Gå til innhold

Bivirkninger av å slutte på pillen?


AaaaK

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på, i mitt hode er dette et idiotisk spørsmål, men sjekker likevel, om det er noen bivirkninger av å slutte? Vil alt automatisk falle tilbake til normalen? Og hva er normalene når man har gått på pillen i flere år? Hvis man fikk større pupper, får man mindre når man slutter igjen? Hvis man fikk økt matlyst, får man mindre matlyst? Hvis man mistet sexlysten, får man økt sexlyst? Da selvfølgelig ikke i forhold til hvordan det var før man startet, men i forhold til hvordan det var når man gikk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet for litt over en måned siden (hadde gått på pillen i 7 år sammenhengende), og så langt vil jeg si at puppenes størrelse er uendret (men mer følsomme), matlysten er uendret, sexlysten har økt.

Jo, også har mensensmertene kommet tilbake. Au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Men da har jeg to spørsmål til: Kan jeg slutte når som helst? Eller må jeg gå brettet ut? Hvis jeg gjør det, da er jo siste pillene på brettet menspiller/sukkerpiller, får jeg to uker mensen da? En for uka jeg hadde p-pillemenstruasjon og en for den uka jeg slutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 8kg når jeg sluttet på pillen, men det kan også være andre grunner til at jeg gkk ned så mye, men en del av de var ihvertfall pga pillen det er jeg helt sikker. Siden jeg sluttet har jeg også fått mer uren hud, menssmertene er tilbake og mer sexlyst.

Legen min sa at jeg skulle ta ut brettet, men om det er viktig vet ikke jeg. Jeg fikk bare vanlig mens på ca 6 dager.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bananen

Jeg ble gravid med en gang. Trodde pilla skulle vare bittelitt etter at jeg droppet den (var ikke "minipille". Ehm. Men så mistet jeg dessverre, tror det kan ha vært pga mange hormonforandringer? :(

Ellers merket jeg ingenting egentlig, deilig å slippe piller så mye som mulig synes jeg. Men er kjipt med kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte veldig individuelt hva man synes endrer seg etter å ha sluttet.

Jeg sluttet etter 10 år på pillen, i mai april i år. Jeg har tidligere hatt store prolemer med å få gått på do, veldig treg mage, dårlig tarmfunksjon rett og slett, og har vært til tester for dette men ikke funnet noe galt. Ca 2-3 uker etter at jeg sluttet på pilla så har iallefall magen begynt å fungere som den skal. Jeg har ikke endret kosthold, og det er jo mange som også merker at magen enten blir mer aktiv (noen mindre) under menstruasjon, og jeg kan tenke meg at det også kan være siden jeg da har sluttet å tilføre kroppen pilla.

I tillegg har jeg jammen blitt en gladlaks, og kan være glad og sprudlende av mange ting. Det er ikke så mye som skal til nå, og jeg føler meg mer fornøyd i hverdagen enn jeg gjorde.

Jeg har ikke gått opp eller ned i vekt, og har ingen andre fysiske endringer som jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...