AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Leste en artikkel om forelskelse. Der forskere hevdet at menn fikk mindre sexlyst dersom de var virkelig forelsket i en jente. Alltså at sex ble mindre viktig, gjerne noe de kan vente med. Mens kvinner reagerte motsatt. De fikk høyere sexlyst under en forelskelse. Tror dere dette stemmer ? Noen som har erfaringer å komme med ?
Gjest Jytte Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer - tvert imot.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Lo litt for meg selv av den der, for jeg kjente litt igjen kjæresten. Da vi ble kjent, bodde vi 50 mil unna hverandre, og møttes ikke før etter 3 måneder. I den perioden snakket vi myyyye på telefon, sms, msn osv, og sex ble ikke nevnt med et ord! Husker jeg ble litt bekymret, for jeg liker sex, så jeg kunne ikke ha noe forhold med en som ikke var så seksuell av seg. Vel, da vi møttes kunne jeg bare glemme de bekymringene, for å si det sånn Da jeg spurte han senere om hvorfor sex aldri var et tema i starten, svarte han bare at "med deg var alt annet så mye mer viktig" Så det er mulig den teorien stemmer for flere altså.
afeio Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg kjenner til det jeg også. Da jeg ble sammen med eksen ville jeg ha sex hele tida, mens han ikke virket så interessert i det. Noen måneder etterpå var alt snudd på hodet.
womenwomen Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Det stemmer ihvertfall ikke med mine erfaringer - tvert imot. Er jo stor forskjell på å BARE være kåt på noen, eller være skikkelig forelsket...
Gjest Jytte Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Er jo stor forskjell på å BARE være kåt på noen, eller være skikkelig forelsket... Jeg kan garantere deg at min mann og jeg var skikkelig forelsket i starten. Han har sagt flere ganger at jeg var hans første og eneste forelskelse. Sex hadde vi flere ganger i døgnet og vi tenkte knapt på annet. Han hadde fortalt kollegaene sine om det fantastiske forholdet han hadde fått nå ... alt var SÅÅÅ bra og vi hadde sex hele tiden. De andre hadde ledd av ham og sagt "bare vent et år så kan vi snakkes igjen" ... Han forstod ikke selv at det livet vi hadde i den rosenrøde forelskelsen ikke var noe som kom til å vare livet ut .. han syntes bare det var sååå utrolig fantastisk og at det var ment å vare slik.
pusleline Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Vi har i min mening altfor lite sex, og har aldri hatt mye sex de snaut to årene vi har vært sammen. Jeg bruker en del tid på å undre meg over hvorfor han har lite lyst, men vet at han elsker meg - kanskje det er noe i det du sier TS..?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Vi har i min mening altfor lite sex, og har aldri hatt mye sex de snaut to årene vi har vært sammen. Jeg bruker en del tid på å undre meg over hvorfor han har lite lyst, men vet at han elsker meg - kanskje det er noe i det du sier TS..? Menn er rare. Er de forelsket vil de ikke ha sex, men kose vil de ( småkos)men ikke mer enn det. Men hisser opp damene, for så å bare avvise, når hun er blitt skikkelig het... Fy fan!
Gjest Alfred Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Menn er rare. Er de forelsket vil de ikke ha sex, men kose vil de ( småkos)men ikke mer enn det. Men hisser opp damene, for så å bare avvise, når hun er blitt skikkelig het... Fy fan! Damer hisser også opp menn ved hjelp av klær og sminke, for så å avvise. Fy fan!
Cuckold Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Leste en artikkel om forelskelse. Der forskere hevdet at menn fikk mindre sexlyst dersom de var virkelig forelsket i en jente. Alltså at sex ble mindre viktig, gjerne noe de kan vente med. Mens kvinner reagerte motsatt. De fikk høyere sexlyst under en forelskelse. Tror dere dette stemmer ? Noen som har erfaringer å komme med ? Jeg tror kvinner og menn er ulike på dette området og tror det kan henge sammen med erfaringer tidlig i tenårene. Når gutten er forelsket vil han ofte erfare at en for sterk seksuell interesse er uønsket, derfor kan det være at vi gutter tidlig lærer oss å separere forelskelse og seksuell lyst. Så vi slipper å skremme bort jentene vi er forelsket i. Senere vil dette kunne oppfattes som et problem av de samme jentene, for de kan ikke forstå at en gutt ikke kobler forelskelse og seksuell lyst på samme måte som dem. Som gutt vil jeg neppe bli forelsket i en jente jeg ikke finner seksuelt tiltrekkende, så den seksuelle tiltrekningen vil nok som regel være der, men det er ikke slik at jeg nødvendigvis tenner mer på en jente jeg er forelsket i enn på en annen tilsvarende attraktiv jente. Forelskelsen betyr lite for den seksuelle tiltrekningen jeg føler for en jente. Endret 9. oktober 2011 av Cuckold
womenwomen Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg tror kvinner og menn er ulike på dette området og tror det kan henge sammen med erfaringer tidlig i tenårene. Når gutten er forelsket vil han ofte erfare at en for sterk seksuell interesse er uønsket, derfor kan det være at vi gutter tidlig lærer oss å separere forelskelse og seksuell lyst. Så vi slipper å skremme bort jentene vi er forelsket i. Senere vil dette kunne oppfattes som et problem av de samme jentene, for de kan ikke forstå at en gutt ikke kobler forelskelse og seksuell lyst på samme måte som dem. Som gutt vil jeg neppe bli forelsket i en jente jeg ikke finner seksuelt tiltrekkende, så den seksuelle tiltrenkningen vil nok som regel være der, men det er ikke slik at jeg nødvendigvis tenner mer på en jente jeg er forelsket i enn på en annen tilsvarende attraktiv jente. Forelskelsen betyr lite for den seksuelle tiltrekningen jeg føler for en jente. PRESTASJONSANGSTEN blir kanskje plutselig sterk - når det gjelder en jente han er veldig forelsket i ? Kanskje derfor forelskede menn vil være litt tilbakeholdne og forsiktige med sex i begynnelsen også. Greit nok å bli bedre kjent. Jeg kan vente jeg. Selv om det er slitsomt...he he
Cathrine88 Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg mener å huske at dette har noe å gjøre med at testosteronnivået hos et forelsket par forandrer seg. Det synker hos menn og stiger hos kvinner, dermed skjer det samme med sexlysten. Men siden menn har mye høyere testosteronnivå, og ofte høyere sexlyst i utgangspunktet, blir det nok heller mer jevnt enn at mannen har mindre lyst enn kvinnen. .
Cuckold Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 (endret) PRESTASJONSANGSTEN blir kanskje plutselig sterk - når det gjelder en jente han er veldig forelsket i ? Kanskje derfor forelskede menn vil være litt tilbakeholdne og forsiktige med sex i begynnelsen også. Greit nok å bli bedre kjent. Jeg kan vente jeg. Selv om det er slitsomt...he he Nå må du ikke misforstå, det jeg snakker om her er hvorfor menn ofte har dette skillet mellom forelskelse og seksuell lyst. Dette er egentlig bare spekulasjoner fra min side. Når vi er helt unge, i startfasen av den voksne seksualiteten, vil koblingen forelskelse + seksuell lyst være skjør, derfor kan koblingen avlæres like kjapt som den er tillært, og det kan skje nettopp fordi man som ung gutt merker at jentene setter mer pris på forelskelsen enn på det seksuelle begjæret. Når disse to først har blitt separert er det ikke så lett å knytte dem sammen igjen. Og derfor vil jeg som mann tenne på kvinner jeg finner seksuelt attraktive helt uavhengig av om jeg er forelsket eller ei. Jeg kan være like seksuelt tiltrukket av din pene venninne som av deg, selv om det er deg jeg er forelsket i. Så fremt jeg finner dere omtrent like seksuelt attraktive. Men selv om jeg som helt ung gutt lærte meg å holde mitt begjær i bakgrunnen for å vinne frem overfor jentene, varte jo dette bare en kort periode. Senere har jeg helt andre erfaringer, og det er på ingen måte sånn at jeg ikke ønsker sex første kvelden når jeg treffer en jente jeg har full klaff med. Tvert imot, for meg er det viktig at vi er på bølgelengde seksuelt, så det er et godt tegn om det blir sex første kvelden. Så jeg kjenner meg ikke helt igjen i dette at forelskede gutter har redusert sexlyst. Tror bare det kan virke sånn fordi kulturen vi lever i har satt kvinnens reaksjonsmønster som fasit, alle "vet" jo at det riktige er å være mer kåt på en man er forelsket i. For det riktige ifølge vår kultur er å koble kjærlighet og sex, forelskelse og sex. Så når vi menn ikke gjør det fremstår det som merkelig og et brudd med forventningene. Endret 9. oktober 2011 av Cuckold 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå