Gå til innhold

Katt som skvetter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hender seg at når katten min koser seg, så klemmer han underlaget han står på med klørne og noen ganger "dirrer" litt med halen. Jeg har merket at når han gjør dette, så blir det noen få dråper etter han, der han har stått. Synes ikke det lukter noe av det.

Katten er kastrert. Vi har nylig flyttet inn i ny leilighet, så alt er veldig uvant for han. Men det er jo ikke ordentlig markering, for det lukter jo ikke noe, og det er ikke slik typisk markering som jeg har sett fra andre katter. Vi har ikke andre dyr, og katten er ellers frisk og rask. Katten er 2 år.

Noen som har noen ideer om hva det er som skjer, og hvorfor han gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som markering etter beskrivelsen. Grunnen til at det ikke lukter er at katten er kastrert, da forsvinner også mye av "hannkattstanken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig.. Men det er så rart at han kun gjør det når han skikkelig koser seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

En av mine har også noe av den koseadferden du beskriver. Han kommer spaserende, målrettet i blikket, hever hodet. Jeg bøyer meg ned, og vi kooooser. Han har det jeg kaller "happy toes", slike tær som han spriker skikkelig med mens han koser :fnise:

Når vi er ferdige med den mest intense kosingen, så snur han seg mot det som er i nærheten, strekker halen så høyt han klarer, og rister skikkelig på den (halen altså).

Tror du det var ei som fikk hetta første gang han gjorde det ! :skratte:

Men, ikke en eneste dråpe, ikke på møbelet, ikke på veggen... :klo:

Alarm helt foruten grunn :skratte:

Han er tørr som selveste Sahara, - hver eneste gang han simulerer markering (og jeg har kjent etter.... både på gutten og omgivelsene)

Han ble forøvrig kastrert så fort han var tung nok til det, og før han kom til meg :)

Det jeg dog kan tenke meg, for en gutt som alt har markeringsrefleksen inne når han kastreres, er at adferd ikke nødvendigvis til enhver tid følger hormonene (teoretisk sett).

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er akkurat som Lille-pus sin :) Dirrer bare litt på halen og "skvetter". men alt er tørt og han spaserer bare fornøyd videre :) Min er også 2 år, ble kastrert for litt siden, men merkerte ikke inne en eneste gang da eller faktisk når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får håpe det gir seg med pusen min snart. Når jeg tenker meg om, så skjer det kun på en ting, og det er et nytt pledd. Har ikke opplevd at han har gjort det andre plasser. Han har samme oppførselen, bare at han ikke markerer. Vaske pleddet kanskje, og se om det hjelper :)

Synes bare det er så merkelig at han gjør det når han koser og ikke ellers. Jaja, de kattene skal ikke være lette å forstå seg på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Hmm, får håpe det gir seg med pusen min snart. Når jeg tenker meg om, så skjer det kun på en ting, og det er et nytt pledd. Har ikke opplevd at han har gjort det andre plasser. Han har samme oppførselen, bare at han ikke markerer. Vaske pleddet kanskje, og se om det hjelper :)

Synes bare det er så merkelig at han gjør det når han koser og ikke ellers. Jaja, de kattene skal ikke være lette å forstå seg på :fnise:

Jeg mistenker sterkt at du her fant løsningen, det nye pleddet :nigo:

Helt enig, vask det først, og se så om det hjelper :)

... du vet... det er ikke godt å si hvem og hva det pleddet har vært i nærheten av før du kjøpte det og tok det med hjem :fnise:

Er du en engel og gir oss en feedback når pleddet er vasket, og han har inspisert pleddet noen dager ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bort pleddet og vasket det, men da fant han seg bare et annet pledd han markerte på :S samme oppførselen der også. Sto og stampet og kosa seg. Utrolig merkelige greier.. Og han markerte jo på det andre pleddet flere dager.

Huff, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...