Gå til innhold

Kjøkkenmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst på ny kjøkkenmaskin, og har sett litt (mye) på kitchenaid sin. Men er det verdt pengene, eller finnes det noen tilsvarende maskiner som er bedre? Eller billigere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Kenwood har maskiner som er litt billigere og som kan holde i tjue år! Jeg har selv en Kenwood, men den koster litt mer enn KitchenAid og jeg elsker den. Jeg vet flere som har billigere Kenwood-maskiner og de er utrolig gode de også.

Skrevet

Har hatt min KitchenAid i ca fem år, og er veldig fornøyd. Vært ganske mye i bruk til både visping, røring og elting, og har aldri hatt problemer med den. Disse maskinene er laget for å vare i mange år, så man får god kvalitet for pengene. Dessuten ser den jo lekker ut på kjøkkenbenken! Synes den er kraftig nok til mitt bruk, men mulig du bør satse på en større maskin om du skal lage mat til en stor familie (vi er bare to). Tror kjøkkenmaskinen fra Kenwood har større bolle, og den er nok litt billigere også? Har i alle fall hørt at den er perfekt om man f.eks. baker mye og lager store brøddeiger o.l. Lykke til!

Gjest Survival
Skrevet

Det er riktig at de fleste Kenwood maskiner har større bolle. Min har 6,7 L og det passer til 4-5 grovbrød :)

Skrevet

Takk for tips, har dere noen konkrete forslag til Kenwood maskiner?

Også har jeg sett på en de har på flust.no som heter Moulinex Masterchef Gourmet Kitchen Machine. Er det noen som vet noe om denne?

Skrevet

Ta utgangspunkt i hva du skal bruke den til. Skal du lage mat til en stor familie eller liker du å lage store porsjoner/doble deiger, så er nok KitchenAid for liten til ditt bruk. Kenwood har kjøkkenmaskiner som tar større deiger/porsjoner. Jeg har lest at den ikke er så god til små deiger, men vet ikke om det stemmer eller om det bare er å justere nest eltekroken litt.

Jeg har kitchenaid og er veldig fornøyd med den. Vi lager sjelden mer enn enkel oppskrift, og da passer den perfekt. De gangene jeg lager noe større lager jeg heller to deiger eller knar for hånd.

Noe av det som var viktig for meg da jeg valgte kjøkkenmaskin var utseende/design. Vi har ikke skapplass til en kjøkkenmaskin, og den står derfor framme på benken hele tiden. I tillegg bruker vi den ofte, og da er det greit at den kan stå framme. Jeg synes Kitchenaid fint kan stå framme på kjøkkenbenken.

Hadde jeg hatt behov for en kjøkkenmaskin med stor kapasitet hadde jeg valgt Kenwood, men for meg og mitt bruk er Kitchenair perfekt.

Jeg tror kanskje du får litt mer ekstrautstyr til en Kenwood, men er ikke sikker. Du får bare vurdere ut ifra hva slags ekstrautstyr du har behov for :)

Skrevet

Takk for tips, har dere noen konkrete forslag til Kenwood maskiner?

Også har jeg sett på en de har på flust.no som heter Moulinex Masterchef Gourmet Kitchen Machine. Er det noen som vet noe om denne?

En venninne har en Kenwood Major som hun er veldig fornøyd med.

Jeg har ikke hørt om merket Moulinew før, så vet dessverre ikke noe om den.

Skrevet

Finnes mye forskjellig ekstrautstyr til KitchenAid også, har noe av det selv. Anbefaler deg å ta en kikk på hjemmesiden deres for å se en oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...