AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Jeg har nå gått i ca 2 mnd'er med et problem i underlivet, trodde seriøst det skulle forsvinne av seg selv, men kommer og går hele tiden. De er en 1 cm rift og et lite område rundt med tørr, flassete, rødlig hud. Riften starter rett oppfor inngangen til skjeden og såret gjemmer seg liksom i hudfolden der. Har prøvd å smøre på med sinksalve og aloe vera, og det lindrer litt, men så blir det tørt og rødt igjen. Trodde først det var sopp, men jeg har hatt det en gang før og kjenner ikke igjen symptomene, det klør bare av og til, og bare akkurat på såret. Det ser egentlig ut som eksem (og jeg har både det og psoriasis tidligere andre steder, men det er mange, mange år siden). Jeg er heller ikke seksuellt aktiv, så det er ingen kjønnssykdom. Har gått en del med trange bukser som kan ha gjort vondt værre, men har nå redusert det betraktelig. Vasker meg med lactal 1-2 gang i uken og vann ellers. Noen som vet hva dette er eller hva jeg kan gjøre for å bedre det? Alle innspill er nyttige!
Soleklart Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Sørge for at du er helt tørr nedentil før du smører deg med zinksalve. Bruk bomullstruser og sørg for at området får godt med luft i løpet av dagen. Sitt gjerne et halvt minutt ekstra på do når du er ferdig, bare for å lufte riften litt.
Sugerøret Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 kan være bakterie infeksjon.Tarmbakterie som har krøpet frem Synes du burde la en GYN sjekke i alle tilfeller.OM det er eksem osv ,har du jo krav på medisiner/kremer (bla på blå resept)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Du kan jo prøve med soppmiddel? Men siden du har gått såpass lenge med det og ikke tror det er sopp er det sikkert lurt å få det undersøkt. Kan som en annen her sier være en bakterieinfeksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå