Ling Skrevet 5. desember 2003 #1 Skrevet 5. desember 2003 Trenger så sårt litt hjelp... Jeg er så ABSOLUTT ingen kakebaker, men må stille med en kake på lørdag!!? Den må være i langpanneformat, og IKKE eple- eller sjokoladekake. Noen tips??
Gjest Madam Felle Skrevet 5. desember 2003 #2 Skrevet 5. desember 2003 Hvorfor må den være i langpanneformat? De fleste kaker kan en vel lage i langpanne, bare en husker at steketiden blir kortere.
-hild Skrevet 5. desember 2003 #3 Skrevet 5. desember 2003 Hvis du titter på tråden "kake til skoleavslutning", så har jeg fått oppskrift på en veldig god krydderkake der. Den er superenkel - smaker godt, og passer helt perfekt i langpanna! Eller så kan du prøve deg på en banankake - jeg kan legge ut oppskrift senere hvis du vil ha.
Ling Skrevet 5. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2003 Eller så kan du prøve deg på en banankake - jeg kan legge ut oppskrift senere hvis du vil ha. Ja takk - gjerne! :D
-hild Skrevet 5. desember 2003 #5 Skrevet 5. desember 2003 Banankake 2 egg 2 kopper sukker 2 bananer 1 kopp smeltet smør 8 ss melk (ca 3/4 kopp) 3 kopper hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts natron 2 ts vaniljesukker Pisk egg og sukker til eggedosis. Mos bananene (de kan godt være godt modne!) med gaffel - det trenger ikke være en jevn masse. Bland bananene i eggedosisen, sikt i det tørre og spe med melken. Blande. Stekes på 180 grader i ca 45 min. NB Oppskriften må dobles hvis du skal bake i langpanne!! Har ikke smakt den med glasur/pynt, men jeg kan tenke meg at en sjokoladeglasur smaker godt på - eller så kan du bare sikte melis over!
Ling Skrevet 5. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2003 :D Hjertelig!! Da er den i boks - eller rettere sagt; langpanne!
Gjest pauline Skrevet 5. desember 2003 #7 Skrevet 5. desember 2003 den banankakeoppskriften din ragnhild, går den greit i en 24 cm form?
-hild Skrevet 5. desember 2003 #8 Skrevet 5. desember 2003 den banankakeoppskriften din ragnhild' date=' går den greit i en 24 cm form?[/quote'] Det vil jeg tro - men jeg kan ikke huske om jeg har prøvd det.. Har stort sett bakt dobbel porsjon jeg!
Gjest NNN Skrevet 6. desember 2003 #9 Skrevet 6. desember 2003 Undertegnede er venninne av ragnhils med akkurat samme oppskrift. Jeg har bakt banankake i 24-form og den passer akkurat!
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2003 #10 Skrevet 6. desember 2003 Daddelkake! Er passa adventstids kake. Hvis du dobler min oppskrift blir det akkurat passe i en langpanne.
Ling Skrevet 8. desember 2003 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2003 Banankaka er bakt - veldig enkel og kjempesaftig! Anbefales!! Takk Ragnhils!! :blomst_opp:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå