Gjest fersk lærer Skrevet 7. oktober 2011 #1 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er en fersk bileier og har ingen erfaring med autopass. Kan noen fortelle meg hvordan det fungerer? Kjører mest mellom Oslo og Eidsvoll. Er det bomstasjoner i denne retningen? Hvor får jeg brikken? Hvordan fungerer det hvir jeg skal passere en bomstasjon i en annen landsdel? Fins det noen bot for å kjøre feil gjennom bomstajon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #2 Del Skrevet 7. oktober 2011 Stikk innom en Esso-stasjon i nærheten av Oslo, og be om hjelp der. Da fyller du ut et skjema, og får med deg brikke, mot et depositum på noen hundrelapper. Denne virker på alle bomstasjoner, og så bør du lese om de ulike avtaletypene på skjemaet. Du kan velge om du skal ha seperat faktura når du passerer andre bomstasjoner, eller om det skal trekkes av den vanlige avtalen din. Kjører du inn til Oslo sentrum er det bomringen der, og så er det en bom til ikke så langt unna Eidsvoll. Alle bomstasjoner er automatiske nå, så du trenger ikke avtale, du får uansett regning i posten, men med avtale får du en del i rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Del Skrevet 7. oktober 2011 Alle bomstasjoner er automatiske nå, så du trenger ikke avtale, du får uansett regning i posten, men med avtale får du en del i rabatt. Det stemmer ikke. De fleste stasjonene er automatiske men det finnes fortsatt manuelle stasjoner hvor du får 300,- i bot for å kjøre gjennom uten autopass. Der har du mulighet til å stoppe å betale dersom du ikke har brikke. Mellom Oslo og Eidsvoll er det to bomstasjoner, en ved Gardermoen og en ved Dal. Ut av Oslo betaler du ikke i bomringen, men det gjør du når du kjører inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå