AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er onkel til 1 gutt og 2 jenter. Ble onkel i går igjen. Er det uhøflig av meg å si at jeg "har blitt onkel" eller må jeg skrive "jeg har blitt onkel igjen"? Orker ikke å skrive at jeg har blitt onkel for fjerde gang... eller må jeg kanskje gjøre det siden dette er fjerde gangen jeg har blitt onkel? Holder det med å skrive "jeg har blitt onkel til en fin gutt" uten å utdype at det er mitt fjerde onkelbarn... Kanskje et dumt spørsmål, men har tenkt på det disse dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 9. oktober 2011 #2 Del Skrevet 9. oktober 2011 I hvilken sammenheng tenker du å skrive dette? Er det til noen som allerede vet at du er onkel fra før av trenger du vel ikke å utdype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er på min myspace side. Blir gaal av tenke på sånne ting. Vet du hva som er rett å skrive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Del Skrevet 9. oktober 2011 Kan jeg bare skrive "Blitt onkel til en gutt igjen" eller må jeg skrive "blitt onkel til en gutt for andre gang"? Eller kanskje "Onkel for fjerde gang"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 9. oktober 2011 #5 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har blitt onkel igjen.. ville jeg skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Del Skrevet 9. oktober 2011 "Har blitt onkel til en nydelig gutt igjen" Det høres bare feil ut... Hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Del Skrevet 9. oktober 2011 "Har igjen fått gleden av å bli onkel til et nydelig guttebarn" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 11. oktober 2011 #8 Del Skrevet 11. oktober 2011 Nå har jeg fire flotte onkelunger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 11. oktober 2011 #9 Del Skrevet 11. oktober 2011 Du blir ikke onkel på nytt, med mindre en nevø/niese av deg dør, og du mister onkelstatusen; før du får en ny nevø/niese. Bruk nevø/niese. Jeg har fått en ny... Jeg har fått enda en... osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå