Hirondelle Skrevet 30. september 2017 #9281 Skrevet 30. september 2017 Jeg kan jo informere dere at jeg har brukt nå en halvtime på å hjelpe en her inne til å komme i gang med oppgaveskriving, istedenfor å gjøre de oppgavene jeg må i mikroøkonomi Ekke det ironisk...... 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9282 Skrevet 30. september 2017 Er så utrolig ensom for tiden. Er så lei av å aldri ha venner på studiet. Skulle ønske jeg gikk et litt "mindre" studie med færre på kullet og en bedre klassefølelse. Er snart ferdig med et fem år langt studieløp, og synes det er utrolig kjipt å tenke på at jeg har gått glipp av den herlige studietiden som alle snakker så mye om. Veldig redd for at det ikke kommer til å bli så mye bedre når jeg skal ut i jobb. Anonymkode: 85585...44c 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9283 Skrevet 30. september 2017 Jeg holder på å fly på veggen av en dum oppgave som jeg ikke forstår hvordan å løse. Å bestå er et krav for å gå opp til eksamen, og det er første gangen de prøver ut en sånn her oppgave på skolen. Vi skal lage en poster om et tema eller et kapittel i boken, men eneste eksempelet vi har fått er en artikkel - som tydeligvis en slik poster er laget for. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal få det til og river meg i håret av frustrasjon fordi jeg ikke får til oppgaven! Jeg vet jo at jeg leser nok og forstår hva vi går igjennom, men akkurat denne oppgaven bare krasjer jeg i veggen med hver gang jeg prøver å skrive. ÅååååÅÅÅÅååÅÅÅ! Gleder meg sånn til å bli ferdig med den. Føler meg bedre av å bare skrive dette! Anonymkode: cebff...158
Devilheart Skrevet 30. september 2017 #9284 Skrevet 30. september 2017 Takk for gode råd og kommentarer alle sammen. Har heftig migrene i dag så skal gi meg fri i morgen også, men fra mandag skal jeg prøve å få satt i gang. Som nevnt, ingen undervisning den uka, så hvis jeg ikke bruker den til å komme ajour med alt, vet jeg at jeg kommer til å angre sykt etterpå. Godt råd å rydde vekk all fristelser. Mulig jeg faktisk får meg til skolen og jobber der. Blir uungåelig masse distraksjoner og fristelser hjemme. Også fornuftig å belønne seg med faglig relaterte ting og sunne ting, framfor alt det andre som faktisk fører til mer prokrastinering. Tenker at jeg begynner med å løse 2 oppgaver av hver innlevering, og belønningen blir 30 min på datalabben (ikke surfing, men noe annet faglig jeg liker å gjøre). Så kanskje 1-2 oppgaver av hver igjen før jeg gir meg resten av dagen fri og fortsetter med samme opplegg de andre dagene. Egentlig burde det være nok motivasjon at de må være bestått for å komme opp til eksamen, men noen ganger har man behov for ekstra motivasjon og lyst.
Hirondelle Skrevet 2. oktober 2017 #9285 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har printet ut alt jeg trenger. Jeg har funnet frem skrivebok og blyant og viskelær og linjal, hele pakka. Jeg gikk ut i drittværet som er i Oslo i dag, og kom meg på BI. Allikevel klarer jeg ikke sette i gang! I over en uke har jeg hatt en sperre som gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg, jeg sitter med alt klart - men hjernen følger ikke med. Det er sååå frustrerende, for jeg vil jo egentlig lære dette?! Prøver å gjøre de tingene som jeg anbefalte her i tråden for et pra dager siden, men klarer ikke det en gang! Hva er galt med meeeeg..... Har sendt en epost til studentpartner og spurt om jeg kan få en veiledningstime, og få jobbet med sperren. Men har ikke fått svar enda, og nå begynner jeg å stresse skikkelig Orker ikke en nedtur nå..... Alt er skikkelig dritt
Hirondelle Skrevet 2. oktober 2017 #9286 Skrevet 2. oktober 2017 19 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Jeg har printet ut alt jeg trenger. Jeg har funnet frem skrivebok og blyant og viskelær og linjal, hele pakka. Jeg gikk ut i drittværet som er i Oslo i dag, og kom meg på BI. Allikevel klarer jeg ikke sette i gang! I over en uke har jeg hatt en sperre som gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg, jeg sitter med alt klart - men hjernen følger ikke med. Det er sååå frustrerende, for jeg vil jo egentlig lære dette?! Prøver å gjøre de tingene som jeg anbefalte her i tråden for et pra dager siden, men klarer ikke det en gang! Hva er galt med meeeeg..... Har sendt en epost til studentpartner og spurt om jeg kan få en veiledningstime, og få jobbet med sperren. Men har ikke fått svar enda, og nå begynner jeg å stresse skikkelig Orker ikke en nedtur nå..... Alt er skikkelig dritt Vet ikke om det hjalp å sutre, men nå kom jeg meg gjennom en oppgave på et tidligere eksamenssett, og jeg fikk til ganske mye av det også. Tenk at å få til en liten oppgave kan gjøre alt så mye bedre... Jeg prøver meg på en ny oppgave nå. Tenker at det får bare være om jeg ikke får den til, poenget nå er vel et jeg skal lære... Eksamen er ikke før 28. november Heldigvis fikk jeg en time hos studentpartner allerede klokken 14, så nå skal jeg prøve å jobbe litt til, og så får jeg hjelp senere på dagen. Åh, kanskje dette kommer til å gå greit allikevel. 4
Devilheart Skrevet 2. oktober 2017 #9287 Skrevet 2. oktober 2017 Du kom deg i det minste til skolen og fikk begynt litt.. Ble sen morgen på meg i dag og har fortsatt ikke spist frokost.. Istad var det sol og delvis skyet så tenkte jeg skulle sykle til skolen for å lufte hjernen og kvikne opp, men dritt at været skifter fort her om dagen. Mye grått i sikte nå. Kvier meg også litt å dra ut i dag, så skal prøve å åpne bøkene etter frokost.
Hirondelle Skrevet 2. oktober 2017 #9288 Skrevet 2. oktober 2017 3 minutter siden, Devilheart skrev: Du kom deg i det minste til skolen og fikk begynt litt.. Ble sen morgen på meg i dag og har fortsatt ikke spist frokost.. Istad var det sol og delvis skyet så tenkte jeg skulle sykle til skolen for å lufte hjernen og kvikne opp, men dritt at været skifter fort her om dagen. Mye grått i sikte nå. Kvier meg også litt å dra ut i dag, så skal prøve å åpne bøkene etter frokost. Ja, jeg kom meg avgårde - til tross for at jeg trodde jeg ikke skulle få til noe. Baby steps, rett og slett. Og det løsnet for meg, og jeg er snart gjennom et helt eksamenssett! Det trodde jeg IKKE skulle skje i dag, for å si det sånn! Ta en sykkeltur uansett vær, og prøv heller å lese hjemme? Eller må du til campus? Hva hadde du tenkt å lese i dag?
Devilheart Skrevet 2. oktober 2017 #9289 Skrevet 2. oktober 2017 Er som oftest det som er cluet. Makter du ikke noe, ta ørsmå skritt; kle på, sette i bilen, kjøre til skolen, finne parkering og rolig sted å jobbe, åpne bøkene og start med oppgave 1. Regnet kommer nok ikke med det første, så du har nok rett. Bare 10-15 min rundt nabolaget pleier å holde for å få hjernen i gir. Jeg må ikke til skolen, men noen ganger er det best da man har masse distraksjoner hjemme. Jeg må begynne med både matte og fysikkinnleveringa i dag. Bare jeg begynner med 2 oppgaver av hver, så får jeg sikkert motivasjon til resten også. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9290 Skrevet 2. oktober 2017 7 timer siden, Devilheart skrev: Er som oftest det som er cluet. Makter du ikke noe, ta ørsmå skritt; kle på, sette i bilen, kjøre til skolen, finne parkering og rolig sted å jobbe, åpne bøkene og start med oppgave 1. Regnet kommer nok ikke med det første, så du har nok rett. Bare 10-15 min rundt nabolaget pleier å holde for å få hjernen i gir. Jeg må ikke til skolen, men noen ganger er det best da man har masse distraksjoner hjemme. Jeg må begynne med både matte og fysikkinnleveringa i dag. Bare jeg begynner med 2 oppgaver av hver, så får jeg sikkert motivasjon til resten også. Hvordan har du råd til bil som student? Anonymkode: 5f551...c16
Devilheart Skrevet 2. oktober 2017 #9291 Skrevet 2. oktober 2017 Vel, man får jo god økonomi når man har vært arbeidsaktiv i over 10 år. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9292 Skrevet 2. oktober 2017 7 minutter siden, Devilheart skrev: Vel, man får jo god økonomi når man har vært arbeidsaktiv i over 10 år. Så du begynte å studere i voksen alder? Hvorfor og hva studerer du? Anonymkode: 5f551...c16
Devilheart Skrevet 2. oktober 2017 #9293 Skrevet 2. oktober 2017 Dette er ikke tråden for å diskutere personlige ting. Du får ta kontakt på PM hvis du er så nysgjerrig. 2
Hirondelle Skrevet 2. oktober 2017 #9294 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg vet at dette er sutretråden, og at det finnes en jubletråd, men jeg vil bare stikke innom og si at denne dagen ble mye bedre enn forventet. Jeg klarte å snu den dårlige trenden, og spesielt fikk jeg mye hjelp av studentveilederen jeg fikk time hos. Så selv om alt ser svart og mørkt og trist ut, så går det an! Hvordan gikk det med deg i dag, Devilheart?
Devilheart Skrevet 2. oktober 2017 #9295 Skrevet 2. oktober 2017 Så herlig da. Ble det noe belønning? Meg..eeeh... try again tomorrow?
Hirondelle Skrevet 2. oktober 2017 #9296 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, Devilheart skrev: Så herlig da. Ble det noe belønning? Meg..eeeh... try again tomorrow? Ingen belønning på meg, faktisk. Jeg var så sliten på vei hjem at jeg ikke en gang orket å gå av bussen for å komme meg inn på butikken. Ja ja, penger spart i det minste Men når du nevner det tror jeg kanskje at jeg skal belønne meg ved å legge meg i sengen og kanskje lese litt bok eller se en episode av Shameless. Jeg har trua på deg i morgen, Devilheart. Og hvis ikke det går er det bare å komme inn her og sutre. Jeg kan allerede kjenne at det kommer et innlegg fra meg om at jeg er sur på meg selv for at ditcher forelesningen jeg egentlig har 08.00 i morgen tidlig
nutella Skrevet 2. oktober 2017 #9297 Skrevet 2. oktober 2017 Er så lei av studiet av og til. Er min egen feil at jeg valgte et studie med så mye praksis (sykepleie) men det tar virkelig knekken på meg å måtte stå opp klokka 05.45 for å møte opp og egentlig ha en hel arbeidsdag, men så ikke få betalt. Det er jo såklart utrolig lærerikt, men herregud jeg blir lei av og til. I tillegg krever praksisstedet at vi går nattevakter på 10 timer. Klarer jo nesten ikke å ha et liv utenom... Og så har jeg ikke begynt på pensum en gang enda, har ikke overskudd når jeg er i praksis
Fashionistaen Skrevet 3. oktober 2017 #9298 Skrevet 3. oktober 2017 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen 1
Hirondelle Skrevet 4. oktober 2017 #9299 Skrevet 4. oktober 2017 BI har lagt ned dokumentsenteret og gjort slik at alle kompendium er tilgjengelig digitalt. De kan kun lese gratis via nettverket på campus, så jeg dro opp dit i dag for å titte i det ene faget jeg har nedprioritert. Tar bussen i tredve minutter, og setter meg ned på biblioteket, bare for å finne ut at funksjonen ikke fungerer optimalt på mac, og de har ikke lagt ut kompendiumet digitalt, men lagt til en lenke til, ikke artikkelen, men til BOKEN artikkelen er hentet fra, og så er det jo bare å SCROLLE seg ned 400-500 sider da, til du finner artikkelen du trenger.................................... Og så er det femten artikler vi skal ha da, fra femten forskjellige bøker. Hehehehehehhehehe. Jeg er så jævlig lite imponert. 1
Chizue Skrevet 4. oktober 2017 #9300 Skrevet 4. oktober 2017 Venter på stipend... Da jeg søker "annen" utdanning ._. Forventet ferdigbehandlet: 31.Oktober..*vrææl* Men har fått bøkene mine, 1/6 av studiet er betalt OG bøkene,.. weee 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå