Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Være ærlig; droppet du å ta en pille fordi du hadde LYST til å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg var igrunnen mer opptatt av å forhindre at jeg skulle bli gravid...

• Liker 2
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Og derfor ble det bestilt time for abort også. Men den ble avlyst samme dag som jeg hadde timen, da vi ombestemte oss (heldigvis) :)

Skrevet

Men hvorfor ser det ut til at det er "enklere" å bli gravid dersom man glemmer en pille - kontra tiden det tar etter man SLUTTER på pillen og bestemmer seg for å bli gravid? Da trenger man nødvendigvis en menstruasjon (minst) før det klaffer.

Og dersom p-pillen er sikker med 96% synes jeg det er merkelig at 2 av 10 blir gravid på pillen uten slurv. Jeg kjenner flere, og av forum ser jeg også at mange har blitt gravid på pillen. Beats me.

Skrevet

Men hvorfor ser det ut til at det er "enklere" å bli gravid dersom man glemmer en pille - kontra tiden det tar etter man SLUTTER på pillen og bestemmer seg for å bli gravid? Da trenger man nødvendigvis en menstruasjon (minst) før det klaffer.

Og dersom p-pillen er sikker med 96% synes jeg det er merkelig at 2 av 10 blir gravid på pillen uten slurv. Jeg kjenner flere, og av forum ser jeg også at mange har blitt gravid på pillen. Beats me.

Ved korrekt bruk så er nok ikke statistikken 2 av 10. Da må du i så fall komme med kilder på det, for det har jeg mine sterke tvil om.

Og hvilke erfaringer folk har som man leser på internet, er ikke representativ da det er de som har opplevd det og det som "skriker" høyest. De det har gått helt normalt og "vanlig" med, har som regel ikke så stort beov for å fortelle om det.

• Liker 1
Skrevet

Tja, man hører vel mere de som har blitt gravid på pillen?

Vi disukterer ikke akkurat i vennegjengen de som ikke har blitt gravide på pillen :gjeiper:

Personlig kjenner jeg to stykker som har blitt gravid på pillen. Men jeg har iallefall 10-20 forholdsvis nære venner som jeg ve ikke har blitt det.

Og en ny måned, en ny mulighet for å bli gravid.

De to jeg kjenner har begge blitt uplanlagt gravide på pillen flere ganger. De har begge fåt beskjed fra lege at de er veldige fruktbare. Jeg tror kanskje det det handler om mest i de to tilfellene er at begge har problemer med magen. De får ofte diare, og da rekker vel ikke kroppen å ta opp hormonene før de blir med ut igjem.

Men det kvalifiserer vel til feil bruk?

For min del så glemte jeg ofte pillene og kunne de alt fra tidlig morgen til sen kveld. Sluttet med de siden det for min del ikke ble sikkert nokk av det.

Tro mange av de som slutter på pillen for å bli gravide kanskje stresser mere? Og det er jo bare rundt en dag i måneden man kan bli gravid, og skal jo litt til å treffe på rett dag osv. Kjenner også de som tvinger mannen til å holde seg i flere dager fordi det skal være mere trykk dagen ved el...

Dumt om man har bomme på dagen da...

Mange forveksler vel tidlige aborter med mens og, slik at mange flere har vel vært gravide uten å vite det.

Skrevet

Jeg tror ikke at det er enklere. Jeg hadde gått på pillen i 2 år når jeg ble gravid med dem. Det hadde nok tatt betraktelig kortere tid om jeg ikke hadde gått på pillen.

Hvor har du det fra at 2 av 10 blir gravid på p-pille? 96% sikker betyr jo at 4 av 100 blir gravide i løpet av et års korrekt bruk av p-piller. Og jeg mener å ha lest at p-piller er enda sikrere enn 96%, men husker ikke tallet nøyaktig, så jeg skal ikke påstå noe som helst.

Gjest Ruccola
Skrevet

Mener å huske det sto på pakken at de var 99,9 % sikre. det vil vel da si at 1 av 1000 blir gravide selv om de tar dem korrekt og ikke har hatt diarè/oppkast.

Når en tenker på hvormange kvinner som er på pillen, så blir det jo endel graviditeter i året ja ;)

Skrevet

Prosentvis, av de som blir gravide på pillen, så MÅ det nødvendigvis være en del som "glemmer" å ta dem også... Det er jo en kjensgjerning mener jeg.

Skrevet

Jeg har da klart å bli gravid på p-pillen 2 ganger. Første gang var jeg livredd for å bli gravid, så p-pillen ble tatt til nøyaktig samme tidspunkt hver eneste dag. Ikke en eneste glemt, og ikke noe oppkast eller diare.

Andre gangen så tok jeg hver eneste dag, men jeg glemte de 2 site pillene på brettet, men tenkte jo at det kunne jo ikke være farlig siden det var de to siste.

Skrevet

Absolutt ikke!

Jeg var livredd for å bli gravid ettersom alle rundt meg plutselig ble gravid.

Så jeg tok pillen til nøyaktig samme tidspunkt hver dag for å unngå å bli gravid.

Men som dere ser på tickeren min her inne,så ble jeg jammen meg gravid likevel.

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen med førstemann, og jeg tok dem hver dag, og på samme tidspunkt.

Jeg prøvde å unngå å bli gravid siden jeg bare var 17 år, og vi bestilte time til abort når jeg fant ut at jeg var gravid.. Heldigvis ombestemte vi oss ganske fort, og jeg angrer ikke et sekund på det idag <3

Men at noen klusser med pillen for å bli gravid tviler jeg ikke for.. Men jeg kunne aldri ha gjort det..

Skrevet

Absolutt ikke!

Så jeg tok pillen til nøyaktig samme tidspunkt hver dag for å unngå å bli gravid.

Kan nok ikke se ticker når du er anonym bruker.. :gjeiper:

__

Jeg forøvrig ut av de som ble gravide pga. løs mage. Tenkte rett og slett ikke over det. Hadde jeg vært liveredd for å bli gravid, så hadde nok saken vært en annen, men siden jeg ikke var det, så var det ikke i tankene mine at p-pillene ble svekket. Spesielt ikke siden det ikke akkurat var første gang jeg var dårlig i magen uten å bli gravid..

Skrevet

Kan nok ikke se ticker når du er anonym bruker.. :gjeiper:

__

Jeg forøvrig ut av de som ble gravide pga. løs mage. Tenkte rett og slett ikke over det. Hadde jeg vært liveredd for å bli gravid, så hadde nok saken vært en annen, men siden jeg ikke var det, så var det ikke i tankene mine at p-pillene ble svekket. Spesielt ikke siden det ikke akkurat var første gang jeg var dårlig i magen uten å bli gravid..

Jeg har også hatt fryktelig løs mage i det siste pg.a. endring i kosten. Glemte også en pille i begynnelsen av brettet. Nå har jeg brun/rosa utflod (fikk det i går), menssmerter, kviser i panna - og jeg mistenker rett og slett at jeg er gravid. Hele kroppen føles "annerledes". Vet ikke om syklusen kan bli så skakkjørt pg.a. man glemmer en liten pille? Har også lest om uregelmessige blødninger ved pilleslurv, men jeg blør ikke - i ordets rette forstand. Det er bare farget utflod. Er redd det er festeblødning. Nå har kjæresten og jeg snakket om barn, men det var ikke meningen at vi skulle starte prøvingen NU.

Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

Absolutt ikke!

Kan ikke se på tickeren din når du poster som anonym vettu :fnise:

edit: sitter og ammer, så andre rakk å kommentere dette før meg ser jeg ;)

Endret av Ruccola
Skrevet

Kan ikke se på tickeren din når du poster som anonym vettu :fnise:

edit: sitter og ammer, så andre rakk å kommentere dette før meg ser jeg ;)

Trykket visst på anonym knappen i farten ja,det var ikke meningen hehe!

Skrevet

merkelig at så mange blir gravide med p piller. Tror endel sluntrer veldig .

Skrevet

merkelig at så mange blir gravide med p piller. Tror endel sluntrer veldig .

det svaret måtte jo komme fra en gutt ja hehe!

Skrevet

Jeg gikk på p-piller og det var fullt og helt mitt ansvar at jeg ikke tok pillene de to gangene jeg ikke tok dem. Jobbet overtid begge gangene og hadde ikke mulighet til å ta pillen innen den tiden de skulle taes. Den 3.gangen hadde jeg migreneanfall og spydde og spydde, så jeg vet ikke hvilken gang jeg ble gravid på. Sykt at vi klarte å klaffe med tanken på at vi var aldri med hverandre fordi jeg jobbet 200-260 timer i mnd :fnise: Han visste at jeg hadde glemt pillen de to gangene, så jeg var en av disse dumme kjerringene som tenkte at det aldri kom til å skje meg ;) Men jeg ville ikke ha unge, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...