Fame Skrevet 5. april 2017 #9101 Skrevet 5. april 2017 Jeg stryker på legemiddelregning fordi jeg tenkte på andre ting. Alt var riktig, og jeg kunne alt, men jeg skrev et 2 tall o stedet for 8 på den ene oppgaven
Pottah Skrevet 5. april 2017 #9102 Skrevet 5. april 2017 Jeg får ikke til noe som helst for tiden Driver og søker etter ny jobb, men har foreløpig ikke funnet et eneste en innenfor interessefeltet mitt. Så da prøver jeg samtidig å bygge opp et nettverk innenfor feltet. Har noen tips så vennligst send meg en melding! Studerer jus om det har noe å si. Og samtidig prøver jeg å finne både en jobb og internship innenfor andre felt for å få noe mer relevant erfaring. Var på et sånt "jobbsøker-foredrag" i går. Ifølge det firmaet så trenger jeg både B i snitt + masse interesser og verv på fritiden. helst noe som kan måles, så jeg kan vise til "accomplishments". Fml. Jeg liker og strikke, sy og pusle med andre hobbyting og trene. Og takket være D-en til jul har jeg ødelagt B-snittet.
Gjest Linaria Skrevet 6. april 2017 #9103 Skrevet 6. april 2017 Sååå lei nå, og har eksamen i morgen. Er heldigvis i et fag langt utenfor graden min. Er på et helt annet fakultet, og tar det ikke som frie emner en gang (jeg har mer enn nok frie emner), kun for studieprogresjon og lånekassen. Det var veldig interessant en stund, og jeg har lært masse, men akkurat nå får jeg vondt bare av tanken på å skulle lese. Tenker at jeg håper at det jeg har lært på forelesninger og sånn holder til en E. Blir det F får jeg bare leve med marginalt høyere studielån
NewInTown Skrevet 7. april 2017 #9104 Skrevet 7. april 2017 Skal bruke påskeferien på å skrive bacheloroppgave! Jeg plages ordentlig med å komme i gang med skrivingen. Har skrevet kun forordet, og skal starte på innledningen. Jeg tror jeg må sortere tankene mine i et slags tankekart før jeg starter... for mye tanker, for mye kaos. Det er totalt motsatt av hvordan jeg vanligvis gjør det. Vanligvis pleier jeg å begynne å skrive uten noen plan, og så kommer strukturen sånn etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #9105 Skrevet 7. april 2017 På 5.4.2017 den 13.42, Fame skrev: Jeg stryker på legemiddelregning fordi jeg tenkte på andre ting. Alt var riktig, og jeg kunne alt, men jeg skrev et 2 tall o stedet for 8 på den ene oppgaven Kjip, men da strøk du helt fortjent, synes jeg. Har du planer om å "tenke på andre ting" mens du ordner med medisinene i din fremtidige jobb også, slik at noen får helt feil medisindose? Anonymkode: a25da...8f7 5
Fame Skrevet 7. april 2017 #9106 Skrevet 7. april 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjip, men da strøk du helt fortjent, synes jeg. Har du planer om å "tenke på andre ting" mens du ordner med medisinene i din fremtidige jobb også, slik at noen får helt feil medisindose? Anonymkode: a25da...8f7 Tenkte meg den der kom. Nei, Jeg tenkte på andre ting fordi det var eksamen og jeg hadde eksamensnerver. Vesentlig forskjell fra å gi medisiner til pasienter, noe jeg har gjort ofte 2
Svartedauden Skrevet 7. april 2017 #9107 Skrevet 7. april 2017 Skulle begi meg ut på mitt livs semester i år. Skulle ha semesteret mitt i Japan, fikk alle fagene jeg ville og styret mye for at dette skulle bli til. Fire dager før avreise så tryner jeg å sklir på isen så det synger etter, og brekker fot/ankel på to steder pluss ryker noe i foten. Må ha to operasjoner og måtte flytte hjem... Savner så sykt studietiden, bo alene og ha morsomt med studievenner. Er så sinnssykt bitter, har IKKE lyst til å ta opp dette året.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #9108 Skrevet 5. mai 2017 Har tabbet meg skikkelig ut. Fikk for noen dager siden vite at jeg ikke har fått godkjent et arbeidskrav og får heller ikke vite karakteren på eksamen som jeg hadde på slutten av emnet. Jeg har omarbeidet arbeidskravet et par ganger, men det har bare vært for mye som har skjedd på privaten den siste tiden. Har ikke klart å konsentrere meg noe særlig på det emnet. Noen som har opplevd noe lignende? Hva skjedde? Livredd for å måtte ta hele emnet på nytt 😧 Anonymkode: 09911...934
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #9109 Skrevet 6. mai 2017 Jeg klarer rett og slett ikke å lese om dagen. I dag lå jeg i senga med hodepine til langt utpå formiddagen, før jeg gjorde et forsøk på å lese. Endte med å begynne å grine av frustrasjon, og jeg har ikke fått gjort noe fornuftig i hele dag. I går var jeg derimot veldig effektiv, men i dag har jeg ikke gjort noe nyttig. Vurderer å bare ta fri noen timer og prøve på nytt. Plis si at andre også har det slik i eksamenstiden? Anonymkode: 38c36...0e1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #9110 Skrevet 6. mai 2017 På 5.4.2017 den 13.58, Pottah skrev: Jeg får ikke til noe som helst for tiden Driver og søker etter ny jobb, men har foreløpig ikke funnet et eneste en innenfor interessefeltet mitt. Så da prøver jeg samtidig å bygge opp et nettverk innenfor feltet. Har noen tips så vennligst send meg en melding! Studerer jus om det har noe å si. Og samtidig prøver jeg å finne både en jobb og internship innenfor andre felt for å få noe mer relevant erfaring. Var på et sånt "jobbsøker-foredrag" i går. Ifølge det firmaet så trenger jeg både B i snitt + masse interesser og verv på fritiden. helst noe som kan måles, så jeg kan vise til "accomplishments". Fml. Jeg liker og strikke, sy og pusle med andre hobbyting og trene. Og takket være D-en til jul har jeg ødelagt B-snittet. Er i akkurat samme situasjon selv. Går jus ved UIO, men har bestemt meg for å slutte til våren. Orker ikke mer. Skal ta eksamen i 3.2, og merker min eneste motivasjon er å stå på eksamen! Anonymkode: 3b929...6ef
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #9111 Skrevet 6. mai 2017 Planen for i dag og i morgen er å ferdigstille bacheloroppgaven!! På tide å levere den inn slik at jeg kan fokusere på andre eksamener og ikke minst; meg selv! Har ikke farget håret, sminket meg, tatt på pent tøy eller gjort noe koselig på evigheter. Godt det bare er noen uker igjen av semesteret. Anonymkode: bc714...0b7 1
Pottah Skrevet 6. mai 2017 #9112 Skrevet 6. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i akkurat samme situasjon selv. Går jus ved UIO, men har bestemt meg for å slutte til våren. Orker ikke mer. Skal ta eksamen i 3.2, og merker min eneste motivasjon er å stå på eksamen! Anonymkode: 3b929...6ef Da går vi samme kull! Godt å høre flere er slitne
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9113 Skrevet 7. mai 2017 4 dager til eksamen. Ligger i senga fortsatt og er ikke klar for lesing. Ikke lest nok og føler meg overhodet ikke klar. Ukonsentrert, ufokusert og demotivert. Denne eksamenen vil gi meg betraktelig lønnsøkning så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skjerper meg. Anonymkode: 1b83e...55b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9114 Skrevet 7. mai 2017 På 5.4.2017 den 13.58, Pottah skrev: Jeg får ikke til noe som helst for tiden Driver og søker etter ny jobb, men har foreløpig ikke funnet et eneste en innenfor interessefeltet mitt. Så da prøver jeg samtidig å bygge opp et nettverk innenfor feltet. Har noen tips så vennligst send meg en melding! Studerer jus om det har noe å si. Og samtidig prøver jeg å finne både en jobb og internship innenfor andre felt for å få noe mer relevant erfaring. Var på et sånt "jobbsøker-foredrag" i går. Ifølge det firmaet så trenger jeg både B i snitt + masse interesser og verv på fritiden. helst noe som kan måles, så jeg kan vise til "accomplishments". Fml. Jeg liker og strikke, sy og pusle med andre hobbyting og trene. Og takket være D-en til jul har jeg ødelagt B-snittet. Har du brukt opp alle gjenopptak? Ellers kan du jo forbedre den D-en. Uansett så har du jobbmuligheter med ditt snitt, som er bedre enn gjennomsnittet, men kommer jo an på hva du sikter på. Et nettverk er lurt. De som kommer fra jus-familier trenger ikke så gode karakterer heller, for å få muligheter. Anonymkode: f5e7c...681
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9115 Skrevet 7. mai 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i akkurat samme situasjon selv. Går jus ved UIO, men har bestemt meg for å slutte til våren. Orker ikke mer. Skal ta eksamen i 3.2, og merker min eneste motivasjon er å stå på eksamen! Anonymkode: 3b929...6ef Hva har gjort at du ikke orker mer? Hva kunne vært bedre? Du er jo over halvveis, og det blir jo annerledes på masternivå. Anonymkode: f5e7c...681
Gjest Linaria Skrevet 7. mai 2017 #9116 Skrevet 7. mai 2017 Fikk E på eksamen jeg tok for studieprogresjonens skyld. Den blir ikke en del av bachelorgraden i hvert fall Greit at jeg besto og slipper forsinkelse i hvert fall! Nå sitter jeg med første av to hjemmeoppgaver. Hver av dem teller 50% for endelig karakter i faget. Har nesten ikke sett på pensum siden før påskeferien, og jeg skal helst ha C i dette faget og B i det andre for å være sikker på at jeg dekker kravene til mitt conditional offer i Skottland (jeg har fag fra tre - skal bli fire - forskjellige land, med fire karaktersystemer, så er litt usikker på snittet mitt). Det er så gøy å sitte med hjemmeeksamen når sola skinner altså!! -.-
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9117 Skrevet 7. mai 2017 Det eneste positive jeg har å forholde meg til i livet mitt for tiden er utdanningsløpet mitt, men jeg har nylig hatt et helt elendig intervju til et studentprogram som jeg har strebet mot de siste tre årene. Jeg er skikkelig nedbrutt for tiden, og eksamen begynner å nærme seg. Går det an å ødelegge så inderlig for seg selv? Hele prosessen er veldig åpen, så man kan ikke akkurat lide alene i stillhet heller. Jeg VET at jeg ikke blir tatt opp til programmet, men samtidig føler jeg ikke at jeg kan legge det bak meg før e-posten kommer. Anonymkode: 2c07b...5d9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9118 Skrevet 7. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har gjort at du ikke orker mer? Hva kunne vært bedre? Du er jo over halvveis, og det blir jo annerledes på masternivå. Anonymkode: f5e7c...681 For det første så har jeg trivdes helt forferdelig grusomt. Den ensomheten jeg har sittet med disse 3 årene unner jeg absolutt ingen. Jeg er ei kjempeblid og sosial jente, og det å leve som en einstøing orker jeg ikke mer. Jeg synes ikke det er verdt det. For det andre så har jeg mistet motivasjonen fullstendig på grunn av mistrivselen. Har ikke strøket på noe, men karakterene er virkelig dårlige.. Anonymkode: 3b929...6ef
365vinter Skrevet 7. mai 2017 #9119 Skrevet 7. mai 2017 Jeg vet ikke om jeg klarer å levere masteroppgaven min i tide. Føles som et enormt personlig nederlag. Noen som vet om det teller veldig negativt når man skal søke jobb at man leverer den et halvt år senere enn man skulle?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9120 Skrevet 7. mai 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første så har jeg trivdes helt forferdelig grusomt. Den ensomheten jeg har sittet med disse 3 årene unner jeg absolutt ingen. Jeg er ei kjempeblid og sosial jente, og det å leve som en einstøing orker jeg ikke mer. Jeg synes ikke det er verdt det. For det andre så har jeg mistet motivasjonen fullstendig på grunn av mistrivselen. Har ikke strøket på noe, men karakterene er virkelig dårlige.. Anonymkode: 3b929...6ef Veldig leit å høre hvordan du har hatt det. Satt i et år på lesesalene på fakultetet og skjønner hva du mener. Jeg ble drittlei og umotivert av det, og trakk meg heller bort der fra. Man blir rett og slett litt rar av å være for mye på en stille lesesal alene, i alle fall tenkte jeg det om meg selv. Så mange som satt der mye alene, så du er nok ikke den eneste, men det er vel ikke mye til trøst. Er vel litt sent for råd nå, men hvis man prøver å få kontakt med andre, via nett for eksempel, så kan man få kontakt med greie folk.. Anonymkode: f5e7c...681
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå