AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er en jente på 20 år, har flyttet mange ganger i løpet av mitt liv, og har vel aldri følt at jeg har fått knyttet ordentlig vennskap med noen (spesielt jenter). Har 2-3 jentevenner som jeg var en del med før, i og med at vi gikk på samme skole. Men jeg fant fort ut at de ikke var ekte venner, og det var ikke mennesker jeg trivdes å omgåes med. Jeg har imidlertig mange guttevenner, og jeg føler at jeg har en større omgangskrets når det gjelder de, men jeg skulle ønske jeg hadde noen ordentlige jentevenner som jeg kunne omgåes med. Jeg er gjennomsnittlig pen, og får ofte høre fra gutter at jeg er pen osv. Jeg sliter likevel med dårlig selvtillit. Jeg er ofte misunnelig for at andre har venninner de går ut med på byen, på cafe med osv, og jeg egentlig ikke har noen jentevenner jeg trives i selskap med. Begynner å tvile på meg selv egentlig, selv om jeg prøver å bli kjent med jenter, virker det som at de unngår meg.. Dette ble litt langt, men jeg bare lurer på om det er noen som er i samme situasjon som meg? og er det noen som kan tenke seg til hvorfor det er slik?
Sotengelen Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 hei jeg har det på samme måte. Men jeg vet hvorfor. JEg ble mobbet igjennom hele skolegangen av jenter, og derfor er det blitt slik idag at jeg trives bedre sammen med guttevenner. Føler ikke at de dømmer meg slik som jentevenner. Så jeg kjenner til hvordan du har det. Men helt hvorfor du har det slik kan jeg ikke med sikkerhet svare på.. men kanskje fordi din underbevissthet også stoler bedre på guttevenner enn jentevenner ? ha en fin dag:)
2shy Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg hadde det på samme måte da jeg var på din alder. Hva som er årsaken vet jeg ikke helt, men jeg tror det for min del bunnet i at jeg ikke stolte på jenter og var litt redd dem pga tidligere svik, og jeg følte at jeg slappet mer av med gutter. I dag er jeg mer trygg på meg selv og har gode venner av begge kjønn. Begynn å trives med deg selv og vær trygg på den du er, så vil du finne venner som du kan slappe av med og som du trives med. Ikke prøv å oppsøke det, men bare la det skje naturlig. Kanskje møter du noen via de vennene du allerede har, eller kanskje via hobby?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har også nære guttevenner, og det handler vel om at de er enklere å forholde seg til. Jeg blir fort sliten av alt dramaet med jenter, mens menn bare sier det som det er uten tolkningsrom. Da er det også lettere å stole på at de faktisk er vennene mine.
seilice Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Jeg har det helt likt som deg, men jeg ble mobbet, utfryst og baksnakket på ungdomskolen, sviktet av nære venninner, noe som gjør at jeg ikke klarer å stole på jenter lenger. Føler de dømmer meg og baksnakker meg med en gang jeg forlater rommet. Hvor er du fra?
Gjest Raindrops Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har det også slik, jeg er rett og slett litt redd for jenter på grunn av, som flere nevner, mobbing. Heldigvis har jeg et par nære veninner som jeg er veldig glad i, og jeg har blitt flinkere til å knytte bånd med jenter etterhvert Det som har vært hovedproblemet mitt med guttevenner er at en del av dem ender opp med å få følelser for meg (uff, nå høres jeg så selvgod ut ), og det blir det en del problemer av. Ofte blir vennskape ødelagt, så jeg har ikke så mange venner nå, og det er igrunn litt trist.
Alvina Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er en jente på 20 år, har flyttet mange ganger i løpet av mitt liv, og har vel aldri følt at jeg har fått knyttet ordentlig vennskap med noen (spesielt jenter). Har 2-3 jentevenner som jeg var en del med før, i og med at vi gikk på samme skole. Men jeg fant fort ut at de ikke var ekte venner, og det var ikke mennesker jeg trivdes å omgåes med. Jeg har imidlertig mange guttevenner, og jeg føler at jeg har en større omgangskrets når det gjelder de, men jeg skulle ønske jeg hadde noen ordentlige jentevenner som jeg kunne omgåes med. Jeg er gjennomsnittlig pen, og får ofte høre fra gutter at jeg er pen osv. Jeg sliter likevel med dårlig selvtillit. Jeg er ofte misunnelig for at andre har venninner de går ut med på byen, på cafe med osv, og jeg egentlig ikke har noen jentevenner jeg trives i selskap med. Begynner å tvile på meg selv egentlig, selv om jeg prøver å bli kjent med jenter, virker det som at de unngår meg.. Dette ble litt langt, men jeg bare lurer på om det er noen som er i samme situasjon som meg? og er det noen som kan tenke seg til hvorfor det er slik? Jeg er guttjente selv om jeg ike ser ut som en mann.. Noen ganger føler jeg at jeg er så vakker at det er et handicap, da får jeg mange useriøse duster etter meg. Og de er som regel så dust at de mener alvor. Jeg hadde en periode der jeg ikke holdt kontakten med gamle venninner, jeg var urban og røyket hasj, og de forsto ingenting. Men i dag har vi god kontakt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Hei! Jeg har det helt likt som deg, men jeg ble mobbet, utfryst og baksnakket på ungdomskolen, sviktet av nære venninner, noe som gjør at jeg ikke klarer å stole på jenter lenger. Føler de dømmer meg og baksnakker meg med en gang jeg forlater rommet. Hvor er du fra? Jeg har også blitt sviktet av venninner, så jeg stoler egentlig ikke ordentlig på noen, men føler at jeg kan snakke mer åpent med guttevenner. Er fra Bergen Duda?
seilice Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har også blitt sviktet av venninner, så jeg stoler egentlig ikke ordentlig på noen, men føler at jeg kan snakke mer åpent med guttevenner. Er fra Bergen Duda? Så denne dessverre ikke før nå...! Men bor i Bergen selv:) Bare skriv pers. melding om du vil prate mer, hvem du enn er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå