Fredsmegleren Skrevet 4. oktober 2017 #9301 Skrevet 4. oktober 2017 3 timer siden, Sugar&Spice skrev: BI har lagt ned dokumentsenteret og gjort slik at alle kompendium er tilgjengelig digitalt. De kan kun lese gratis via nettverket på campus, så jeg dro opp dit i dag for å titte i det ene faget jeg har nedprioritert. Tar bussen i tredve minutter, og setter meg ned på biblioteket, bare for å finne ut at funksjonen ikke fungerer optimalt på mac, og de har ikke lagt ut kompendiumet digitalt, men lagt til en lenke til, ikke artikkelen, men til BOKEN artikkelen er hentet fra, og så er det jo bare å SCROLLE seg ned 400-500 sider da, til du finner artikkelen du trenger.................................... Og så er det femten artikler vi skal ha da, fra femten forskjellige bøker. Hehehehehehhehehe. Jeg er så jævlig lite imponert. Beste er jo at man ikke kan bruke cmd + f for å søke etter det man skal finne i artikkelen heller :)))
Hirondelle Skrevet 4. oktober 2017 #9302 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, Fredsmegleren skrev: Beste er jo at man ikke kan bruke cmd + f for å søke etter det man skal finne i artikkelen heller :))) I knooooow... PDFaen :))))) Nevnte jeg det at man ikke kan skrive ut mer enn 20 sider av hver artikkel? :)))))))))) Iddiotopplegg. Slo hodet hardt i bordet på biblioteket i dag i ren frustrasjon. Endret 4. oktober 2017 av Sugar&Spice
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9303 Skrevet 4. oktober 2017 Vet ikke om jeg skal skrive i denne tråden eller i jubletråden. Jeg måtte utsette en eksamen. Strøk på denne og fikk ikke fortsette på samme årskull. Bestod etter klage. To måneder ut i semesteret. Lettelse at jeg kan fortsette som normalt, men er det mulig å få en dårligere semesterstart? Anonymkode: 9fd77...82f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9304 Skrevet 7. oktober 2017 Føler ikke studiene går noe bra. Føler meg så dum og at jeg ikke skjønner noe, og jeg er mye trøtt og umotivert. Orker ikke mer, men kan ikke slutte heller.... Anonymkode: 33b41...d90 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9305 Skrevet 7. oktober 2017 Studentlivet altså Først så har skinnjakken min blitt stjålet, vesken min (min eneste veske) har flerret opp i skinnet, puppene har vokst enormt og ingen av bh-ene passer, og attpåtil har jeg klart å pådra med sopp i underlivet der alt av legemidler kom på over 500-lappen! Blir vel å spise havregrøt en uke måned!! Anonymkode: 03896...1be 1
Hirondelle Skrevet 7. oktober 2017 #9306 Skrevet 7. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studentlivet altså Først så har skinnjakken min blitt stjålet, vesken min (min eneste veske) har flerret opp i skinnet, puppene har vokst enormt og ingen av bh-ene passer, og attpåtil har jeg klart å pådra med sopp i underlivet der alt av legemidler kom på over 500-lappen! Blir vel å spise havregrøt en uke måned!! Anonymkode: 03896...1be Det er en rævva periode, ass!! Føler meg deg!!!! Hvis det er en trøst kan det vel ikke bli stort verre nå?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9307 Skrevet 7. oktober 2017 5 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Det er en rævva periode, ass!! Føler meg deg!!!! Hvis det er en trøst kan det vel ikke bli stort verre nå? Forhåpentligvis skal det gå fint Livets ironi at alt jeg har skal bli ødelagt og ubrukelig det året jeg har flyttet ut Anonymkode: 03896...1be
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9308 Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis skal det gå fint Livets ironi at alt jeg har skal bli ødelagt og ubrukelig det året jeg har flyttet ut Anonymkode: 03896...1be Men heldigvis kan det erstattes. Anonymkode: 9fd77...82f
Pottah Skrevet 8. oktober 2017 #9309 Skrevet 8. oktober 2017 Takket nei til begge festene jeg var invitert på denne helgen fordi jeg kjente at jeg trengte og lade opp, og hadde så mye jeg skulle få gjort. Men kroppen spiller overhode ikke på lag, så har ikke fått gjort halvparten engang Jeg har noen dager nå hvor jeg er så sykt sliten. Og det er jo ikke så rart når jeg studerer to studier og har en jobb som suger energien min ut av meg. Men jeg har så lite energi til å søke på andre jobber, så det blir en litt ond sirkel. På toppen av det har jeg D-vitaminmangel (akkurat fått D-vitamintilskuddet jeg kjøpte på Iherb så burde gå bedre snart), og har hatt en UVI i flere måneder. Var hos legen og fikk antibiotika, så tok siste pille i dag morges. Men har vært så sliten i kroppen hele helgen, og tror kanskje jeg har litt feber også. Har ikke fått startet ordentlig på de to siste juss-emnene mine heller (skulle liksom gjøre det i helgen), og jeg må catche opp på økonomi-faget også. Så mye å gjøre. Så utrolig sliten
Hirondelle Skrevet 8. oktober 2017 #9310 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg valgte å sitte inne i hele dag for å lese til eksamen, selv om det er helt fantastisk vær..... Har jobbet kanskje én time til sammen Hele denne dagen føltes skikkelig waste.... Dritt! Altfor kort til eksamen! Nå jobber heldigvis bare to dager den neste uken, så skal fokusere på fag de fem andre dagene.
Devilheart Skrevet 8. oktober 2017 #9311 Skrevet 8. oktober 2017 You me both. Har fått gjort og levert inn matten, men fysikken er noe &¤#%/&¤% greier. Fått gjort noen oppgaver men ikke 100% sikker om de er riktige engang. Har ingen motivasjon i dag og fristen går ut imorgen kl 1000. Veldig fristet til å ta en "FUCK IT!", men prøver å roe meg ned andre ting. Fortsatt 5-6 timer igjen av dagen så får vel prøve å gjøre det beste ut av det.
TinyBean Skrevet 12. oktober 2017 #9312 Skrevet 12. oktober 2017 Misforstod fotooppgaven og har spurt om jeg kan være så snill å gjøre den om igjen (Jeg VIL gjøre det riktig! ) Hater også Programmering, men så langt er det det eneste faget av fem jeg sliter med, og jeg har en gruppe som gjør vårt beste og får da innleveringene til, MEN det suger at det jeg lærer på forelesning og lab og via øvelser hjemme på nett går rett ut med en gang jeg er ferdig. Jeg kan få det til på lab, men skal jeg skrive kode og slikt senere har jeg glemt alt. Kan ikke klage egentlig da, læreren er grei og gruppa mi er grei. Men er så frustrerende hvor lett det jeg lærer renner ut med en gang. Er flinkere på design og det som IKKe har med programmering å gjøre på dette studiet.
Gjest Linaria Skrevet 12. oktober 2017 #9313 Skrevet 12. oktober 2017 Hver eneste gang jeg sender inn en innlevering, føler jeg at jeg har gjort en stor feil og ødelagt alt og kommer til å stryke! Jeg har B i snitt på en bachelor og tar nå Master, og det har ikke skjedd noe galt hittil, men neida... Denne gangen glemte jeg Cover Sheet. Jeg er den eneste i klassen. Det går ikke an å ta feil av hvem jeg er selv om oppgaven er anonym, da det er en oversettelse fra norsk og jeg er den eneste norske på hele studiet, men likevel føler jeg at jeg har dummet meg ut -.-
Gjest Linaria Skrevet 13. oktober 2017 #9314 Skrevet 13. oktober 2017 Har innlevering om seks dager. Er bare 1000 ord, kort nok oppgave, men jeg skjønner så lite av den, og vi må finne kilder utenom pensum og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Tror det blir helt greit når jeg først kommer i gang, men akkurat nå er det tøft.
Spiteful Skrevet 13. oktober 2017 #9315 Skrevet 13. oktober 2017 Hvor skal jeg begynne??? Har tekstseminar en gang i uka, og jeg sliter med argumentasjonsargument, eller mer presist; relevansargument! Læreren sa jeg gjorde helt feil på oppgava jeg leverte inn, men ikke kan jeg sende den til henne på nytt selvom jeg fikser på den. Vet jo faen ikke om jeg har gjort den riktig eller ikke nå, så får da bare håpe at jeg ikke stryker på mappeeksamen... Og Ex.Fac... Det dreper meg! På 2 uker hadde vi en hel bok på 350 sider i pensum. I forelesningene så går professor gjennom så jævlig mye så jævlig fort at jeg detter ut etter få minutter. Og hun har sagt at hun ikke rekker å gå gjennom alt i forelesninga, så da må jeg forstå halve boka på egenhånd. Ikke legger hun ut PP etter forelesning, og ikke vil hun gå tilbake når vi ikke rekker å skrive av. Hun raser gjennom og nekter å gi oss pause!! Den professoren er er helt umulig!!! Har hele denne uka prøvd å lese og notere, ta igjen der jeg ligger etter, men har vært helt ubrukelig. Har så lite motivasjon og krefter. Igår satt jeg i 5-6 timer og leste 9 kapitler. Idag prøvde jeg å notere fra de 9 kapitlene, men jeg klarte bare 2... Ikke rart jeg sliter med å konsentrere meg da; Jeg har ikke fått mer enn 3 timer søvn per natt hele uka - Klarer bare ikke sove! Denne helga er jeg megapoptatt, og driter faktisk i Uni. Jeg er så stressa at jeg bare må ta denne helgen fri. Fest i natt og fest i morra. Skal drikke meg så drita at jeg glemmer alle problemene mine. På søndag skal jeg se serier hele dagen med venninner. Skal virkelig ha en ubrukelig og patetisk helg, med dårlig samvittighet selvsagt! Føler bare at jeg virkelig trenger det nå. Blir så deprimert av å sitte alene på rommet, så jeg må sosialisere. Lurer på om jeg kommer til å savne denne tiden av livet mitt om 5 år
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #9316 Skrevet 13. oktober 2017 1 hour ago, Spiteful said: Hvor skal jeg begynne??? Har tekstseminar en gang i uka, og jeg sliter med argumentasjonsargument, eller mer presist; relevansargument! Læreren sa jeg gjorde helt feil på oppgava jeg leverte inn, men ikke kan jeg sende den til henne på nytt selvom jeg fikser på den. Vet jo faen ikke om jeg har gjort den riktig eller ikke nå, så får da bare håpe at jeg ikke stryker på mappeeksamen... Og Ex.Fac... Det dreper meg! På 2 uker hadde vi en hel bok på 350 sider i pensum. I forelesningene så går professor gjennom så jævlig mye så jævlig fort at jeg detter ut etter få minutter. Og hun har sagt at hun ikke rekker å gå gjennom alt i forelesninga, så da må jeg forstå halve boka på egenhånd. Ikke legger hun ut PP etter forelesning, og ikke vil hun gå tilbake når vi ikke rekker å skrive av. Hun raser gjennom og nekter å gi oss pause!! Den professoren er er helt umulig!!! Har hele denne uka prøvd å lese og notere, ta igjen der jeg ligger etter, men har vært helt ubrukelig. Har så lite motivasjon og krefter. Igår satt jeg i 5-6 timer og leste 9 kapitler. Idag prøvde jeg å notere fra de 9 kapitlene, men jeg klarte bare 2... Ikke rart jeg sliter med å konsentrere meg da; Jeg har ikke fått mer enn 3 timer søvn per natt hele uka - Klarer bare ikke sove! Denne helga er jeg megapoptatt, og driter faktisk i Uni. Jeg er så stressa at jeg bare må ta denne helgen fri. Fest i natt og fest i morra. Skal drikke meg så drita at jeg glemmer alle problemene mine. På søndag skal jeg se serier hele dagen med venninner. Skal virkelig ha en ubrukelig og patetisk helg, med dårlig samvittighet selvsagt! Føler bare at jeg virkelig trenger det nå. Blir så deprimert av å sitte alene på rommet, så jeg må sosialisere. Lurer på om jeg kommer til å savne denne tiden av livet mitt om 5 år Ta bildene av slidene! Og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å ta seg fri en helg. Og ja, du kommer til å savne dette livet om noen år Anonymkode: 89ee6...53f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #9317 Skrevet 13. oktober 2017 På 3.10.2017 den 7.40, Fashionistaen skrev: Jeg er SÅ lei av denne masteren allerede Karakter etter hvor mye man deltar hver time, masse presentasjoner, tre term papers og ikke mindre enn 8 eksamener før jul. Må også få GPA på B eller bedre for å gjøre det jeg vil. Er så lei av å jobbe med skole 12 timer per dag nå og fortsatt føle at det ikke er tilstrekkelig ift hva som kreves. Ikke minst har de også vært så koselige og lagt konte-eksamen 5. januar slik at jeg sikkert ikke får jul heller. Er så lei at jeg vil Studerer du i utlandet? Hvor? Skriver masteren ett semester der eller tar to år? Anonymkode: 5f551...c16
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #9318 Skrevet 14. oktober 2017 Sitat Denne helga er jeg megapoptatt, og driter faktisk i Uni. Jeg er så stressa at jeg bare må ta denne helgen fri. Fest i natt og fest i morra. Skal drikke meg så drita at jeg glemmer alle problemene mine. På søndag skal jeg se serier hele dagen med venninner. Skal virkelig ha en ubrukelig og patetisk helg, med dårlig samvittighet selvsagt! Skjønner godt at du er frustrert, våre forelesere legger ut ALT (pp, filmer, hver minste lille bildefil, kilder og andre notater de har ordnet til oss) underveis i forelesningene. Hadde ikke tenkt over at det kanskje ikke er vanlig at de gjør dette! Det må da være lov å drite i uni i helgene , jeg har motsatt problem, ingen på mitt studie vil være sosial. De har familie eller venner andre steder, og ingen drar på byen, turer eller andre ting(det er ikke jeg som er utestengt, det er bare ingen som vil gjøre noe sammen). Så jeg holder på å kjede meg ihjel, gruppa mi er travel med andre ting, så jeg har på egenhånd gjort ferdig et stort prosjekt som skal leveres inn om.. 6 uker, det ble knallbra, og gruppa mi er veldig fornøyde fordi de nå kan slappe av og lære det i sitt tempo uten å stresse med oppgaven. Vi hadde også et par timer med demonstrasjon/testing av et program for en bedrift, og vi skal levere inn en oppgave om dette, men det er den merkeligste oppgaven jeg har vært borti "refleksjonsnotat: skriv 5 sider om hva som var utfordrende i forbindelse med produktet". Ja vel? programmet var veldig lett og greit og det var ingen problemer med det. så nå aner jeg ikke hva jeg skal skrive, og ingen har sagt hva et refleksjonsnotat er men heldigvis har man google Vi har forresten også noen forelesere som kjører på i høyt tempo, man rekker såvidt å skrive et stikkord før power pointen spretter videre, og de skal gjennom 70-100 sider, men på magisk vis, rett før lunsj, så blir de ferdige og sier "det gikk litt fortere enn jeg trodde" og så har vi fri de neste 3 timene.. begynner å tro det er planlagt Anonymkode: 5d63a...4e4
Gjest Linaria Skrevet 14. oktober 2017 #9319 Skrevet 14. oktober 2017 Sliter med oppgave -.- Føler på masternivå at de forventer at vi skal ha så mange egne tanker og meninger, og ikke lenger lene oss på pensum. Jeg føler at det kan gå alle veier egentlig... Fra stryk til A. Jeg har jo egne ideer og meninger, men finner dem ikke i noe pensum, og det er kanskje en bra ting når man er på masternivå?
Pottah Skrevet 17. oktober 2017 #9320 Skrevet 17. oktober 2017 Æææææh, følelsen av panikk kommer krypende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Det føles ut som at jeg har 150 ting som nå gjøres, og at døgnets 24 timer bare lar meg gjøre ca 75 av dem. Og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle det eller hva jeg skal gjøre. Og på toppen av studier og jobb, så er det noen relasjoner som tar mye energi også. For det første er det en fyr jeg kanskje holder på med, og for det andre fucker exen med hodet mitt. Hvordan klarer dere andre å lese (spesielt hjemmekontor-dagene) pensum uten å bruke energien/tankekraften på andre ting som kjærlighetsproblemer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå