AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg skal ha selskap i forbindelse med huskjøp og i den forbindelse er det invitert 10 gjester. Hva i alle dager skal man servere?! Det blir meg som må stå for maten, ettersom husets herre knapt greier å koke grøt. Jeg for min del er glad i å lage mat, men resultetet varierer mellom middelmådig og ganske godt.Det blir liksom aldri helt fantstisk. Jeg har lyst til å gjøre litt stas på det hele, så hva serverer man? Gjestene er voksne uten allergier eller religion, men det må likevel være noe alle kan like. Det er kun meg som skal lage det, så tapas med 12 retter er utelukket (fordi jeg ikke har tid eller plass til å syssle med 12 retter). jeg regner med det begynner med middagsselskap, kaffe (og kake?) med avec. Så drar rundt halvparten hjem mens resten blir for å tømme barskapet.
Humbug? Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg ville servert chili con carne med tilbehør: nachoschips, rømme, godt brød og ris. Lages med ordentlig kjøtt god tid i forveien, så den er veldig godt kokt. Det blir alltid bra! Eller lammegryte. Uansett hva du velger ville jeg satset på en gryte. Da kan du smake til underveis, istedet for å få ubehaglige overrraskelser med kjøtt som er stekt for mye/lite. Dessert/kaffemat: Marengsbunn som du brekker i stykker, legger på kakefat, iskrem og masse frukt/bær over.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Tusen takk for forslag! Jeg har tenkt på lammegryte, men min erfaring er at lam er enten noe man elsker eller hater (selv elsker jeg lam). Du hadde mange kjempegode forlsag! Tusen takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå