Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gruppearbeid er noe det verste jeg vet. Nå er vi 8 på en gruppe og skal skrive en felles oppgåve som del 1 av eksamen. Jeg blir sprø av noen i gruppa, som har en formening om at vi skal sitte mest mulig sammen og skrive mest mulig av oppgaven sammen. Jeg gidder ikke å sitte 8 stykker i lag og krangle om hvordan en jævla setning skal skrives, og med hundre avsporinger. Tror vi har blitt enige om at vi skal fordele noen deler mer mellom oss, men fremdeles er det noen som fortsatt insisterer på at flest mulig skal sitte i lag og skrive sammen setninger. Noe jeg mener er helt unødvendig. Argumentet deres er at oppgaven blir for oppstykket. Det blir den ikke om vi klarer å strukturere oppgaven på forhånd og delegere oppgaver. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Asymptoter! :daane: det eneste jeg aldri forstod på matten i fjor, og den ene grunnen til at jeg fikk B :daane:  

Grafer, grenseverdier og derivasjon er jeg god på, da. Derivasjon, spesielt. Er jo "bare" å følge regler :sikle:   Jeg elsker regler!

Vel, vi gjennomgikk dem i dag for første gang og de har også noen "enkle" regler som forteller hvordan de funker; vertikal asympt hvis funksjonens nevner blir 0, horisontal asympt hvis funksjonens løsning blir en konstant, og skrå når funksjonens teller er av høyere grad enn nevneren, samt at skrå og horisontale asympt ikke kan eksistere samtidig.

Enkle derivasjonsuttrykk går jo helt greit, men når man begynner å slenge inn logaritmer og euler og brøker, blir det bare hodepine. For ikke snakke om neste steg å integrere de tilbake igjen. Hatet det på VGS. Hatet det på høgskolen. Hater det fortsatt. Hadde det ikke vært for at de faktisk funker og brukes i virkeligheten, hadde jeg glatt ignorert dem (De handler jo tross alt om vekst, endring og omgjørelser, så er umulig å "spå" fremtiden uten dem)

Men du, er det greit om jeg sender deg PM hvis det er oppgave jeg sliter med? :)

Skrevet
1 minutt siden, Devilheart skrev:

Vel, vi gjennomgikk dem i dag for første gang og de har også noen "enkle" regler som forteller hvordan de funker; vertikal asympt hvis funksjonens nevner blir 0, horisontal asympt hvis funksjonens løsning blir en konstant, og skrå når funksjonens teller er av høyere grad enn nevneren, samt at skrå og horisontale asympt ikke kan eksistere samtidig.

Enkle derivasjonsuttrykk går jo helt greit, men når man begynner å slenge inn logaritmer og euler og brøker, blir det bare hodepine. For ikke snakke om neste steg å integrere de tilbake igjen. Hatet det på VGS. Hatet det på høgskolen. Hater det fortsatt. Hadde det ikke vært for at de faktisk funker og brukes i virkeligheten, hadde jeg glatt ignorert dem (De handler jo tross alt om vekst, endring og omgjørelser, så er umulig å "spå" fremtiden uten dem)

Men du, er det greit om jeg sender deg PM hvis det er oppgave jeg sliter med? :)

Hmm.. hva studerer du?:)

Anonymkode: 6c380...243

Skrevet

Går forkurs for ingeniører, men vennligst ikke grav dypere enn det. Vil helst at personlige ting heller tas på PM. No offence. :)

Skrevet
1 minutt siden, Devilheart skrev:

Går forkurs for ingeniører, men vennligst ikke grav dypere enn det. Vil helst at personlige ting heller tas på PM. No offence. :)

Neida😊 Var på nysgjerrig. Tenkte hvis vi studerer det samme og kanskje på eventuelt samme sted - så kunne vi kanskje blitt matte buddies. Men masse lykke til❤️ 

Anonymkode: 6c380...243

Skrevet
12 minutter siden, Devilheart skrev:

Slå deg løs! Er ikke sikker på hvor mye jeg klarer å hjelpe med, men jeg er alltid klar for litt utfordringer :heks:  

Skrevet (endret)

Ok, skjønner. Kan vel avsløre at jeg går på UiA, uten å avsløre eksakt sted. (selv om jeg har en følelse kanskje allerede gjort det i anen tråd, hvem vet). Bare å slenge inn PM hvis du ikke er altfor langt unna. Ellers kan man bli study-buddies over nett også. Alltid hyggelig med buddies, nett eller ekte. :)

Edit: Takk, S&S. Setter pris på det. Forvent gjerne noen meldinger i snar fremtid. ;)

Endret av Devilheart
  • Liker 1
Skrevet

..... med mindre de utfordringene er mitt eget studie. Da er jeg ikke klar. Da blir jeg lei meg og deppa. Ref resten av mine bidrag i denne tråden :fnise: 

Skrevet (endret)

Jeg har helt skyld i dette selv da jeg brukte lengre tid enn nødvendig, men jeg ble fremdeles lei meg da jeg var akkurat TO minutter over innleveringsfrist og den ble også stengt for innlevering, så her sitter jeg med fotooppgave og får ikke levert.

:cry3:Sikkert ingenting å ta på vei for, jeg sendte melding til læreren om å få lov til å levere den i morgen. Men likevel veldig frustrerende å være SÅ nær. Nesten flaut hvor lei meg jeg ble over dette egentlig.

Her har man lært leksa! Begynn med innlevering med en gang istedenfor å somle.

Endret av TinyBean
Skrevet
10 hours ago, TinyBean said:

Jeg har helt skyld i dette selv da jeg brukte lengre tid enn nødvendig, men jeg ble fremdeles lei meg da jeg var akkurat TO minutter over innleveringsfrist og den ble også stengt for innlevering, så her sitter jeg med fotooppgave og får ikke levert.

:cry3:Sikkert ingenting å ta på vei for, jeg sendte melding til læreren om å få lov til å levere den i morgen. Men likevel veldig frustrerende å være SÅ nær. Nesten flaut hvor lei meg jeg ble over dette egentlig.

Her har man lært leksa! Begynn med innlevering med en gang istedenfor å somle.

Jeg leverte masteren min to minutter for sent. :fnise: Dette var i utlandet da, så ble bare trukket et par poeng. 

Anonymkode: 6713f...932

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverte masteren min to minutter for sent. :fnise: Dette var i utlandet da, så ble bare trukket et par poeng. 

Anonymkode: 6713f...932

Heldigvis fikk jeg likevel levert :fnise: Så alt gikk bra til slutt. Men ja, ikke somle med innleveringer!

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Da var essayet ferdig og levert. Bare 20 ting til å gjøre til neste uke. Må nok droppe turen til Irland i helga.. har bare ikke tid. Pappa kommer på besøk på mandag, og jeg har SÅ mye å gjøre... aah -.-

Skrevet

Har nettopp kommet tilbake fra praksis og er utrolig nok skikkelig demotivert :bond:
Var så utrolig fint å få jobbe i praksis at jeg bare vil bli ferdig for å få lov å begynne å jobbe! Jeg elsker jo skolen og emnene, men siste dagen ville jeg bare ikke gå hjem fra kontoret! 

:vetikke: men det er vel et luksusproblem på en måte tror jeg..

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som vet om det finnes en bable-tråd for studenter her inne? Altså ikke bare sutretråd eller jubletråd, men en tråd hvor man kan dele opp og nedturer, prate mer sammen, dele studieteknikker og alt annet som hører til studielivet? Jeg har bladd mange sider tilbake men finner ingen.

Hvis ikke det finnes er jeg i så fall interessert i å opprette en, noen som vil joine meg så jeg slipper å prate med meg selv hele tiden? :P:fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Tja, opprett hvis du vil, og bidrar mer enn gjerne, men kan ikke si at ikke-sutring og generell prat rundt studiene er direkte off-topic heller. Denne er jo en tråd for studenter, og da blir det naturlig å prate om alt annet også i tillegg til sutring og jubling.

Men er dog enig med deg at en ekstern tråd som kun omhandler studielivet, studiene og pensum og deling av kunnskap hadde vært mer oversiktig og innlegg knyttet til det ikke hadde gått tapt i jungelen av alt innlegg.

Skrevet
1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Er det noen som vet om det finnes en bable-tråd for studenter her inne? Altså ikke bare sutretråd eller jubletråd, men en tråd hvor man kan dele opp og nedturer, prate mer sammen, dele studieteknikker og alt annet som hører til studielivet? Jeg har bladd mange sider tilbake men finner ingen.

Hvis ikke det finnes er jeg i så fall interessert i å opprette en, noen som vil joine meg så jeg slipper å prate med meg selv hele tiden? :P:fnise: 

Ja, oppprett en!

Hadde vært koselig med enda mer hverdagslik snakk

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Støtter forslaget! Jeg har lett etter en selv. 

Anonymkode: e1580...687

• Liker 1
Skrevet

Da kan vi flytte skravlingen over hit! :Nikke: 

Skrevet
På 26.10.2017 den 18.58, mjauritz skrev:

Har nettopp kommet tilbake fra praksis og er utrolig nok skikkelig demotivert :bond:
Var så utrolig fint å få jobbe i praksis at jeg bare vil bli ferdig for å få lov å begynne å jobbe! Jeg elsker jo skolen og emnene, men siste dagen ville jeg bare ikke gå hjem fra kontoret! 

:vetikke: men det er vel et luksusproblem på en måte tror jeg..

Hørtes jo fantastisk ut, kan jeg spørre hva du studerer?

Anonymkode: e4304...8da

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes jo fantastisk ut, kan jeg spørre hva du studerer?

Anonymkode: e4304...8da

Sosialt arbeid :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...