Gå til innhold

Det spøker og ganske ekstremt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som tittelen sier var det ekstremt. Har brannsår, det lukter nesten svidd bacon. Klart jeg ble sinna, og litt redd også.

Etter det la jeg meg og skalv som et aspeløv, det skjedde mer og når jeg våknet følte jeg at noen stirret på meg.

Da følte jeg meg paranoid og lurte på om det har begynt å klikke, sendte en sms til en venninne og fikk råd om hva jeg skulle gjøre. Holdt på å sovne av når jeg skulle beskytte meg.

Jeg tror jeg vet hvem som var her, en som var gift med min bestefar. Jeg var i huset bare for å se til det, og da tok jeg med men noen ting som egentlig tilhører huset. Det spøker der, alle tror i alle fall det og jeg er vel intet unntak, selv om jeg alltid har prøvd å bagatellisere det.

Min reaksjon på brannen i håret var å løpe inn på badet, og kaste vann i ansiktet, men jeg måtte snart væte en hånduk for å stoppe brannen. Det var som å få bensin i ansiktet, det eksploderte i flammer. Ja, det høres ut som galskap, men jeg har aldri lidd av selvskading.

Jeg er ganske hudløs på den ene siden av ansiktet nå. Men beviser det noe, nei tvert i mot, det vil bare skape spørsmål.

Nå føler jeg at det ble rolig her, jeg ble så fortvilet at jeg sendte en sms til en venninne som er en healer og som også kan rense hus. Hun ga meg par tips til å få det bedre her. Hun ville ikke prate i telefonen, ikke før det ble mer dagslys igjen. Jeg føler at hun bare sa det, hun er her og renser mens jeg sitter og skriver. Jeg renset selv, men har jo ingen energi, jeg holdt på å sovne av når jeg beskyttet meg med lys.

Men hvem er jeg? Enda en gal dramaqueen? Jeg tenker det samme som dere, kanskje det klikket for meg og at ingenting har hendt, men jeg opplevde fysisk terror. Egentlig håper jeg verken det ene eller det andre, og jeg håper det blir ro her nå.

Er det noen av dere som har erfaring med ...om ikke akkurat det samme, men noe lignende og roet det seg? Husk at det aldri finnes dumme spørsmål, bare dumme svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg vil anta at det spøker mest i hodet ditt. Alt har rasjonelle forklaringer, men du må være villig til å ta en vitenskapelig tilnærming til hva som har skjedd og hva som skjer.

• Liker 18
Skrevet

Jeg vil anta at det spøker mest i hodet ditt. Alt har rasjonelle forklaringer, men du må være villig til å ta en vitenskapelig tilnærming til hva som har skjedd og hva som skjer.

Frekkas!!!

Skrevet

Hvorfor tror du ikke at jeg har tenkt tanken? Det var min første tanke, men jeg ble angrepet og da ble jeg både sinna og redd. Det ville du også blitt.

Skrevet

Nei, ærlig.

Kan du ikke la andre mennesker få tro på hva de vil? Og hvorfor svare så frekt? At det går an.

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Hvorfor tror du ikke at jeg har tenkt tanken? Det var min første tanke, men jeg ble angrepet og da ble jeg både sinna og redd. Det ville du også blitt.

Du ble nok ikke angrepet. Ikke annet en fra tanker i hodet ditt som du bør snakke med noen om.

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Kan du ikke la andre mennesker få tro på hva de vil? Og hvorfor svare så frekt? At det går an.

Fordi en ikke kan la folk tro på ting som lett lar seg motbevis med vitenskapelig tilnærming. En kan ikke la folk tro på tøys når en kan bevise sannheten.

• Liker 3
Skrevet

Fordi en ikke kan la folk tro på ting som lett lar seg motbevis med vitenskapelig tilnærming. En kan ikke la folk tro på tøys når en kan bevise sannheten.

Så det er bevist at det ikke finnes noe vi ikke kan se?

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Så det er bevist at det ikke finnes noe vi ikke kan se?

Jeg har til gode å møte spøkelser som ikke kan forklares på rasjonelt vis med hold i vitenskapelige metoder. Og ja, jeg har møtt mange som har påberopt ånder, poltergeist og andre usynlige krefter. Den vanligste forkalringen på de observerte hendelser er en overaktiv hjerne kombinert med trykkendringer i luft.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har til gode å møte spøkelser som ikke kan forklares på rasjonelt vis med hold i vitenskapelige metoder. Og ja, jeg har møtt mange som har påberopt ånder, poltergeist og andre usynlige krefter. Den vanligste forkalringen på de observerte hendelser er en overaktiv hjerne kombinert med trykkendringer i luft.

Er det vitenskaplig bevist at det ikke finnes?

Skrevet

Haha, dette er kanskje langt fra responsen du ønsker, ts, men jeg må bare si det.

Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg plutselig øye på If-reklamen til høyre her, der sto det så passende "rolig, vi hjelper deg" :P

• Liker 1
Skrevet

ææ nå fikk jeg litt gåsehud her! Vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg jeg, men har du merket noe til dette før? i huset til bestefaren din fx?

Skrevet

Du ble nok ikke angrepet. Ikke annet en fra tanker i hodet ditt som du bør snakke med noen om.

Ok, så brannsårene mine er noe som går over til i morgen? Tror du jeg liker drama? Jeg har ikke lyst å gå utenfor døra på minst par uker. Du mener jeg har tent fyr på meg selv? Tror du jeg hadde turt å gjøre det? Det gjør temmelig vondt, du kan jo forsøke på deg selv og ta en liten test, men det anbefales ikke av meg.

I følge deg har jeg tent fyr på håret mitt for å dempe smerter? Jeg var ikke deprimert når dette skjedde, men jeg ble redd og ganske sinna.

Gjest MorAase
Skrevet

Er det vitenskaplig bevist at det ikke finnes?

Det er i alle fall ikke vitenskapelig bevist at det finnes... Mens en hele tiden klarer med vitenskapelige metoder forklare disse "overnturlige" hendelsene.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Ok, så brannsårene mine er noe som går over til i morgen? Tror du jeg liker drama? Jeg har ikke lyst å gå utenfor døra på minst par uker. Du mener jeg har tent fyr på meg selv? Tror du jeg hadde turt å gjøre det? Det gjør temmelig vondt, du kan jo forsøke på deg selv og ta en liten test, men det anbefales ikke av meg.

I følge deg har jeg tent fyr på håret mitt for å dempe smerter? Jeg var ikke deprimert når dette skjedde, men jeg ble redd og ganske sinna.

Brannsårene er nok ekte nok. Spørsmålet er hva som fikk håret til å ta fyr. Der finnes det garantert en naturlig forklaring. Tenker du deg om og er helt ærlig med deg selv så finner du fint den forklaringen på egenhånd. Men den er nok ikke så spetakulær som du skulle øsnke.

• Liker 5
Skrevet

Det er i alle fall ikke vitenskapelig bevist at det finnes... Mens en hele tiden klarer med vitenskapelige metoder forklare disse "overnturlige" hendelsene.

Da skal du ikke komme med sånne uttalelser heller. Er det ikke bevist er det ikke bevist.

Da må man også få tro hva man vil - til det motsatte er BEVIST

• Liker 3
Skrevet

Skummelt!

Har du sjekket om det var noe i vannet da?

Gjest MorAase
Skrevet

Da skal du ikke komme med sånne uttalelser heller. Er det ikke bevist er det ikke bevist.

Da må man også få tro hva man vil - til det motsatte er BEVIST

Jo det skal jeg! For det er fornuftige forklaringer på alt! Alle spøkerier kan motbevises og forklares.

• Liker 1
Skrevet

Jo det skal jeg! For det er fornuftige forklaringer på alt! Alle spøkerier kan motbevises og forklares.

Tydeligvis ikke. Da hadde vitenskapen funnet ut av det for lengst..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...