Gå til innhold

Deppedag, deppeuke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært deppa i nesten en uke nå ... sannsynligvis er der PMS, det virker som om det blir bare verre fra gang til gang. Når jeg har det som nå er jeg nedstemt, irritabel, laaav selfølelse, suicidal(!!), blir selvdestruktiv, gjør ingenting hjemme. Ligger mye i senga, drikker mer vin enn vanlig ++ I kveld har jeg avlyst gjester jeg tidligere inviterte med en nødløgn.

Nå ligger jeg i senga og drikker kaffe, ser på tv med pcn i fanget. Tårene presser på. Jeg har en hund som trenger trening. Hvordan skal jeg komme meg opp i dag??

Hjelp :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer:

Hva med å tusle deg en tur i skogen, et sted det er lite folk? Frisk luft pleier å gjøre godt. Kanskje det å se hunden din være glad på tur kan hjelpe litt på? Kanskje lekesloss litt med ham/henne, få ut litt energi?

Når du kommer hjem kan du lage deg middag, og se på en skikkelig sippefilm (anbefaler blant annet My Name is Khan. Jeg gråter den siste timen filmen varer.. :sjenert: ).

Det kan også hjelpe å snakke med noen.

Forresten: Går du på p-piller? Jeg ble som deg da jeg gjorde det, bare at det varte mer eller mindre konstant hele måneden... Tok meg tre år før jeg innså hva som kunne ha skylden, og droppa dem. Har det mye bedre nå.

Det går over! :klemmer:

Skrevet

Tusen takk for et veldig fint svar.

Nå har jeg vært i skogen med hunden, vært på butikken og handlet masse godt å spise, kjøpte en film ... så nå skal jeg prøve å glemme meg selv og verden en stund.

Jeg går ikke på p-piller. Har hormonspiral og den tror jeg egentlig ikke skulle virke slik på humøret?

Uansett, det er så ille en uke i måneden at jeg tror jeg må ta det opp med legen.

Skrevet

Kjære Trådstarter.

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...