AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Å tro at en allversjakke betyr all-klesantrekk-jakke. Why? Jo, om man skal se bort i fra at de er praktiske, som mange andre klær. Dyre er de somregel òg. Skremmende mange går i allværsjakke til så og si alle antrekkene sine! Ja, jeg har til og med sett til kjole. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Ser ikke problemet. Dårlig vær er dårlig vær. 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Ser ikke problemet. Dårlig vær er dårlig vær. Men så har vi et hav av jakker å velge imellom. Dessuten er ikke allversjakkene noe særlig varme om man bare har den, og "finklær" innenpå. Ja, av erfaring.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Nordmenn eier ikke fornuft når det kommer til stil i klesveien, what else is new? 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Allværsjakker er ikke noe boblejakke nei, men de er ekstremt praktiske i forhold til nedbør og vind. Jeg har ihvertfall aldri vært borti en ikke-allværsjakke som ikke plager livet av meg her på vestkysten. 1
Rosenknoppen Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Skyldig Allværsjakka og kjole har forekommet her i huset.. i mangel på et bedre alternativ i øyeblikket.. 1
katinkatinka Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Å tro at en allversjakke betyr all-klesantrekk-jakke. Why? Jo, om man skal se bort i fra at de er praktiske, som mange andre klær. Dyre er de somregel òg. Skremmende mange går i allværsjakke til så og si alle antrekkene sine! Ja, jeg har til og med sett til kjole. Glem sultkatastrofer og atombomber, noen går med allværsjakke til kjole!!!! Ja, det er kjempestygt, men det finnes verre kleskriser Endret 8. oktober 2011 av katinkatinka 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 I vinterhalvåret vil jeg heller være varm og tørr, enn å gå med en pen jakke. Jeg er fullstendig likeglad med hva andre mener om det! :D 10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 Noen har faktisk ikke råd til å eie mer enn et par jakker, og har dermed ikke mulighet til å tilpasse ytterplagget til alt de måtte finne på å ha under. Har du tenkt på det? 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har råd til flere jakker, men velger å spare pengene fra verdens overforbruk. En jakke som takler det meste av høst, sommer og vårvær, og en tykk vinterjakke. Trenger ikke mer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Glem sultkatastrofer og atombomber, noen går med allværsjakke til kjole!!!! Ja, det er kjempestygt, men det finnes verre kleskriser Men makan, vi er på et klesforum. Om vi skal tenke på sultkatastrofer og atombomber og resten av verdens kriser til alt, er det vell ingenting å klage på? 2
Cata Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Fordi det er den jakka jeg har som passer best for værforholdene her jeg bor? Hvorfor investere i regnkåpe kun for den ene dagen annethvert år jeg bruker kjole OG det samtidig regner. Hvorfor investere i vinterkåpe, når det slår om til slapsevær i løpet av dagen - uansett hva jeg har på når jeg går ut? Er enig i at allværsjakke ikke er pent til penklær, men derfra til å bruke flere hundre (eller tusen) kroner på et ytterplagg som sjelden blir brukt.... Ikke i denne heimen, nei. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Noen har faktisk ikke råd til å eie mer enn et par jakker, og har dermed ikke mulighet til å tilpasse ytterplagget til alt de måtte finne på å ha under. Har du tenkt på det? Har du tenkt på at vi diskuterer klær her? Om vi skal si det til alt, kan vi ikke diskutere. Dette ser jo jeg i nesten alle innleggene her. Selvsakt har ikke alle råd til ditt og datt. Det må vere lov å diskutere fordiom 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg går i kjole hver dag, men det kan hende dere snakker om "penkjoler". Jeg går jo i det jeg vil anse som hverdagskjoler. Og ikke svarten om jeg har en jakke som matcher hver hverdagskjole, OG til allslags vær! Synes det er mye bedre å tenke praktisk, å ikke fryse, enn å se bra ut hele tiden. De som går i penkjoler og allværsjakke, er vel på vei til/fra et sted hvor de uansett skal henge fra seg jakka. Så jeg ser ikke problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Har du tenkt på at vi diskuterer klær her? Om vi skal si det til alt, kan vi ikke diskutere. Dette ser jo jeg i nesten alle innleggene her. Selvsakt har ikke alle råd til ditt og datt. Det må vere lov å diskutere fordiom Ja, men det er du selv som spør om HVORFOR? Og jeg gav deg ett svar, som sikkert stemmer for mange: de har ikke råd. Det må da være lov å ta med i diskusjonen? 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 Ja, men det er du selv som spør om HVORFOR? Og jeg gav deg ett svar, som sikkert stemmer for mange: de har ikke råd. Det må da være lov å ta med i diskusjonen? Bruk litt skjønn. Mange velger å bruke allværsjakke til de meste plagg, og HAR råd og HAR andre jakker. Også til allslags vær. Jeg var også den typen før, som sverget til allværsjakka selv om jeg hadde 5 andre jakker. 1
katinkatinka Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Men makan, vi er på et klesforum. Om vi skal tenke på sultkatastrofer og atombomber og resten av verdens kriser til alt, er det vell ingenting å klage på? Det var en spøk, men den var kanskje litt for tung.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Bruk litt skjønn. Mange velger å bruke allværsjakke til de meste plagg, og HAR råd og HAR andre jakker. Også til allslags vær. Jeg var også den typen før, som sverget til allværsjakka selv om jeg hadde 5 andre jakker. Jeg presiserte at det var én forklaring som ikke passer på alle. Vil du ha en eller annen slags allmenngyldig forklaring tror jeg du må lete lenge. 3
Tabris Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 Å ha jakke som passer motepolitiet til enhver anledning er langt nede på min prioriteringsliste. 3
CoffeeCup Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 TS, tenker du på disse typiske Bergans jakkene? I så fall må jeg si meg helt enig med deg. Disse jakkene er typisk jakker som er vann- og vindtette. Og som puster såpass bra at man kan bruke de til trening. Mest pga det siste koster de masse, gjerne 3000 kroner. Disse jakkene ser jeg folk bruker til ALT. Mange jeg kjenner som gjør dette, men så og si ALDRI bruker de til trening. Så derfor ser jeg ikke helt det med at man kjøper en bra treningsjakke også bruker man det til alt annet fordi man ikke har råd til å kjøpe fler, fordi man ikke har en jakke til hvert antrekk eller fordi det er det eneste som er vind og vanntett. Jeg tror det rett og slett er fordi det er en svært spesiell mote ute og går. Disse jakkene som egentlig ikke kler det meste, brukes av alle til alt. Og de er drit dyre. Særpopulært. Jeg kjøpte meg en høstjakke her forleden,som var vann og vindtett. Ja, det er også Bergans, men den er mye mer nøytral, og ser ikke ut som en typisk Bergans-jakke. Forskjellen på denne og de andre er at den ikke puster like bra, men i og med at det er en jobb/kafe/fest-jakke, så er ikke det nødvendig. Og den kostet ikke mer enn 1100 kroner. Har ikke sett noen annen med en slik jakke. Er det fordi den ikke skriker Bergans? Hvorfor bruker ikke heller folk flest en slik jakke når behovet dekkes, den er billigere, mer nøytral og allsidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå