Gjest Annabell Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Er en jente på 20 år som siste året har gått ned over 26 kilo, noe som har gitt meg en bmi på 14. Håret faller av i store klumper, sliter mye med svimmelhet og kan plutselig svime av eller miste følelsen i beina. På toppen av dette sliter jeg også mye med smerter i magen og brystet. Opplever også vablet utslett over kroppen som skaller av som kommer og går. Skjønner ikke hva som skjer, eller hva som kan være galt. Håper noen der ute har opplevd lignende tilfeller eller kan komme med gode råd. Legen min finner nå ikke ut av det og han aner ikke lenger hva han skal gjøre med det hele.
Gjest Applecore Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 I alle dager! Legen burde tatt affære og henvist deg videre forlengst, så alvorlige symptomer som du beskriver Du må kreve at han hiver seg rundt og sender deg til spesialist med en gang!
Dragonfly84 Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Herregud! Den legen burde sendt deg på alle tester som er! Jeg aner ikke hva det kan være... Jeg antar han har tatt blodprøver og sjekka det som kan sjekkes ved hjelp av blodet?
Gjest Annabell Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Legen min sier han ikke kan sende meg til spesialist / utredning før han vet hva som er galt, han må først ha noe å gå etter. Har tatt de blodprøvene som er aktulle, men ingenting slår ut så langt. Har fått beskjed om å ta kontakt om ting blir verre, det har jeg gjort. Men blir alltid sendt hjem igjen med at vi får se det ann. Så føler meg ganske rådvill her jeg sitter og lurer hva på som skjer nå.
skuggfaks Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Standard svar egentlig, men kanskje det kan være noe psykisk som har forårsaket det?
Momseguri Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg ville byttet lege, det virker jo nesten ikke som om du blir tatt på alvor, på tross av at du har alvorlige symptomer. 1
Kajal Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Herlighet! Du må jo bli henvist videre! Om ikke de finner noe spesielt, så må de sende jo gå ut fra hva det mest sannsynlig kan være. Jeg ville byttet fastlege. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Lurer egentlig mest på hvorfor ikke fastlegen din har henvist deg til nærmeste sykehus for å få din helsetilstand vurdert.... 1
Gjest Anabell Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Lurer egentlig mest på hvorfor ikke fastlegen din har henvist deg til nærmeste sykehus for å få din helsetilstand vurdert.... Ble henvist til sykehus og lå der en uke på smertelindring, men siden de ikke fant noe på blodprøvene havnet det hele på stress og utmattelse. Måtte hjem og hvile. Det har jeg gjort nok av i det siste uten å komme noen vei. Derfor legen min nøler med å sende meg tilbake dit. Skjønner de ikke kan sende meg innom hver eneste avdeling på sykehuset til de kommer til den rette som skal finne svarene på alle problemene mine. Samtidig føles det ikke riktig å bare skulle vente på at det hele blir verre, for akkurat nå er jeg ikke syk nok. Den dagen jeg ikke klarer å stå opp, spise eller ta vare på meg selv da var det påtide og gjøre noe, men ikke før.
Gjest Annabell Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Standard svar egentlig, men kanskje det kan være noe psykisk som har forårsaket det? Hvordan da psykisk ? Jeg mener jeg er deprimert fordi jeg er syk, legen mener jeg er syk fordi jeg er deprimert. Samma hvilken vei høna sparker, hjelper ikke meg å krangle om hva som kom først. for meg henger det hele sammen både fysisk og psykisk. Derfor mener jeg det er riktig å fokusere på det helthetlige for å finne en løsning. Men det er enten psykiatri eller somatikk virker det som og det funker ikke helt greit for min del, jeg faller mellom de stolene der. Jeg ønsker bare et svar, Derfor jeg tar denne saken opp her for å få andre sine synspunkter.
skuggfaks Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Hvordan da psykisk ? Jeg mener jeg er deprimert fordi jeg er syk, legen mener jeg er syk fordi jeg er deprimert. Samma hvilken vei høna sparker, hjelper ikke meg å krangle om hva som kom først. for meg henger det hele sammen både fysisk og psykisk. Derfor mener jeg det er riktig å fokusere på det helthetlige for å finne en løsning. Men det er enten psykiatri eller somatikk virker det som og det funker ikke helt greit for min del, jeg faller mellom de stolene der. Jeg ønsker bare et svar, Derfor jeg tar denne saken opp her for å få andre sine synspunkter. Der har du nok rett, jeg mente bare hvis det var noe som hadde skjedd som kanskje hadde utløst en reaksjon. På en annen side - Ei jeg kjenner var syk i flere år og legene mente det var psykisk og hun ble henvist til psykolog. Samtidig mente hun, som du, at det hadde blitt psykisk (depresjon) etter mange år med sykdom. Etter langvarig hjelp fra psykolog var hun ikke bedre, og moren hennes tok henne med til et privat legekontor i Oslo hvor hun fikk påvist at hun hadde hatt kyssesykebakterien/viruset liggende i kroppen over flere år, noe som svekket immunforsvaret og gjorde henne konstant syk.
Gjest nupp Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Der har du nok rett, jeg mente bare hvis det var noe som hadde skjedd som kanskje hadde utløst en reaksjon. På en annen side - Ei jeg kjenner var syk i flere år og legene mente det var psykisk og hun ble henvist til psykolog. Samtidig mente hun, som du, at det hadde blitt psykisk (depresjon) etter mange år med sykdom. Etter langvarig hjelp fra psykolog var hun ikke bedre, og moren hennes tok henne med til et privat legekontor i Oslo hvor hun fikk påvist at hun hadde hatt kyssesykebakterien/viruset liggende i kroppen over flere år, noe som svekket immunforsvaret og gjorde henne konstant syk. ja, bytt lege og spør om han kan teste deg for kyssesyken. legen din er tafatt som ikke sender deg noe sted fordi han er redd for reaksjoner. eller verre; før du er halvdød. for en instilling han har! jeg har hørt om folk som endelig har funnet ut av hva som feiler dem etter å ha byttet lege
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Kjenner ei som hadde lignende symptomer, som hadde borreliose... Legen trodde henne ikke, men hun reiste til tyskland for å få behandling, og er mye bedre nå.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/ulike-muskelsykdommer/systemisk-lupus-erytematosus-3186.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå