Gå til innhold

HJELP til kakeoppskrift!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger så sårt litt hjelp... Jeg er så ABSOLUTT ingen kakebaker, men må stille med en kake på lørdag!!? Den må være i langpanneformat, og IKKE eple- eller sjokoladekake. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor må den være i langpanneformat?

De fleste kaker kan en vel lage i langpanne, bare en husker at steketiden blir kortere.

Skrevet

Hvis du titter på tråden "kake til skoleavslutning", så har jeg fått oppskrift på en veldig god krydderkake der. Den er superenkel - smaker godt, og passer helt perfekt i langpanna!

Eller så kan du prøve deg på en banankake - jeg kan legge ut oppskrift senere hvis du vil ha.

Skrevet
Eller så kan du prøve deg på en banankake - jeg kan legge ut oppskrift senere hvis du vil ha.

Ja takk - gjerne! :D

Skrevet

Banankake

2 egg

2 kopper sukker

2 bananer

1 kopp smeltet smør

8 ss melk (ca 3/4 kopp)

3 kopper hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts natron

2 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til eggedosis. Mos bananene (de kan godt være godt modne!) med gaffel - det trenger ikke være en jevn masse.

Bland bananene i eggedosisen, sikt i det tørre og spe med melken. Blande. Stekes på 180 grader i ca 45 min.

NB Oppskriften må dobles hvis du skal bake i langpanne!!

Har ikke smakt den med glasur/pynt, men jeg kan tenke meg at en sjokoladeglasur smaker godt på - eller så kan du bare sikte melis over!

Skrevet

:D Hjertelig!! Da er den i boks - eller rettere sagt; langpanne! :ler:

Gjest pauline
Skrevet

den banankakeoppskriften din ragnhild, går den greit i en 24 cm form?

Skrevet
den banankakeoppskriften din ragnhild' date=' går den greit i en 24 cm form?[/quote']

Det vil jeg tro - men jeg kan ikke huske om jeg har prøvd det.. Har stort sett bakt dobbel porsjon jeg!

Skrevet

Undertegnede er venninne av ragnhils med akkurat samme oppskrift. Jeg har bakt banankake i 24-form og den passer akkurat!

Skrevet

Daddelkake! Er passa adventstids kake.

Hvis du dobler min oppskrift blir det akkurat passe i en langpanne.

Skrevet

Banankaka er bakt - veldig enkel og kjempesaftig! Anbefales!!

Takk Ragnhils!! :blomst_opp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...