AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har en mellomlederstilling, er enslig med en sønn på 20 år, har en håndfull gode venner. Jeg står på, både i jobben og privat, og f eks på jobben gjør jeg ganske mye som ikke står i arbeidsavtalen min, som f eks å skrive om avdelingen på intranettet og i internpublikasjoner. Jeg vet at jeg gjør en god jobb og trenger egentlig ikke bekreftelse i så måte, men mine næremeste medarbeidere kommenterer aldri det jeg gjør. Det samme på det private plan - hvis jeg har vært flink og gjort noe spesielt, har vært hos firøren og blitt fin, kjøpt meg noe fint som kler meg godt - det virker som om det sitter så fryktelig langt inne for folk å si noe pent til meg! Jeg er flink til å gi komplimenter og ros selv og synes dette er veldig rart. Jeg skryter heller ikke av det jeg har gjort/kjøpt. Er det noen spesielle personlighetstyper dere synes det er vanskelig å rose? Jeg begynner å lure på om det er meg det er noe galt med.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Du virker veldig empatisk og reflektert i måten å tenke på! Janteloven regjerer i Norge, ikke bry deg, det er ikke alle mennensker som er like reflekterte eller tør å rose andre. Ha en fin helg vider:)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Du virker veldig empatisk og reflektert i måten å tenke på! Janteloven regjerer i Norge, ikke bry deg, det er ikke alle mennensker som er like reflekterte eller tør å rose andre. Ha en fin helg vider:) Takk skal du ha! Jeg synes bare det er veldig rart, alle vet jo at ros virker veldig motiverende og positivt, og selv bestevenninnen min klarer omtrent ikke å rose meg for noe. Jeg må spørre: " Var ikke dette fint?" og da kan hun si "joda" og det var det. Jeg har i det siste stilt opp veldig for et familiemedlem i krise, men får såvidt et takk. Folk er rare. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Takk skal du ha! Jeg synes bare det er veldig rart, alle vet jo at ros virker veldig motiverende og positivt, og selv bestevenninnen min klarer omtrent ikke å rose meg for noe. Jeg må spørre: " Var ikke dette fint?" og da kan hun si "joda" og det var det. Jeg har i det siste stilt opp veldig for et familiemedlem i krise, men får såvidt et takk. Folk er rare. Ja, det er de, ikke bry deg om det, vit at du er mer enn god nok og det tror jeg du vet:) En annen ting er å utvide vennekretsen, det finnes andre mer oppløftende mennesketyper der ute:)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er ofte en av de som ikke husker på å gi andre ros. Det handler ikke om å ikke se at andre gjør noe bra, ser bra ut, eller kanskje bare fortjener å høre at de er bra, det handler mer om å aldri finne en riktig anledning eller de riktige ordene. Jeg er heller ikke vant med å få ros selv, det kan nok bety mye. Uansett, så er jeg sikker på at du er et flott menneske, TS, og at du gjør ditt beste for omgivelsene
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er ofte en av de som ikke husker på å gi andre ros. Det handler ikke om å ikke se at andre gjør noe bra, ser bra ut, eller kanskje bare fortjener å høre at de er bra, det handler mer om å aldri finne en riktig anledning eller de riktige ordene. Jeg er heller ikke vant med å få ros selv, det kan nok bety mye. Uansett, så er jeg sikker på at du er et flott menneske, TS, og at du gjør ditt beste for omgivelsene Takk for gode ord! Jeg vet at jeg gjør mye bra både på jobb og på privaten, men det er jo hyggelig å høre det uoppfordret fra noen også.
Gjest Badabing Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 Folk er dårlige på å rose hverandre her i Norge. Jeg har vært i samme stilling en stund nå, en stilling med mye ansvar, og har følt mye på det om jeg er bra nok og om de er fornøyd med meg. Jeg føler meg usikker nesten hele tiden fordi jeg så og si ikke har fått noen tilbakemeldinger. Idag fikk jeg høre hva andre sier om meg på arbeidsplassen via en utenforstående, og det var veldig mye positivt. Jeg synes det er rart at vi ikke kan si det til hverandre. Kanskje du kan etterlyse tilbakemeldinger fra leder over deg? Stille konstruktive spørsmål ang arbeidet du gjør? Uansett tviler jeg på at du skal ta mangel på tilbakemeldinger personlig. Det virker bare som det ikke er kultur for det i Norge, synes jeg. 1
Gjest MorAase Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Ros? I Norge? Er du rar? Vi bor da tross alt i verdens mest egoistiske land.
Gjest henriett3 Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tipper du er en kjempefin person jeg. Bare ikke bry deg om at folk ikke gir deg noen komplimenter. Veldig mange bryr seg bare om seg selv. Viss du bare fortsetter som du er i dag, kommer det til å lønne seg til slutt. Bare vent og se
Nabokona Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Folk er dårlige på å rose hverandre her i Norge. Jeg har vært i samme stilling en stund nå, en stilling med mye ansvar, og har følt mye på det om jeg er bra nok og om de er fornøyd med meg. Jeg føler meg usikker nesten hele tiden fordi jeg så og si ikke har fått noen tilbakemeldinger. Idag fikk jeg høre hva andre sier om meg på arbeidsplassen via en utenforstående, og det var veldig mye positivt. Jeg synes det er rart at vi ikke kan si det til hverandre. Kanskje du kan etterlyse tilbakemeldinger fra leder over deg? Stille konstruktive spørsmål ang arbeidet du gjør? Uansett tviler jeg på at du skal ta mangel på tilbakemeldinger personlig. Det virker bare som det ikke er kultur for det i Norge, synes jeg. Tror det er litt typisk at vi glemmer å rose lederne våre - det er liksom deres oppgave. Har vært bevisst på å rose sjefen innimellom når det var på sin plass - hun trenger det nok like mye som oss andre.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 På jobb kan det ha å gjøre med at du har en lederstilling, ja. Men ellers vet jeg ikke - jeg er igrunn dårlig til å rose folk, men håper de skjønner det er fordi jeg er sjenert og rar Synes ofte jeg får komplimenter selv, spesielt for klær, men også for prestasjoner (mest i gruppearbeid hvor folk er fornøyd med mitt bidrag). Jeg pleier forresten også å rose når jeg synes folk leverer bra arbeid, men er dårligere på mer private ting. Teit egentlig, det er så utrolig hyggelig å få ros, og hyggelig å gi også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå