Gå til innhold

Rotfylling

Fremhevede innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet

Tannlegen min sier at jeg blir nødt til å rotfylle en jeksel, og nå gruer jeg meg noe helt vanvittig! Har hørt så mange skrekkhistorier om hvor vondt det gjør, og et snev av tannlegeskrekk gjør ikke saken bedre. Objektivt sett vet jeg jo at jeg får så mye bedøvelse jeg vil osv., men likevel. Noen som kan berolige meg, eller er det virkelig så ille som skrekkhistoriene skal ha det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vondt nei? Ikke i det hele tatt. Jeg syntes ikke det var noe verre enn å bore i et vanlig hull. Men det er jo mye mer styr da, først får du en midlertidig fylling på grunn av et eller annet med nervene (?), også må du tilbake etter en stund for å få lagt i den permanende fyllingen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kraftig tannlegeskrekk, men rotfylling er hverken bedre eller verre enn andre ting. Største ulempen er prisen, og at det krever flere besøk pr tann. Mens man er der virker jo bedøvelsen, og så kan det være litt ømt i etterkant første besøk, hvor de renser ut nerven og legger i bakteriedrep, men det er bare å sørge for å ha Ibux i bakhånd. Andre gang, hvor de åpner den midlertidige fyllingen og legger en permanent er som alle andre fyllinger.

Gjest Nanne70
Skrevet

Ok, takk, føler meg beroliget. Har fått midlertidig fylling, men tror ikke tannlegen tok ut nervene, så det blir vel neste gang, det da.

Skrevet

Han har nok fjernet nervene kan eg tenke meg, bare du har ikke merka det. Når de har fjernet gammel fylling så pleier tannlegen og "stikke"opp i tanna. Man er så bedøva at man merker ikke det. Jeg fikk midlertidig fylling noen uker så tok tannlegen dette ut sjekka at alt så bra ut og fylte med ordinær fylling. Er rart at det er så mange skrekkhistorier om rotfylling. Tanna er jo dau etterpå så en skal jo ikke kjenne noe annet at man kanskje er litt øm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...