Gjest Badabing Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 I utlandet får man ofte sånne små, litt tykke pannekaker med lønnesirup til frokost. Fikk brålyst på dette! Er det noen som har oppskrift på sånne? Prøvde å titte litt rundt på nettet etter oppskrift, men det var stort sett kefir i dem, og det har jeg ikke. Går det an med rømme i stedet?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 http://www.bbc.co.uk/food/recipes/fluffyamericanpancak_74828 Prøv denne. BBC har som regel veldig bra oppskrifter.
challenger Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 I utlandet får man ofte sånne små, litt tykke pannekaker med lønnesirup til frokost. Fikk brålyst på dette! Er det noen som har oppskrift på sånne? Prøvde å titte litt rundt på nettet etter oppskrift, men det var stort sett kefir i dem, og det har jeg ikke. Går det an med rømme i stedet? Men man må vel ha en sånn spesiell greie å steike disse på for at de skal bli bra? Går ikke an å steike de i ei vanlig stekepanne..
Gjest Solmåne Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Håper at det går an å lage i vanlig stekepanne, for da skal jeg prøve dette i uka!
Pria Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Det er kefirmelken i pannekakene som gjør de tykke og svampete. Og ja, de kan stekes i vanlig panne, helst teflonpanne.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Det går fint an, men som oftest er pannekakene mye mindre i diameter enn norske pannekaker. En blanding av lapper og pannekaker, kan du si. Minner meg om pannekaker jeg spiste på en frokostrestaurant "over there" - med bacon og lønnesirup
challenger Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Alle de gangene jeg har prøvd å lage dette før så har det ikke gått an. Da får jeg høre at man må ha sånn spesiell greie(er det takke det heter kansje?), for å steke de på. Det ser man jo amerikanske filmer og serier også at de steker pannekakene på en sånn ting for å steke sånne pannekaker på.
Pria Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Alle de gangene jeg har prøvd å lage dette før så har det ikke gått an. Da får jeg høre at man må ha sånn spesiell greie(er det takke det heter kansje?), for å steke de på. Det ser man jo amerikanske filmer og serier også at de steker pannekakene på en sånn ting for å steke sånne pannekaker på. Det kalles en griddle. Bare bruk en teflonpanne du.
^^Belle^^ Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg lagde amerikanske pannekaker så sent som i dag morges, og jeg kan bekrefte at det fint går an å steke dem i vanlig stekepanne. (I den originale oppskriften var alt melet siktet hvetemel, men jeg liker det litt grovere så jeg skiftet ut 2/3 av melet med sammalt fint hvetemel ) Jeg hadde sjokolade oppi også forresten... Oppskrift: Ingredienser: 114 g sammalt fint hvetemel 57 g siktet hvetemel 1 ss bakepulver en klype salt 1 ts sukker 2 store egg 2 ss smeltet smør, avkjølt 3,35 dl melk Slik gjør du: Bland det tørre i en bolle. Tilsett egg, smør og melk og rør til en jevn masse med en gaffel. Røren skal være tykkere enn vanlig pannekakerøre. La stå og svelle i minst 20 minutter. Plassér 2-3 ss store klatter i en stekepanne, og stek på medium varme i ca ett minutt på hver side.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå