julie08 Skrevet 17. oktober 2017 #9321 Skrevet 17. oktober 2017 På 7.10.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev: Føler ikke studiene går noe bra. Føler meg så dum og at jeg ikke skjønner noe, og jeg er mye trøtt og umotivert. Orker ikke mer, men kan ikke slutte heller.... Anonymkode: 33b41...d90 Samme her! 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #9322 Skrevet 17. oktober 2017 Skikkelig tung uke. Ligger så langt etter i et emne at jeg måtte utsette et annet. Jeg må ikke ta det emnet jeg utsatte, men jeg hadde egentlig sett frem til å ta det. Det var det eneste emnet jeg valgte fritt dette semesteret (og egentlig gjennom hele studiet). Gleder meg egentlig til å bli ferdig med dette semesteret, så får jeg en fin start igjen etter jul. Anonymkode: e1580...687
Gjest Linaria Skrevet 17. oktober 2017 #9323 Skrevet 17. oktober 2017 I dag ble det øl og musikkvideo. I morgen blir det essayskriving!
Gjest Linaria Skrevet 17. oktober 2017 #9324 Skrevet 17. oktober 2017 11 hours ago, Pottah said: Æææææh, følelsen av panikk kommer krypende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Det føles ut som at jeg har 150 ting som nå gjøres, og at døgnets 24 timer bare lar meg gjøre ca 75 av dem. Og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle det eller hva jeg skal gjøre. Og på toppen av studier og jobb, så er det noen relasjoner som tar mye energi også. For det første er det en fyr jeg kanskje holder på med, og for det andre fucker exen med hodet mitt. Hvordan klarer dere andre å lese (spesielt hjemmekontor-dagene) pensum uten å bruke energien/tankekraften på andre ting som kjærlighetsproblemer? Jeg har det såååå likt. Føler at selv om jeg har en ganske produktiv dag, har jeg tusen ting jeg ikke har gjort.
Hirondelle Skrevet 18. oktober 2017 #9325 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg har hatt to gode studiedager mandag og tirsdag, men i dag kjenner jeg at huet bare ikke henger med.... Føler jeg har kniven på strupen siden eksamensperioden nærmer seg.
Hirondelle Skrevet 19. oktober 2017 #9326 Skrevet 19. oktober 2017 Faen i helvete.... Jeg er så sinnsykt lei meg om dagen. Fikk en nesten to år gammel kjærlighetssorg i fleisen i går, som virkelig har tatt knekken på meg i dag... Klarte ikke lese NOEN TING i går og har hittil ikke gjort noe i dag heller. Sliter med motivasjonen, har lyst til å legge meg ned og grine og ikke stå opp igjen Det føles som om jeg går gjennom en skikkelig sumpmyr, eller når du går gjennom dyp snø og føttene blir borte under deg hele tiden. Det føles så jævlig dritt alt sammen, hvorfor gidder jeg egentlig gjøre dette Hvorfor klarer jeg ikke bare sette meg ned å lese som en normal person!!!!!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #9327 Skrevet 19. oktober 2017 Ligger fortsatt langt etter, men dagen i dag var faktisk mer overkommelig enn det jeg hadde sett for meg. Nå har jeg neste uke på å hente meg inn igjen, så håper jeg at jeg da kan senke skuldrene litt. Anonymkode: e1580...687
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #9328 Skrevet 19. oktober 2017 Universitetsbiblioteket har lånt ut begge utgavene av boken jeg ønsket å låne i stedet for å kjøpe. Dumt de ikke har en utgave som ikke er til utlån og kun kan brukes på biblioteket. Jeg trenger kun å lese 1 dag for å lese de sidene jeg trenger og da er det surt å måtte kjøpe boka for å kunne lese pensum. Anonymkode: 92e7f...605
TinyBean Skrevet 19. oktober 2017 #9329 Skrevet 19. oktober 2017 9 timer siden, Sugar&Spice skrev: Faen i helvete.... Jeg er så sinnsykt lei meg om dagen. Fikk en nesten to år gammel kjærlighetssorg i fleisen i går, som virkelig har tatt knekken på meg i dag... Klarte ikke lese NOEN TING i går og har hittil ikke gjort noe i dag heller. Sliter med motivasjonen, har lyst til å legge meg ned og grine og ikke stå opp igjen Det føles som om jeg går gjennom en skikkelig sumpmyr, eller når du går gjennom dyp snø og føttene blir borte under deg hele tiden. Det føles så jævlig dritt alt sammen, hvorfor gidder jeg egentlig gjøre dette Hvorfor klarer jeg ikke bare sette meg ned å lese som en normal person!!!!! Foreslår å finne videoer du kan spille mens du slapper av som handler om det du studerer, hvis det er noe som er greit å finne. Da får du litt avbrekk fra å bare lese i bøkene. Funker greit for meg, så kanskje det funker for deg og? Da kan du ligge i senga men likevel lære litt Kjøp deg noe godt å spise og slapp av. Det er lov av og til.
Pottah Skrevet 20. oktober 2017 #9330 Skrevet 20. oktober 2017 På 17.10.2017 den 22.21, Linaria skrev: Jeg har det såååå likt. Føler at selv om jeg har en ganske produktiv dag, har jeg tusen ting jeg ikke har gjort. Det er sååå slitsomt Driver og ser på Ted-talks for å se om jeg finner noen taktikker for å takle det litt bedre. Skal si ifra om jeg finner noe bra 18 timer siden, Sugar&Spice skrev: Faen i helvete.... Jeg er så sinnsykt lei meg om dagen. Fikk en nesten to år gammel kjærlighetssorg i fleisen i går, som virkelig har tatt knekken på meg i dag... Klarte ikke lese NOEN TING i går og har hittil ikke gjort noe i dag heller. Sliter med motivasjonen, har lyst til å legge meg ned og grine og ikke stå opp igjen Det føles som om jeg går gjennom en skikkelig sumpmyr, eller når du går gjennom dyp snø og føttene blir borte under deg hele tiden. Det føles så jævlig dritt alt sammen, hvorfor gidder jeg egentlig gjøre dette Hvorfor klarer jeg ikke bare sette meg ned å lese som en normal person!!!!! Åneiii Hva har skjedd? Støtter forslaget om videoer. Eventuelt høre på screencast/podkast av forelesning, men ikke krev at du tar notaterer. Og senk kravene til deg selv! Kjærlighetssorg er beinhardt. Kanskje det også kan være lurt å gå til en rådgiver? SiO har iallefall en veldig bra rådgivertjeneste man kan gå til om det er tanker som forhindrer en i å studere.
Gjest Linaria Skrevet 22. oktober 2017 #9331 Skrevet 22. oktober 2017 Hatt en skikkelig dritthelg. Skulle gjøre masse på oppgaven i går, men ble bare litt research og ingen ordentlig skriving. Har også oversettelse til i morgen og masse lesing til tirsdag og torsdag. Oppgaven er til torsdag. Føler jeg henger så tter bare ved å ta meg fri et par ettermiddager!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9332 Skrevet 22. oktober 2017 Shitt ass, det er tungt å studere og jobbe fulltid samtidig. Merker at jeg var kanskje litt i overkant optimistisk over hvordan det skulle gå. Nå er jeg litt mer nedstemt, og veeeldig sliten. Har ikke kommet godt i gang... får bare bite tenna sammen. Bare èn måned igjen til første eksamen. Anonymkode: bc714...0b7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #9333 Skrevet 24. oktober 2017 Kullsiden på Facebook har blitt gjort om til en salgsside. Skikkelig irriterende å få daglige oppdateringer fra medstudenter som ikke kan dra på en konsert likevel. Gleder meg litt til at UKA er over. Anonymkode: 55bf6...351 1
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2017 #9334 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg syns det er så tungt å ha så utrolig varierende humør I går hadde jeg en kjempebra lesedag, men i dag er det katastrofe. Kroppen er helt i ulage pga mensen (som kom som ei litta overraskelsesbesøksvenn i dag, helt uten grunn!), og jeg er kjempedeppa. Litt usikker på hvorfor.... Sikkert pga mensen? Uansett begynner jeg å stresse, er 35 dager igjen til første eksamen Har aaaltfor mye jeg må gjøre før den tid
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2017 #9335 Skrevet 25. oktober 2017 På 22.10.2017 den 17.01, Linaria skrev: Hatt en skikkelig dritthelg. Skulle gjøre masse på oppgaven i går, men ble bare litt research og ingen ordentlig skriving. Har også oversettelse til i morgen og masse lesing til tirsdag og torsdag. Oppgaven er til torsdag. Føler jeg henger så tter bare ved å ta meg fri et par ettermiddager! Hvordan går det med deg?
Devilheart Skrevet 25. oktober 2017 #9336 Skrevet 25. oktober 2017 Er endelig tilbake på skolebenken i dag etter mange dagers fravær, og ikke fordi av selvilje men temaer i matematikken vi har kommet til og som jeg må få med meg for å gjøre neste innlevering skikkelig. Om noen har god greie på polynomer, grafer, grenseverdier, asymptoter og derivasjon, ta gjerne kontakt på PM. Fikk rimelig hodepine av oppgavene i dag, og at andre bruker øvingstimen til å le, fnise og prate hjelper ikke akkurat på konsentrasjonen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9337 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg tar den ene eksamenen min altfor lite seriøst tror jeg. Anonymkode: e1580...687
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2017 #9338 Skrevet 25. oktober 2017 8 minutter siden, Devilheart skrev: Er endelig tilbake på skolebenken i dag etter mange dagers fravær, og ikke fordi av selvilje men temaer i matematikken vi har kommet til og som jeg må få med meg for å gjøre neste innlevering skikkelig. Om noen har god greie på polynomer, grafer, grenseverdier, asymptoter og derivasjon, ta gjerne kontakt på PM. Fikk rimelig hodepine av oppgavene i dag, og at andre bruker øvingstimen til å le, fnise og prate hjelper ikke akkurat på konsentrasjonen. Asymptoter! det eneste jeg aldri forstod på matten i fjor, og den ene grunnen til at jeg fikk B Grafer, grenseverdier og derivasjon er jeg god på, da. Derivasjon, spesielt. Er jo "bare" å følge regler Jeg elsker regler!
Gjest Linaria Skrevet 25. oktober 2017 #9339 Skrevet 25. oktober 2017 19 minutes ago, Sugar&Spice said: Hvordan går det med deg? Vel, måtte hoppe over lesingen til tirsdag, og ta det i morgen etter oppgaven er levert isteden. Jeg har nesten skrevet ferdig oppgaven, men må se gjennom og endre masse sikkert, men det hjelper i hvert fall at jeg har et dokument med 1300 akkurat nå. Har mer å gjøre til i morgen i tillegg til oppgaven, fått to nye oversettelser til neste uke, en med karakter, masse lesing å ta igjen... Men har i hvert fall ikke flere essay å skrive på sånn tre uker, så får kanskje tatt igjen litt. I tillegg har bilen til kjæresten min klikka helt. Den har vært dårlig en stund, men nå er den virkelig fucka, haha! Turboen funker ikke, den beveger seg så vidt i oppoverbakker. Vi har hatt tre motorstopp på motorveien og innimellom lager den en rar lyd før den spyr ut masse sort røyk. Tror den bilen er søppel og han får ikke billån her i UK for han har ikke noe credit history her, MEN heldigvis er biler skikkelig billig, så vi har funnet et par til 1500 pund som han KAN ha råd til. Mista også en plombe og måtte til tannlegen. Hele greia - sjekk, røntgen og midlertidig fylling kosta fem pund. Elsker NHS!! Nå må jeg skrive igjen. Er research seminar klokka fire i dag, som jeg virkelig bør dra på. Er norske professorer, og det er sjelden vi har besøk av dem. Gid meg gode nettverksmuligheter!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9340 Skrevet 25. oktober 2017 Uff! Sliter skikkelig med søvnproblemer for tiden. Klarer ikke å falle i søvn før 4-5 tiden, og det å måtte stå opp 1-3 timer seinere for skole, gjør bare vondt verre. Jobber mye med et fag som heter Bedriftsøkonomisk analyse. Lyst på en god karakter her, men konsentrasjonen har ikke vært helt på topp i det siste. Heldigvis så henger jeg ikke etter (Som jeg gjør i matte) Må lære meg å sove når jeg MÅ sove. Noen tips? Anonymkode: 6c380...243
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå