Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreleseren flytter på temaene på forelesningene akkurat som det passer han. Så når man kommer til forelesning så er det ikke temaet han satte opp på timeplanen og man hadde forberedt seg på. 

Anonymkode: 92e7f...605

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare sutre litt nå :trist:

Jeg har hatt min første eksamen, og den var muntlig. Den gikk ganske dårlig. Fikk hjerneteppe(skrives det sånn?), og jeg har ikke fått lest nok tror jeg. Presterer generelt dårlig på muntlig også.

Jeg bestod, men føler meg ganske skuffa over meg selv. Vurderer å ta den opp igjen, men får se :(

Skrevet

To eksamener på en gang nå, pluss en ekstremt krevende og vanskelig jobb. Har bare lyst til å slutte, for blir ikke behandlet noe bra. Er bare redd for at jeg ikke får ny jobb...

Skrevet

To problemer:

Jeg får aldri sove skikkelig natten før eksamen! I dag skal jeg ha eksamen, og jeg har sovet 1-2 timer.

Jeg utsetter alltid lesingen, helt til det punktet der jeg blir fullstendig handlingslammet fordi det er fullstendig umulig å nå igjennom alt. Jeg er virkelig en mester i prokrastinering, og har brukt enormt med tid på helt andre ting den siste uka.

Anonymkode: f3ae5...4b4

• Liker 1
Skrevet

Å fy faen, det er så mye detaljer i et fag jeg har eksamen i om en uke. Prinsippene skjønner jeg mer eller mindre av, men detaljene er uendelige og rotete. Har prøvd å jobbe jevnt og trutt med dette faget, da dette ikke er et skippertaksfag, men likevel sitter ikke teorien og jeg føler at jeg bare kan ca. 30% eller mindre av dette tullet... Frister sånn å la faget ligge og fokusere på andre fag, gjøre mitt beste på alle eksamener, for så ta opp eksamen i drittfaget ved neste mulighet. Dårlig karakter i dette faget er jeg sikker på at jeg får, får vel tørre å klage på karakteren men likevel, forbanna elendighet.

Skrevet

Datamaskinen min gav opp livet i dag under eksamen. Den er to år gammel. Jeg har ikke lyst til å prioritere å anskaffe en ny, er usikker på om denne er verdt å reparere (antakelig ikke...), og må ha med meg pc på eksamen om et par uker :sukk:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Datamaskinen min gav opp livet i dag under eksamen. Den er to år gammel. Jeg har ikke lyst til å prioritere å anskaffe en ny, er usikker på om denne er verdt å reparere (antakelig ikke...), og må ha med meg pc på eksamen om et par uker :sukk:

To år gammel? Det bør vel gå under garanti? 

Anonymkode: 59535...7fa

Skrevet
On 28/11/2017 at 9:13 PM, AnonymBruker said:

To år gammel? Det bør vel gå under garanti? 

Akkurat ikke, dessverre, den gikk ut for en måned eller to siden. Det verste er at jeg hadde den inne for en reparasjon før det. Jeg har i alle fall fått den opp å gå igjen, men jeg er usikker på om jeg får eksamensprogrammet til å fungere. Har fått ordnet slik at jeg kan låne pc om det ikke skulle gå, har fått lastet over alle filer til minnepenn, og så får jeg fikse trøbbelet senere. Jeg har ikke egentlig råd til en reparasjon.

Skrevet
On 11/28/2017 at 12:22 PM, Peonita said:

Å fy faen, det er så mye detaljer i et fag jeg har eksamen i om en uke. Prinsippene skjønner jeg mer eller mindre av, men detaljene er uendelige og rotete. Har prøvd å jobbe jevnt og trutt med dette faget, da dette ikke er et skippertaksfag, men likevel sitter ikke teorien og jeg føler at jeg bare kan ca. 30% eller mindre av dette tullet... Frister sånn å la faget ligge og fokusere på andre fag, gjøre mitt beste på alle eksamener, for så ta opp eksamen i drittfaget ved neste mulighet. Dårlig karakter i dette faget er jeg sikker på at jeg får, får vel tørre å klage på karakteren men likevel, forbanna elendighet.

Prøv å tenk at du tross alt kan ha flaks med eksamensoppgaven. Har hatt fag hvor jeg kun har hatt kontroll på omtrent halvparten av pensum, men likevel endt opp med B fordi jeg hadde flaks med selve eksamensoppgaven. Alt håp er altså ikke ute. 

Anonymkode: 6713f...932

Skrevet

Det er en idiot som har bestemt seg for å sette på full bass og høy musikk på en torsdags ettermiddag. Jeg hører faktisk glassene riste i skapet mitt. Jeg har eksamen i morgen. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en idiot som har bestemt seg for å sette på full bass og høy musikk på en torsdags ettermiddag. Jeg hører faktisk glassene riste i skapet mitt. Jeg har eksamen i morgen. 

Uuff. Gå å banke på døren hans. Har også eksamen i morgen. Hvilken eksamen skal du ha? Lykke til!

Anonymkode: 62ba9...72f

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat ikke, dessverre, den gikk ut for en måned eller to siden. Det verste er at jeg hadde den inne for en reparasjon før det. Jeg har i alle fall fått den opp å gå igjen, men jeg er usikker på om jeg får eksamensprogrammet til å fungere. Har fått ordnet slik at jeg kan låne pc om det ikke skulle gå, har fått lastet over alle filer til minnepenn, og så får jeg fikse trøbbelet senere. Jeg har ikke egentlig råd til en reparasjon.

Det er 5 års reklamasjonsrett på PCer ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
Skrevet
11 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Føler ikke jeg gjør annet enn å klage for tiden, men jeg synes denne høsten har vært helt forferdelig for å si det mildt. Har vært mye som har skjedd denne høsten på den personlige fronten. Sykdom i nær familie og blandt venner som har gjort at jeg har vært litt nedfor og litt mer mentalt ustabil enn til vanlig. I tillegg har jeg begynt på en master som jeg ikke er sikker på om jeg mesterer. Nivået er så sykt høyt her, og jeg føler jeg ikke kan prestere godt nok fordi alle andre er så flinke til tross for at jeg jobber nesten 12 timer hver dag med skole og nesten ikke har hatt en eneste frihelg i løpet av denne høsten. Jeg har også hatt det travelt med deltidsjobb og driver på et krevende prosjektarbeid ved siden av den andre jobben min der ting ikke fungerer innad i gruppa. På mandag denne uken jobbet jeg 20 timer i løpet av 24 timer med hjemmeksamen. Kun avbrytt av 4 timers søvn. Resten av dagen var jeg helt død. Denne uken har jeg en deadline til fredag, eksamen på fredag og skal jobbe på en annen jobb samme dag. Neste uke har jeg eksamen på tirsdag med 800 siders pensum på komplisert engelsk som jeg skal kunne. Jeg er konstant trøtt, vondt i hodet, svimmel og kvalm. Julen er også avlyst fordi jeg må jobbe ekstra på de to jobbene mine og skal ta opp fag like etter jul. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker mer, hjernen og kroppen skriker etter hvile, men jeg har ikke tid. :( 

Uff. Ut i fra mitt ståsted så synest jeg dette høres ekstremt ut og en oppskrift på å møte veggen. Dette er jo ikke sunt i det hele tatt. Høres ut som kroppen dine sier greitt i fra også. Synest det høres umåtelig trist at du heller ikke har noen juleferie å så frem til. Uff, jeg får vondt av å lese dette. Du har all grunn til å klage. For meg høres det ut som du ikke kan holde på sånn så lenge, har du noen plan for neste semester, blir det roligere eller kommer det til være like ille? De fagene du skal ta opp, er det fordi du vil forbedre karakter? Det høres ut som det er ekstremt press på studiet ditt for å få gode karakterer, med tanke på det du har skrevet før. Jeg lurer på om det er verdt det.

Jeg har tatt master selv og opplevd at det var krevende, men ikke så krevende som du beskriver. Å jobbe 12 timer med studie hver dag er faktisk ikke noe godt liv. Klem til deg :hjerte:

Skrevet

Har hjemmeeksamen denne uka og jeg holder på å bli gal, føler at hver gang jeg tenker at "Nå kan det faktisk ikke være mer informasjon om dette emnet som jeg ikke allerede har tatt med", så viser det seg at joda, det er det! Også klarer jeg ikke å slippe unna følelsen av at hele oppgaven min bare er rot og at jeg har gjort noe feil når det kommer til formelle krav og... æsj. Er liksom som når du skal spise pizza og prøver å ryke en ostetråd, men samme hvor langt du drar pizzastykket, så ryker ikke ostetråden:vetikke:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
Gjest Linaria
Skrevet

Innlevering på 2500 ord i morgen klokka fire. Er nesten ferdig med selve oppgaven, men masse jobb å lese gjennom og ordne, da jeg tror mye av det jeg har skrevet er tull. Så må jeg sende inn noe til fredag, som jeg heldigvis har gjort ferdig, men som sikkert er helt forjævlig... Heldigvis skal det ikke vurderes.. I hvert fall ikke formelt som en del av graden. 

Så kommer nytt essay på 3000 ord til neste torsdag som jeg ikke en gang har begynt på. Juleferien føles laaangt unna! :(

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag har jeg lyst til å klage på noe som egentlig var til fordel for meg ved dagens eksamen. Eksamen tester ofte en svært liten del av pensumet, og det kan gjerne være veldig tilfeldig hvilken karakter man ender opp med. Altså, naturlig nok vil en som har god oversikt over hele pensumet normalt sett prestere godt. Saken er jo at det finnes studenter som leser en liten del av pensumet, og har flaks i hvilke spørsmål som dukker opp på eksamen, og så har man dem som har pugget det aller meste, men ble prøvet i akkurat det de ikke kunne.

Riktignok synes jeg mine forelesere jevnt over har vært gode til å velge spørsmål som har vært grundig behandlet i forelesningene, og som er meget sentralt i faget. Likevel er det, som nevnt, store deler av et veldig vidt pensum som utelates helt fullstendig.

Skrevet

Har eksamen på onsdag, og har lest siden august, men føler seriøst ikke at jeg kan noe som helst. Det er min siste eksamen på bacheloren, men det føles som om jeg må ta den opp igjen i april sånn det går nå... Det verste er at lærerne ikke en gang har oversikt over pensum (vi har fått øvingsoppgaver som eksamensspørsmålene blir plukket ut av) og mange av svarene står ikke i pensum en gang, er så frustrerende. Nå vil jeg ha juleferie :sur:

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Faen altså! Føler meg så jævlig lei av alt med universitetet! Dette her er det verste semesteret jeg har vært borti hittil! Havnet i en personlig krise i februar og det tok meg 2 måneder i å ta meg sammen, så alt av rutiner både på fritiden og skole gikk rett i dass og hele den perioden var bare tåkete for meg! Og konsekvensen for dette åpenbarer seg nå i eksamensperioden. Tok meg sammen i siste liten og utførte rene skippertaket fra helvete for den første eksamen, som heldigvis kom godt med på eksamen og fikk en gjennomsnittlig følelse etterpå.

Men nå!!! Skippertaket var så jævlig at jeg mistet aldeles lysten på å repetere til neste eksamen som jeg skal ha i morgen! Jeg har ikke problemer med å innfinne meg med at det kan bli stryk med morgendagens innsats, som følger av laber innsats i repetering, men jeg føler på det at jeg kaster bort tiden med å møte opp for så levere dårlig, og så sitte med en skuffelse over meg selv i mange dager etterpå! Denne drittfølelsen ødelegger siste rest av vilje for å øve til den aller siste eksamen om noen uker!!!! Herregud jeg finner ingen motivasjon for noe som helst, ingenting funker lenger!

Jeg skjønner ikke hvor jeg vil med dette, men jeg vil tro jeg hater meg selv akkurat nå. Skuffet over meg selv og redd for hva andre tenker, selv om jeg stadig vekk prøver å overbevise meg selv om at jeg må drite i hva andre mener! Men det og alt er så jævlig vanskelig!

Anonymkode: fc18c...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...