Gjest Popelka ulogget Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 Jeg har ennå ikke fått noen ring på fingeren, men kjæresten min vil gjerne kjøpe en diamantring til meg. Han mener de kan være rimligere i utlandet, f. eks Italia. Har dette noe for seg, eller er det bare min kjære som leter etter en unnskyldning til å dra på utenlandsferie?! Hadde jo vært delilg med en liten svipptur, men i såfall hvor (i Europa)? Noen ring-kjennere her?
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Hvis du inkluderer flybillettene i prisen, blir det nok ikke så mye billigere.....
Gjest Popelka ulogget Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Nei da, men kunne jo hende vi skulle på en liten tur likevel!
14062003 Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Du kan kjøpe slikt fritt for moms i utlandet. Du skal imidlertid betale moms når du kommer til Norge. Mange dropper imidlertid å betale moms når de kommer til Norge fordi det er så og si umulig å merke at et smykke er nytt. Tollerne ser ikke forskjell på rimelig små smykker. Papirer feks. med diamantrenhet vil dog avsløre hvor diamanten er kjøpt... Ikke lovlig og ikke anbefalt av meg, men fullt mulig! Jeg kjøpte diamanter på Mauritius. Fikk ring med diamant i morgengave. Jeg kjøpte to øredobber på Mauritius. Samme karat som ringen og hvitt gull. 0.18 karat alt sammen (tallet ser lite ut, men det er ganske mye...). Jeg betalte USD 450 (i overkant av 3.000,-) på Mauriutius. Og så kom den norske momsen i tillegg da... Uansett vesentlig billigere enn tilsvarende øredobber i Norge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå