Gå til innhold

God/Dårlig kundeserivce?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle kvinner og menn:)

Jeg er ansatt i butikk, og bare lurer på hva dere som kunder annser som god/dårlig kundeserive. Hva forventer DU når du skal handle i en butikk?

Hva er bra hva er dårlig av den ansatte i butikken?

Hva ser du på som bra og dårlig i selve butikken/bedriften du hanler i? (her snakker jeg butikker generelt. ingen spessielle. Men hva som gir deg lyst til og handle.

om noe går bra/dårlig, og du skal legge skylda/gi skryt, gjelder detden enkelte ansatte, eller for hele bedriften?

Når du går fra butikken hva er det som gjør at du vil/ikke vil komme tilbake?

Har du en spessiellt butikkhistorie du vil fortelle som kjøper?

Min egen lille markedsundersøkelse her altså. Kjør på:

Endret av Reggaequeen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer at en ansatt er veldig behjelpelig men ikke masende. Den tar jobben sin med et smil og er hyggelig og høflig. Vil bare titte, er det greit, men trenger jeg hjelp må jeg få all den hjelp jeg vil ha. GJerne komme med forslag til hva som kan passe til min behov osv.

Den ansatte må kunne alt om produktene i butikken. Da blir dere tatt seriøst og kunden kommer tilbake.

Lykke til

• Liker 2
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg vil ikke at de ansatte skal kaste seg over meg med en gang jeg kommer inn i butikken. Gi meg litt tid til å se rundt i butikken før dere spør meg om hjelp.

Jeg forventer ikke at de som jobber i klesbutikker f.eks som Cubus, H&M osv skal kunne alt om mote og hva som passer sammen eller ikke. Flere av de som jobbe i slike butikker er studenter som har dette som en deltidsjobb.

Jeg forventer at dere klarer å slå inn summen på kassen riktig og at dere er blide og imøtekommende. Verste er sure og grettne butikkansatte :glare: Jeg forventer også at dere gir meg den hjelpen jeg trenger så fort jeg spør om hjelp.

Skrevet

Jeg forventer at den ansatte ikke kommer med masse pisspreik som ikke stemmer om produktet jeg ser på. Og at h*n ikke bryter intimgrensen min. Jeg forventer også at de klarer å se at de har slått inn feil sum i kassa, og at de ikke har noe problem med å rette opp i dette.

Skrevet

Jeg forventer at du skal ha kunnskap og oversikt over vareutvalget. Kunnskap om jeg går i en faghandel. Oversikt dersom jeg går i en klesbutikk, veskebutikk osv.

Skrevet

Jenter med fjortisoppførelse. Ler høyt og snakker høylydt med hverandre uten at de bryr seg noe særlig om kundene.

Jeg gikk i en butikk i går og det stod 3 jenter i en ring og skravlet og jeg stod rett ved og ville ha hjelp.De var helt oppslukt i samtalen om en eller annen fest. Man kan gjerne snakke sammen, men hold et øye med kunder som prøver å ta kontakt.

Men det er strengt tatt noe som burde vært et selvfølge.

Folk som smiler og sier hei, enten i kassen ved betaling eller andre steder er bare bra :)

Dårlig prismerking eller ingen prismerking er så irriterende.

Skrevet

Jeg forventer at butikken ser ryddig og ordentlig ut. Synes ikke noe om å komme inn i en butikk hvor det er mye rot og ikke ryddig.

Jeg forventer dere som jobber i butikk er serviceinnstilte og blide. Ta på smilet selv om dere har en dårlig dag.

Jeg liker ikke de som står å babler bak kassen og som ikke kan gi meg den hjelpen jeg trenger.

Produkter som ikke er priset er irriterende.

Skrevet

Jeg forventer at en ansatt er veldig behjelpelig men ikke masende. Den tar jobben sin med et smil og er hyggelig og høflig. Vil bare titte, er det greit, men trenger jeg hjelp må jeg få all den hjelp jeg vil ha. GJerne komme med forslag til hva som kan passe til min behov osv.

Den ansatte må kunne alt om produktene i butikken. Da blir dere tatt seriøst og kunden kommer tilbake.

Lykke til

Forsåvidt enig i dette, men det er faktisk umulig å få til... "veldig behjelpelig men ikke masete" = blir sur når ansatte spør om du trenger hjelp, og blir irritert når de ikke skjønner av seg selv når du trenger hjelp. "kunne alt om produktene" = kan utenat det som står på alle pakkene, men ingen fordypning i NOEN produkter, siden det er mange hundre det er snakk om.... Jeg for min del er glad bare jeg møter et smil :) kan de ingenting er det greit, især om de sier med en gang "vet du - dette kan jeg lite om, for jeg har nettopp begynt/er deltidsansatt e.l)" Blir og fornøyd om det ikke er kassetull når det gjelder salgsvarer, men blir ikke sur hvis det er det heller :) Syns de aller fleste butikkansatte gjør en flott jobb :)

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Jeg forventer at de som jobber i butikken lar meg være i fred helt frem til at jeg spør om hjelp selv...

Skrevet

Jeg forventer at de som jobber i butikken lar meg være i fred helt frem til at jeg spør om hjelp selv...

Mange butikker (kjeder helst da) har "policy" at de ansatte MÅ spørre kundene om de trenger hjelp når de kommer inn.. Så det er ikke nødvendigvis ment masete, men det er slik de må gjøre det.. :gjeiper:

Gjest Survival
Skrevet

Mange butikker (kjeder helst da) har "policy" at de ansatte MÅ spørre kundene om de trenger hjelp når de kommer inn.. Så det er ikke nødvendigvis ment masete, men det er slik de må gjøre det.. :gjeiper:

Ja jeg vet det. Har jobbet i en butikk med samme policy.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

-Jeg mener god service er at de smiler og sier hei, spør om jeg trenger hjelp og trekker seg høflig tilbake om jeg sier nei og sier noe sånt som: Bare si fra om du vil ha noe hjelp, og så at de hjelper når jeg sier jeg trenger hjelp.

-jeg mener dårig service er om de presser på og forsøker å prakke på deg hjelp selv om du sa du ikke ville ha hjelp.

-Andre ting er om den ansatte ignorerer deg totalt og spesielt om vedkommende bare hjelper folk vedkommende tydeligvis kjennerø. Og en står der og trenger hjelp og du får ikke sagt fra fordi den ansatte hele tiden er opptatt med denne ene andre kunden i butikken og driter i deg.

-Er dårlig service å se at kunden står i kassa klar for å betale, men driter i det og står og skravler med andre ansatte om alt og ingenting og en står der med varene og føler seg som en idiot.

Skrevet

Ikke så kravstor egentlig. Ønsker at de sier hei, og snakker tydelig når jeg handler i kassen på mat/klesbutikker eller andre steder hvor jeg stort sett selv vet hva jeg vil ha. Forventer også å få svar på en hyggelig måte hvis jeg lurer på hvor noe er, eller har kommentarer feks ved reklamasjon eller feil som har skjedd i kassen. Forventer ikke noe overmenneske som aldri gjør feil, eller et big fake smile, men helt normal høflighet og respekt. Prøver også å behande de likens (jobber i butikk selv, og blir stadig forbauset over hvor lite minimumsfolkeskikk enkelte kunder har, og da snakker jeg ut i fra en veldig lav standard).

Er det elektronikk eller ved salg av utstyr jeg ikke vet så mye om, så forventer jeg også litt fagkompetanse, trenger ikke å være all verden, og helst uten salgsteknikker, men svar på enkle spørsmål rett og slett. :)

Skrevet

Lykke til

Mja, jeg er uenig. Jeg har selv jobbet i butikk, nærmere bestemt en spillbutikk, og det er plent umulig å kunne alt om alle spillene og produktene vi solgte. Kunne mye om de viktigste tingene, men å forvente at jeg skal kunne noe om hvert eneste spill f.eks. er å be om for mye. Du kan ikke kreve at en ansatt skal kunne absolutt alt om alle leketøy i en leketøysbutikk f.eks.

Skrevet

Gjør det så mye om de sier "Hei, noe spesielt du ser etter?"? Det er jo bare til å være høflig og svare "Nei, bare kikker, ellers takk"! Krever ikke så veldig mye, vet du.

Skrevet

Gjør det så mye om de sier "Hei, noe spesielt du ser etter?"? Det er jo bare til å være høflig og svare "Nei, bare kikker, ellers takk"! Krever ikke så veldig mye, vet du.

For de med sosial angst f.eks, krever det enormt mye.

Skrevet

Jeg forventer at du skal ha kunnskap og oversikt over vareutvalget. Kunnskap om jeg går i en faghandel. Oversikt dersom jeg går i en klesbutikk, veskebutikk osv.

Enig, man skal ha en viss kunnskap, men folk må ha respekt for at ansatte der muligens er nye og ikke har fått tilegnet seg den kunnskapen du forventer enda.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ok så alle butikkpersonale skal holde kjeft og ignorere alle i tilfelle kanskje noen av dem har sosial angst?

• Liker 1
Skrevet

Greit, så man skal slutte å spørre kunder om hjelp fordi den kunden man spør KANSKJE har sosial angst?

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Greit, så man skal slutte å spørre kunder om hjelp fordi den kunden man spør KANSKJE har sosial angst?

Jeg foreslår at de med så til de grader sosial angst kan handle online.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...