Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Au, au, au. Så støl jeg er idag. Har vært på Styrke(med vektstang) på Sats på onsdag, og idag er jeg utrolig støl. Har trenet endel StramOpp og syntes det var greit å prøve noe nytt.

Spørsmål: Når en trener styrke med vektstang, hva er det mest ideelle? Trene med lite eller mye vekt på stangen? Det var jo min første time så jeg hadde 3 vektstenger liggende med forskjellige vekter. Jeg brukte mest den stangen med tyngst vekt. Jeg kom meg igjennom alle repetisjonene, men det sved no jævlig i musklene. Man skal jo kjenne det litt da, eller?

En veninne av meg sa jeg skulle ha lette vekter, ellers kunne jeg få senebetennelse/betennelse i musklaturen.

Jeg trodde det skulle gjøre litt vondt under trening for å få resultater. Sålenge man klarer alle repitisjonenen, selv om armer og ben skalv som et aspeløv :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du få senebetennelse? Har du noen skader fra før?

Det skal verke litt når man trener, ellers ingen effekt. Hvis du klarer å kjøre med tunge vekter (at du gjør øvelsene riktig osv), kan jeg ikke se noe veien for at du gjør det. Selv om det ikke alltid er like godt å være støl, så gir det jo et tegn på at en har trent bra! Ikke noe farlig med å være støl! :wink: Stå på!

Skrevet

syns du skal lette litt opp jeg; som ikke så veldig, supergodt trent er det fornuftig å begynne litt mykt. Når sener, ligamenter og muskulatur er litt sterkere, kan du gi på mer.

Man skal bli litt støl ja, men det skal ikke være så ille at det blir auauauau over hele kroppen, da er det blitt litt mye.. Konsekvens er jo at du bruker lengre tid på restitusjon, og da blir neste økt litt dårligere enn nødvendig.

Skrevet

hmm...... :wink:

Jeg blir liksom så glad når folk trener bra jeg, og tar i litt. Vet jeg kan bli litt ivrig her...

Synes jenter generelt har på for lite vekter. Ser jenter på treninga som har bra med muskler og som ikke vet det selv, de driver å kjører den stanga opp og ned 140 ganger med nesten ingen kilo på. Merker jeg nesten blir litt irritert... Skal jo mye til for at jenter får bulemuskler uansett. Jeg blir alltid støl etter hver eneste trening og det sier meg at jeg har trent enda litt bedre enn forrige gang. :blunke: Men ikke så støl at det er skikkelig vondt å bevege seg da.

Men jeg er fullstendig enig i at nybegynnere bør ta det med ro i starten og legge på mer vekter etter hvert.

Skrevet

Ho ho!!!

Kjenner meg igjen...

Første gang jeg var på styrke tok det laaaang tid før stølheten forsvant.

Neste gang trente jeg med ikke så mye vekter, bare før å teste ut hva jeg egentlig tar, det lærte jeg meg rimelig fort, og har siden den gang økt raskt i antal kilo på vektstangene!!

Du må begynne rolig og jobbe oppøver i vekt.

Men husk att du må selvfølgelig ta i før å få noen virkning.

lykke til!!

Skrevet

He, he har en tendens til å bli litt lett revet med. Hadde bestemt meg for å ta den første timen lett, men liker å "tyne" kroppen litt .

Tror jeg skal være litt mer forsiktig neste gang. Kjenner spes. en øvelse instruktøren kaller markløft, som tar på bakside av lår og rompe au, au..... Gutta på jobb tror nok jeg har fått meg skikkelig i natt, for jeg har skikkelig Cowboy gange og er ytterst forsiktig når jeg setter meg ned :ler:

Skrevet
:ler: Kjenner til den! Skikkelig digg å gå ned trapper.
Skrevet
:ler: ung og pen i tøyet og ny på arbeidsplassen hadde jeg også en slik... Tok en stund før jeg fikk kontakt md gutta etter det.. og damene syntes jegvar SÅ ufarlig og fin å snakke med... :ler:
Skrevet
:ler: ung og pen i tøyet og ny på arbeidsplassen hadde jeg også en slik... Tok en stund før jeg fikk kontakt md gutta etter det.. og damene syntes jegvar SÅ ufarlig og fin å snakke med... :ler:

:ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...