Husfrua Skrevet 7. oktober 2011 #21 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg syntes og syns ennå at det er supert med skilte foreldre! Jeg er 23 år gammel og har fortsatt 2 julaftener hvert år jeg er bortskjemt som bare juling, men jeg har verdiene i orden og er snill med mennesker så jeg ser ikke noe galt i det! Jeg syns ikke det var så gøy med skilte foreldre før, da det var jeg som måtte pakke for meg og bror min (har alltid vært ett ordens menneske og ville ikke at den snille pappaen min måtte kjøre til mamma for å hente ting til broren min flere ganger på en dag!) og jeg hadde (og har kanskje litt ennå) dårlig samvitighet for pappa som var/er alene. Men jeg har fått oppleve myyye mer med skilte foreldre enn om mamma og pappa fortsatt skulle vært gift! Og jeg ville aldri levd uten stefar og lillebroren min! For oss som lever sammen med noen med barn fra tidligere, er det fint å høre at noen opplever det som deg også, og ikke bare de negative sidene ved det
Gjest David John jr. Skrevet 7. oktober 2011 #22 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg syntes og syns ennå at det er supert med skilte foreldre! Jeg er 23 år gammel og har fortsatt 2 julaftener hvert år jeg er bortskjemt som bare juling, men jeg har verdiene i orden og er snill med mennesker så jeg ser ikke noe galt i det! Jeg syns ikke det var så gøy med skilte foreldre før, da det var jeg som måtte pakke for meg og bror min (har alltid vært ett ordens menneske og ville ikke at den snille pappaen min måtte kjøre til mamma for å hente ting til broren min flere ganger på en dag!) og jeg hadde (og har kanskje litt ennå) dårlig samvitighet for pappa som var/er alene. Men jeg har fått oppleve myyye mer med skilte foreldre enn om mamma og pappa fortsatt skulle vært gift! Og jeg ville aldri levd uten stefar og lillebroren min! Høres ut som om du nærmest har tenkt å skille deg selv for at dine barn skal få oppleve en så herlig barndom som deg selv. 1
Redbull Skrevet 7. oktober 2011 #23 Skrevet 7. oktober 2011 Høres ut som om du nærmest har tenkt å skille deg selv for at dine barn skal få oppleve en så herlig barndom som deg selv. Ok
Husfrua Skrevet 7. oktober 2011 #24 Skrevet 7. oktober 2011 Høres ut som om du nærmest har tenkt å skille deg selv for at dine barn skal få oppleve en så herlig barndom som deg selv. Det er vel en gang sånn at når man først er i denne situasjonen, så er det fint å kunne se positive sider ved det, i stedet for å kun fokusere på det negative. Dette er jo ikke noe hun kunne gjort noe med uansett. Og når man først er i situasjonen og har opplevd det å få en ny familie med halvsøsken, så ville man ikke vært foruten dem heller... Alt er ikke svart eller hvitt. Skilsmissebarn i dag er ikke nødvendigvis "dødsdømte", sånn som mange tråder her på kg vil ha det til...
Gjest imli Skrevet 7. oktober 2011 #25 Skrevet 7. oktober 2011 Det har jeg, selv om du ikke er enig med meg. Trenger ikke å angripe meg personlig fordi vi har ulike meninger Imli. Det var ikkje meint som eit angrep på deg, men på det du skreiv. For det meiner deg er riv ruskande gale. Det er faktisk slik at mange ungar har det betre med skilte foreldre enn gifte.
Redbull Skrevet 7. oktober 2011 #26 Skrevet 7. oktober 2011 Det er vel en gang sånn at når man først er i denne situasjonen, så er det fint å kunne se positive sider ved det, i stedet for å kun fokusere på det negative. Dette er jo ikke noe hun kunne gjort noe med uansett. Og når man først er i situasjonen og har opplevd det å få en ny familie med halvsøsken, så ville man ikke vært foruten dem heller... Alt er ikke svart eller hvitt. Skilsmissebarn i dag er ikke nødvendigvis "dødsdømte", sånn som mange tråder her på kg vil ha det til... Takk! Uten å snakke stygt om pappa'n min, så må jeg si det at det åpnet seg mangeflere dørerfor meg etter at stefar min kom inn i bildet. Jeg tror jeg hadde vært mer "dødsdømt" hadde foreldra mine fortsatt vært gift. Men jeg forguder stefaren min da, i likhet med pappa og mamma. Jeg har tre foreldre, og er strålende fornøyd med dem alle sammen 1
Gjest gurimalla Skrevet 7. oktober 2011 #27 Skrevet 7. oktober 2011 Slik ”rangerer” jeg: 1. Gifte foreldre i harmonisk familieliv 2. Skilte foreldre i harmonisk familieliv 3. Gifte foreldre som sprer eder og galle – skilte foreldre som sprer eder og galle. Det at barnet befinner seg i en av disse gruppene garanterer verken for lykke eller elendighet. Personlig tror jeg at barn i den første gruppen har mindre bekymringer i oppveksten. Barn i gruppe 3 kan ha betydelig flere vanskeligheter. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå