Rosenknoppen Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har et problem med leggene mine. Etter barbering eller epilering har jeg masse iltre røde prikker på leggene. Jeg har selvsagt gjort research på dette og har prøvd alt mulig for at leggene mine ikke skal se koppebefenkt ut. Jeg har veldig lys hud, men ser jo at andre jenter ikke har dette problemet(ser det f.eks på trening eller på stranden om noen skulle lure på det.. :gjeiper: ) Noen som har lignende erfaring eller tips til hvordan jeg kan bli kvitt eller forebygge prikkene? Alle tips taes imot med takk!
Sofie2103 Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 En ting som var til hjelp for meg var å bytte barberblad oftere, men også barbere med dusjolje fremfor dusjsåpe eller barberskum. Jeg brukte et fra L'occitane som jeg var storfornøyd med! Jeg vet også at det skal finnes ulike produkter mot irritasjon når man barberer nedentil, og for alt jeg vet kan kanskje dette virke på benene og. Kanskje aloe vera? Eller å bruke en god bodylotion uten parfyme. Det høres ut som om det er en form for irritasjon, så de eneste rådene jeg kan gi deg er vel bare det å bytte ut produkter. Kanskje vil du ikke ha de somme probleme om du vokser i stedet?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Det er som Sofie sier veldig viktig å bytte barberblad ofte. Da blir det vanligvis bedre. Teknikken er også viktig. Jeg prøver alltid å holde fingrene så langt nede mot barberbladet som mulig og presse bladet ned med pekefingeren, om du skjønner hva jeg mener. Etter at jeg skifta teknikk ble alt mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå