AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3245104.ece
sequin Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Ikke bare gjelder det UGGs, men Tv2 hjelper deg viste jo i fjor vinter en dyr kleskjede som hadde tatt inn et parti med canada goose, og de fikk en ekspert til å se på det. Og inni den var det både hunder og småfugl. Edit: som da vil si at kleskjeder også tar inn fra feil leverandører. Endret 5. oktober 2011 av sequin 1
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Ikke bare gjelder det UGGs, men Tv2 hjelper deg viste jo i fjor vinter en dyr kleskjede som hadde tatt inn et parti med canada goose, og de fikk en ekspert til å se på det. Og inni den var det både hunder og småfugl. Edit: som da vil si at kleskjeder også tar inn fra feil leverandører. Unnskyld, jeg vet at det er et alvorlig tema, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg ikke helt klarer å se hvordan de får en hund inn i jakka. Bortsett fra det, så har jeg ekte Uggs og satser på at dyret er slaktet på en skikkelig måte, at kjøttet ble brukt til mat og at dyret ikke ble utsatt for mulesing mens det levde.
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Unnskyld, jeg vet at det er et alvorlig tema, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg ikke helt klarer å se hvordan de får en hund inn i jakka. Så vidt jeg husker var det "ulveskinnspelsen" rundt kanten av hetta som visstnok var skinnet av en schäfer. Jeg har verken ekte eller falske UGGs, men synes både UGGs og Canada Goose-saken viser at piratvirksomhet har mange flere skumle sider enn en først kan tenke seg. Ikke bare støtter en organisert kriminalitet, men sjansen er større for at en også bidrar til dyreplageri og mulig miljøkriminalitet også. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Unnskyld, jeg vet at det er et alvorlig tema, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg ikke helt klarer å se hvordan de får en hund inn i jakka. Bortsett fra det, så har jeg ekte Uggs og satser på at dyret er slaktet på en skikkelig måte, at kjøttet ble brukt til mat og at dyret ikke ble utsatt for mulesing mens det levde. Jeg så også den episoden, og det var bikkjehår, til og med noe bikkjeskinn med pels på! Og nebb fra småfugler, samt benrester, og fjær og anna hår fra gud vet hva. Direkte motbydelig...
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Æsj! Hvordan skal man vite sånt da?? Hvis man kjøper ekte så er det alltid bra liksom? De sauene nedi Australia blir jo kutta i rompa! 1
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Æsj! Hvordan skal man vite sånt da?? Hvis man kjøper ekte så er det alltid bra liksom? De sauene nedi Australia blir jo kutta i rompa! Man kan unngå å kjøpe kopier av veldig kjente merker. Hvis det er fake støtter man et uetisk marked, i tillegg til at man ikke vet 100% sikkert hva produktet er laget av. Og når man skal investere i et ordentlig produkt som er litt dyrt, kan man gjøre research først og se om man finner ut noe "skummelt".
Lunivere Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Grusomt. Til helvete med både Uggs og Canada Goose. 4
Vulpes Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Æsj! Hvordan skal man vite sånt da?? Hvis man kjøper ekte så er det alltid bra liksom? De sauene nedi Australia blir jo kutta i rompa!
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Æsj! Hvordan skal man vite sånt da?? Hvis man kjøper ekte så er det alltid bra liksom? De sauene nedi Australia blir jo kutta i rompa! Mulesing, som jeg nevnte i mitt første innlegg.
sequin Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg så også den episoden, og det var bikkjehår, til og med noe bikkjeskinn med pels på! Og nebb fra småfugler, samt benrester, og fjær og anna hår fra gud vet hva. Direkte motbydelig... Ja, det stemmer. Benrestene var jo fra mange forskjellige dyr til og med...
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Grusomt. Til helvete med både Uggs og Canada Goose. Hvorfor det, egentlig? Fordi noen som er uetiske kopierer dem? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå