmen var over. Men den laget en skremmende stemning som gjorde at jeg grugledet meg til hver natt for å se hva som skjedde. Det at vi ser så lite er det som gjør den så bra. Da tar min egen fantasi over. Hadde vi sett en eller annen demon eller et tentakkel-monster, så hadde det blitt så urealistisk at jeg hadde falt helt av.

Jeg er nok lettskremt på slikt, fordi jeg ser svært sjelden skrekkfilmer. Dette fordi 9 av 10 skrekkfilmer handler om vold, blod og gørr, og det har jeg ingen interesse av. Det skremmer meg ikke, det er bare vemmelig. Det er ytterst sjelden jeg ser en subtil skrekkfilm som handler om stemning mer enn hvor mange lemmer kan kan vrenge rundt eller kutte av. The Others er en annen slik genial perle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ah, jeg synes alle paranormal activity-filmene er creepy jeg! Elsker slike filmer :) Nummer 3 fikk jeg en dårlig filmopplevelse med da, men det på grunn av alt for mange fjortiser i kinosalen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også disse filmene er skumle nok! Liker filmer som handler om "det mellom himmel og jord", selv om jeg forsåvidt blir et nervevrak etterpå.

Er 3ern den siste? Eller har det kommet/kommer det en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Petita

Mine eldre søsken nekta meg å se filmen, fordi de mente at den var altfor skummel. De pissa i buksa av å se den selv.

Endte med at jeg dro til noen venner og så den der, og fysøren hvor jeg kjeda meg!... Det tok SÅ lang tid før det skjedde noe, og nei det var rett og slett kjedelig og skuffende.

Ble absolutt ikke redd. For jeg er tøff. Neida. Joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett ferdig 3ern. Litt skummel men synes den forrige var verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

I fucking totally freaked out, jeg ble så forskrekka at jeg begynte å grine, og var livredd. Den gikk på tv en kveld nå mens jeg var alene hjemme, sov ikke resten av natten heller, og hjelp om det kom noen huslyder mens jeg lå der!

Er litt roligere nå, men fy faen så jævlig film, skal ikke se oppfølgerene i allefall, aldri.

Hva tenkte du når du så den, ble du redd?

Jeg reagerte nøyaktig likt som du. Det virka så virkelig liksom..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Paranormal Activity 3 på kino, synes ikke den var spesielt skummel. Det syntes barna i salen da.

Endret av Avi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille når man har opplev lignende selv...

Skrullete menneske.

Anonym poster: 247f5287bfcbd68b9dd687c51a3bb9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...