Gå til innhold

Outet meg selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag kom jeg ut av skapet på bloggen min. Jeg skrev ikke "jeg er homofil", men jeg på en måte nevnte legingen min på en diskré måte nesten som om alle visste det, men ganske få gjør det. Så en del kommer til å lure.

Var det dumt? Jeg er livredd. Det frister å slette innlegget, men jeg ville ikke være stengt inne i skapet for alltid.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis! :klemmer: det hjelper nok ingen å skulle skjule hvem de er! Det vil nok bare være å gjøre ting verre. Du bestemmer jo selv hvordan du vil gjøre det. En kompis av meg (som vi alle egentlig hadde skjønt at var homofil) valgte å offentliggjøre legningen sin til meg i en bisetning "fortalte forressten mamma at jeg er homofil i dag", en annen samla venner for å prate om det. Hvor stor/liten deal du vil gjøre ut av det er opp til deg.

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer! Jeg skjønner redselen din, men jeg tror fullt og fast på at du i lengden vil få det bedre med deg selv.

Skrevet (endret)

Velkommen ut! :klemmer:

Syntes det var en veldig fin måte å gjøre det på, jeg. Du fikk sagt det du hadde på hjertet, uten å gjøre noen big deal ut av det. Ikke slett det - det er tross alt ikke noe du skal skamme deg over!

Endret av Antlers
Skrevet

Vi er i 2011. Hvafornoe "ut av skapet". Som om homofili er et mytisk fenomen som trenger et eget releaseparty på støttehjul. Hvis du sier at du har outet deg så sier du samtidig at du har hatt noe å skjule. Bullshit. Du har da aldri vært i noe skap, du har vært den du er hele tiden. Hvis noen mener noe annet, hvorfor skulle du bry deg om det? Jeg liker kaviar+brunost på brødskiva. :sjokkert: Burde jeg sende ut en pressemelding?

Gå og lev livet ditt. :vinke:

• Liker 4
Gjest Purple Haze
Skrevet

Så bra! :)

Og ikke for å være ekkel, men jeg tror at de som leser bloggen din og kjenner deg, ikke blir kjempeoverrasket. Som regel har man en mistanke. Jeg har flere kompiser hvor "alle andre" visste at vedkommende var homofil, selv om han blånektet (levde i fornektelse) i årevis.

Skjønner at det virker skummelt akkurat nå, men jeg tror det beste er å være åpen og snakke om det. De aller, aller fleste kjenner noen som er homofile, og det er ikke så big deal lenger.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer!

Er det ikke litt deilig også, selv om det er litt skummelt?? Det er ofte sånn at de fleste rundt en homofil vet at h*n er det før h*n har kommet ut av skapet, så det er ikke sikkert det kommer til å blir noe stor dramatikk av dette.

Skrevet

de fleste har sikkert visst det eller hatt en anelse, så dem som kjenner deg har vel bare ventet på at du skulle innrømme det offentlig

Skrevet

Takk dere, men jeg er ganske sikker på at de ikke har noen anelse. De jeg har sagt det til, sa at de fikk skikkelig sjokk.

Skrevet

Jeg liker kaviar+brunost på brødskiva.

Dette er definitivt rarere enn å være homofil :fnise:

Jeg syns det hørtes ut som en fin måte å fortelle det på ja, TS.

Og gratulerer med å ha fått det ut! Det er vel deilig :)

Skrevet

En venninne av meg var transseksuell i en periode, og skrev en blogg som en gutt. Hun fikk mange faste lesere, men etter noen år som gutt fant hun ut at hun heller ville være jentete igjen. Så hun blogget om det, og var DRITREDD for hvordan det ville bli motatt. Men om du leser kommentarene ser du hvor god respons hun fikk:

http://kar.blogg.no/1278434763_gater_av_gull.html

Satser på at det går samme veien for deg :)

Skrevet

Gratulerer! Syns du er kjempetøff! Det er klart det er skummelt, det skjønner jeg godt. Jeg syns det var kjempeskummelt selv, og til noen sa jeg det skriftlig. Og jeg har aldri vært så redd i mitt liv som da jeg fortalte det til foreldrene mine. Det var muntlig, og jeg begynte å grine, pga årevis med redsel som hadde bygget seg opp. Men det gikk kjempebra!

Og livet utenfor skapet er så mye bedre!

Da trenger man ikke frykte at folk legger merke til noe, man trenger ikke tenke på om man sa noe som kan tolkes til homofili, eller være redd for om noen andre skal si det, diskutere det eller plumpe ut med det. Man trenger ikke frykte reaksjoner, men ta dem når de kommer. Og som oftest er de positive alle sammen!

Bra gjort!! Stolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...