Gå til innhold

Twin Peaks


Skins

Anbefalte innlegg

Noen som husker denne serien? Er for ung til å ha sett den da den originalt gikk, men jeg lastet den ned og ble hekta nesten med en gang. Min mor, som så den på 90-tallet, sa "Nei, æsj, for en tullserie... Skjønte jo ingenting!" da jeg nevnte den, men det er det som er så bra med den - det er så innviklet og så mange tvister. Er nok blitt min nye favorittserie!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå twin peaks! Kan av og til ta meg selv i å være skikkelig trist over at serien er ferdig. Drømmer om at DL lager ny sesong, sånn 20 years later, hoho. Er mulig det ikke hadde vært noe bra, da filmen ble veldig dårlig, men er lov å håpe? Savner cooper og truman. Og log lady, pete martell, audrey horne og... Alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twin Peaks er en av de beste seriene jeg har sett. Jeg var 14 år da den gikk på tv, og var nok svært følsom og mottagelig. Den har i hvertfall satt svært dype spor, og jeg får enda frysninger langt ned i sjela når jeg ser "the red room."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå twin peaks! Kan av og til ta meg selv i å være skikkelig trist over at serien er ferdig. Drømmer om at DL lager ny sesong, sånn 20 years later, hoho. Er mulig det ikke hadde vært noe bra, da filmen ble veldig dårlig, men er lov å håpe? Savner cooper og truman. Og log lady, pete martell, audrey horne og... Alle!

Veldig synd at serien endte etter bare to sesonger ja, og jeg kan ikke forestille meg at det hadde kommet en ny sesong nå. Flere av skuespillerne er jo døde (BOB, Pete Martell, han søte, gamle kelneren), og tenk så mange episoder man måtte hatt for å forklare alt som hadde skjedd på 20 år?

Haha, Log Lady. :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også for ung for å ha sett serien originalt men så den for et års tid siden. Jeg synes det er en herlig serie, absolutt blant mine favoritter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKER serien! Du må se filmen også da (ETTER at du har sett heeeeele serien). Fire Walk with me!

Jeg har serien på DVD, og får tårer i øya hver gang jeg hører musikken på begynnelsen (husker ikke hva det heter) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett filmen, men synes ikke den var noe bra, egentlig. Det eneste jeg likte var at det forklarte en del ting.

Forresten heter introen Twin Peaks Theme, og er av Angelo Badalamenti, ELSKER den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig husker jeg Twin Peaks fra barndommen min. Det var så skummelt, jeg var ganske ung, ca 12 og hadde masse mareritt hele tiden. :fnise: Min bror som er litt yngre enn meg tok meg seg en kniv hver gang han skulle på do, han var rett og slett redd å gå på do for en stund. Nå ler vi av den tiden, men det var ikke veldig morsomt da. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker elsker Twin Peaks! Fantastisk serie, elsker karakterene, musikken, stemningen ,detaljene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Satt klistret til TVn den gang den gikk på NRK og var helt oppslukt! Jeg kjøpte hele serien på DVD for et par år siden og koste meg stort med å se alle episodene på nytt. Det var litt rart å se den på nytt da. Fremdeles like spennende og fascinerende serie, men den var ikke riktig så skummel som jeg husket den. Ble nesten litt skuffet over at Bob dukket så sjeldent opp :gjeiper:

Det var vel noe med at Lynch slapp til forskjellige gjesteregissører fra og med episode nr 15, så da tok serien fullstendig av med rare tvister og masse overnaturlige greier! :) Virkelig en klassiker av en serie som er verdt å se flere ganger! Filmen var vel ikke riktig så imponerende nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte begge sesongene på DVD i dag, gleder meg masse, masse til å få dem :D Er helt oppslukt, har sett begge sesongene to ganger nå på kort tid :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cooper: Man! Smell those trees. Smell those Douglas firs.

Starten av 90tallet er med ett veldig veldig langt borte.. :sjenert:

Those were the days!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Twin Peaks var sinnsykt skummelt!! :redd:

Hadde mareritt og fikk skikkelig frysninger hver gang jeg hørte kjenningsmelodien på radio etc.. Turte nesten ikke se meg i speilet i tilfelle Bob skulle dukke opp.. :sjokk:

Men uansett var jeg helt hekta, selv om jeg sikkert bare så halvparten av episodene, resten ble tilbrakt bak sofaputen... Hadde vært kjekt å se den igjen, muligens ikke blitt så redd denne gangen. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...