Gå til innhold

Prevensjon, migrene, cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt migrene i ca 12 år. Men iløpet av disse 12 årene har jeg hatt kanskje 4 anfall med aura, der det siste var for ca 2 år siden. Jeg har gått på p-piller(Trionetta, Diane, Microgynon) i 6 år frem til for et år siden, da en av de mange legene jeg har hatt de siste årene informerte meg om at ppiller og migrene med aura ikke er noen heldig kombinasjon. Nå har jeg gått på Cerazette i ca 3 måneder. Den første måneden gikk fint, jeg hadde mensen som normalt. Men den andre måneden fikk jeg også mensen som normalt, men etter den var over kom neste mens etter bare 10 dager. Den tredje måneden(nå) kom mensen også til normal tid, men har til nå vart i tre uker.

Så, det jeg lurer på er. Er det noen som har migrene med aura som bruker andre typer prevensjon som funker fint for dere (legen nevnte spiral, men dette synes jeg høres litt skummelt ut :P), hva med p-sprøyte, p-stav?

Og er det noen som har hatt samme problemer med Cerazette som meg de første månedene, men som har gitt seg over litt lenger tid? Man skal jo altid gi det tre måneder, men dette ser ikke særlig lovende ut synes jeg..

Har også hatt litt problemer med at jeg mister litt mer hår en jeg har gjort før, noen andre som har fått denne bivirkningen av Cerazette?

Videoannonse
Annonse
Gjest otrivin
Skrevet

Jeg mister ikke hår av Cerazette. Men får MYE mer migrene enn før av de :P

Har ikke hatt mensen siden jeg begynte på de heller, så vet ikke helt.

Jeg hadde lyst å begynne på p-sprøyter før, du kan jo prøve det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...