Gå til innhold

Din drømmebil?


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten tvil Citroën C5 :rodmer: Jeg blir nesten småkåt hver gang jeg ser en velstelt utgave av denne skjønnheten!

Og ja, det er helt nødvendig at det er en stasjonsvogn. Det er ikke det samme med sedan altså!

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En splitter ny BMW M6.

En Bugatti Veyron hadde heller ikke vært å forakte, men den er ikke kjørbar på norske veier.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren så stygge slike biler er. Samme med den lenger ned på siden. Total turnoff om en gutt kommer kjørende i en sånn iallefall.

Estetikk og ytre er for meg bare en av veldig mange faktorer som spiller inn for valget av drømmebil. Mine eksempler (Lancia Delta og Ferrari F40) er langt fra hva jeg vil definere som vakre biler, det er først og fremst ting som kjørefølelse, eierglede, tekniske spesifikasjoner, historie og "stamtavle" som teller. Som med andre ting hjelper det lite med et pent ytre om det stopper der.

Forøvrig er det interessant å se noen kalle Veyron Super Sport for stygg og samtidig sikle på Rav4.

En av mange engelske kandidater til Drømmebilen: Aston Martin DB7 Vantage

viewimagepw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Estetikk og ytre er for meg bare en av veldig mange faktorer som spiller inn for valget av drømmebil. Mine eksempler (Lancia Delta og Ferrari F40) er langt fra hva jeg vil definere som vakre biler, det er først og fremst ting som kjørefølelse, eierglede, tekniske spesifikasjoner, historie og "stamtavle" som teller. Som med andre ting hjelper det lite med et pent ytre om det stopper der.

Forøvrig er det interessant å se noen kalle Veyron Super Sport for stygg og samtidig sikle på Rav4.

En av mange engelske kandidater til Drømmebilen: Aston Martin DB7 Vantage

Jeg synes sånne Veyron-biler er sjelløse og stygge jeg også. Men SUV'er er minst like ille. Klumpete og minst like lite miljøvennlige som disse bensinslukene.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS-Performance sin BMW E30 med turboladet E34 M5 motor og 1048 hester til sommeren.

Og en Toyota Hilux arctic truck til vinter/arbeidsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Så, din absolutte drømmebil?

Jeg har fire:

1. Audi Shark:

http://www.beautifullife.info/automotive-design/audi-shark/

2. Gemballa MIG-U1 Ferrari Enzo:

http://www.seriouswheels.com/pics-2010/ghij/2010-Gemballa-MIG-U1-Ferrari-Enzo-Front-Angle-Top-1920x1440.jpg

3. Peugeot 4002 Concept:

http://img.netcarshow.com/Peugeot-4002_Concept_2003_1600x1200_wallpaper_05.jpg

4. Rinspeed UC Concept:

http://img.netcarshow.com/Rinspeed-UC_Concept_2010_1600x1200_wallpaper_02.jpg

http://img.netcarshow.com/Rinspeed-UC_Concept_2010_1600x1200_wallpaper_23.jpg

Drømmebilen er forøvrig en som enten går på luft, vann, elektrisitet eller en kombinasjon av disse.

Endret av Aliyyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hummer H2!

Mercedes, 124, 140, 208, 210, Gelandewagen!

Ford Mustang 1967 mod GT500m fastback!

Dodge Ram srt 10!

Endret av anygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange drømmebiler, men det er en som er "alt i en" som må være den optimale for meg. Det er en praktisk stasjonsvogn, så hunden kan bli med. Den er sprek som fy... Den er 4-hjulstrekk, så glatte vinterveier er en lek, og den er i mine øyne lekker å se på. Nemlig....

Audi RS4 Avant 2008 mod. Black edition

post-53766-0-64548200-1321552550_thumb.j

Endret av muffins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er bil-idiot, jeg har hatt så mange biler at jeg har lov til å kalle meg det. Det har vært en del heftige forelsker, og det har vært noen enorme nedturer.

Noen drømmebiler har det vært, men det er fremdeles flere igjen jeg virkelig ønsker meg.

medium_gnx475b.jpg

Denne rakkeren, en 1987 Buick GNX har jeg hatt gleden av å eie, men jeg ønsker meg en inderlig igjen. Ser ut som en helt sedvanlig boks fra USA, men det er skammelig feil. Bilen var rett og slett noe av det raskeste som ble bygget for vei gjennom hele 80-tallet, og kjører flettene av det meste selv idag. Det ble kun bygget 547 biler, og kun dette ene året. Prisen for en i god stand idag? You don't wanna know.

944301.jpg

1959 Dodge Royal Custom står også høyt på ønskelisten, jeg har en stygg mistanke om at det kommer til å realiseres innen de neste årene. Helst vil jeg restaurere selv, jeg liker å ha del i det ferdige resultatet når det gjelder slike kose-biler.

2011_Lexus_LFA-view.JPG

Det er egentlig veldig få nyere biler jeg har sånn ekstremt lyst på, men Lexus LFA er en våt drøm for teknologi- og bilnerder som meg. Dette er en vanvittig godt bygget sportsbil jeg sannsynligvis aldri kommer til å se, annet enn via bilder og film. Men, skulle jeg en dag få slik tarmsykdom som gjør at jeg driter penger så kan du vedde stort på at jeg hadde skaffet en tvert.

eunoscosmojc.jpg

Eunos Cosmo er en bil de færreste har hørt om, og i alle fall sett. Kun produsert for det japanske markedet på tidlig 90tall. Dette var en fantastisk velutstyrt luksusbil, og utstyrt med en 3-rotor wankelmotor med sinnsvakt potensiale. Innehar også æren som verdens første bil med GPS. En god venn av meg har en av norges få registrerte, og jeg er grisemisunnelig. Jeg ville ikke satt penger på at jeg ikke skaffer en slik før eller senere.

2011-cadillac-cts-v-sport-wagon.jpg

Jeg elsker Cadillacer, det finnes en hel bråte av eldre og nyere Cadillacs jeg gjerne skulle hatt. STS, Eldorado conv etc. Men denne her, Cadillac CTS-V stasjonsvogn står veldig høyt på "må-ha"-listen. To be continued. 2012, baby.

73RoadRunner-Black.jpg

'73 Roadrunner er også sterkt ønsket...vent.. Jeg har jo en! Vel, det er iaffal siste oppnådde drømmebil ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...