AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #9081 Skrevet 14. mars 2017 23 minutter siden, NewInTown skrev: Jeg tror nok du er i samme bås som mange av oss. Jeg føler rett som det er at jeg blir kvalt av alt som skal gjøres. Stresser og tenker og bekymrer meg over hvor mye som gjenstår, hvor lite tid jeg har, etc. Har funnet ut at det ikke går an i det lange løp. Når man stresser over arbeidsmengde ender det plutselig opp med at man får gjort INGENTING. Man må prioritere... og man trenger ikke være perfekt, få A på alt og ha all verdens med erfaring. Ja, jeg er i utgangspunktet enig med deg. Man blir så lite produktiv av å bekymre seg og stresse. Samtidig er det vanskelig å legge disse følelsene fra seg. Nå skal jeg hvertfall si nei til alt annet som dukker opp den neste måneden, og jobbe meg gjennom det jeg MÅ gjøre. Så blir det en litt rolig periode før eksamenene begynner hvertfall. Men takk for innlegget! Det hjelper! Anonymkode: 2866c...6f3
Gjest Linaria Skrevet 16. mars 2017 #9082 Skrevet 16. mars 2017 Siste semester av bacheloren og er sååå klar for å komme meg videre. Har begynt å jobbe litt med det jeg vil drive med i framtida og søkt på relevante mastergrader. Det er kanskje like greit å være klar for livet videre, istedenfor å være livredd for det, slik jeg har vært tidligere. Jeg var jo så smart da, at jeg heller dro til Tyskland for å bli med kjæresten på turné noen dager, istedenfor å skrive semesteroppgave, og nå er fristen i kveld og jeg har masse igjen å skrive, og er så utrolig sliten.
Gjest Linaria Skrevet 16. mars 2017 #9083 Skrevet 16. mars 2017 (endret) Vi skal levere "utkast" på oppgave i dag, til vurdering. Endelig oppgave skal leveres om to måneder. Det står bare at vi må ha med de to hovedpunktene i oppgaven, og ha analysert minst to av eksemplene (har fått utdelt fem eksempler). Oppgaven skal være på 5-7 sider, og utkastet mitt nå er på litt over tre sider. Jeg aner ikke om de forventer en nesten ferdig oppgave der kun småting skal kommenteres, eller om det er nok å levere det jeg har nå, hvor hovedpunktene er med, men jeg ikke har sett gjennom og rettet på ting og sånn. Synes det er vanskelig. Det hjalp ikke så mye at noen spurte i timen "hvor mange sider får vi ha?" og jeg tenkte "yes, kanskje det holder med mine tre sider!" og før læreren rakk å svare: "for jeg har MYE mer enn sju og de ter skikkelig vanskelig å korte ned" Haha, jeg har i hvert fall noe i utkastet. Tror nok det holder. Så lenge det ikke er vurdering på ting, kan jeg være litt lat. Endret 16. mars 2017 av Linaria
Poppie Skrevet 17. mars 2017 #9084 Skrevet 17. mars 2017 Flere som sliter med synet for tiden? Har hørt det er vanlig i intense studieperioder, men nå er det så plagsomt at jeg faktisk må dra til optiker for å få endret linse-styrke. Er også så sliten, så sliten. Sover 8-9 timer hver natt, og føler jeg går rundt som en zombie. Ingen frihelg i sikte før jeg har levert heller. Angrer meg for at jeg tok på meg en jobb dette semesteret, med mantraet "jeg har jo fri på kveldene, trenger ikke fri i helgene".
lillsunshine Skrevet 17. mars 2017 #9085 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, Poppie skrev: Flere som sliter med synet for tiden? Har hørt det er vanlig i intense studieperioder, men nå er det så plagsomt at jeg faktisk må dra til optiker for å få endret linse-styrke. Er også så sliten, så sliten. Sover 8-9 timer hver natt, og føler jeg går rundt som en zombie. Ingen frihelg i sikte før jeg har levert heller. Angrer meg for at jeg tok på meg en jobb dette semesteret, med mantraet "jeg har jo fri på kveldene, trenger ikke fri i helgene". Ja! Synet på høyre øyet mitt gikk ned -0,5 fra august til januar. Måtte rett og slett ta en ny kontroll et halvår før tida fordi jeg merka hvor mye dårligere det hadde blitt på et par måneder. Høres ut som du har et veldig slitsomt semester.
Poppie Skrevet 17. mars 2017 #9086 Skrevet 17. mars 2017 57 minutter siden, lillsunshine skrev: Ja! Synet på høyre øyet mitt gikk ned -0,5 fra august til januar. Måtte rett og slett ta en ny kontroll et halvår før tida fordi jeg merka hvor mye dårligere det hadde blitt på et par måneder. Høres ut som du har et veldig slitsomt semester. Skal levere master om 2 mnd, så ja
Pottah Skrevet 19. mars 2017 #9087 Skrevet 19. mars 2017 Ligger bakpå, og jeg hater det. Møtte veggen ved juletider, og etter å ha kommet meg litt tilbake på bena dro jeg rett ut på turne i jobb for universitet. Så fikk lest omtrent nada i hele januar og måtte utsette en hjemmeeksamen pga jobbreisen. Og det hjelper jo ikke akkurat at jeg tar et ekstra valgfag dette semesteret, og at det ene valgfaget er på engelsk og med mye juss-forskningsartikler på engelsk. Jeg forstår det jo, det tar bare lenger tid å lese gjennom. Og vi har ikke domsamlinger på eksamenene til noen av valgfagene, så må huske mer av dommer også. På toppen har jeg nå har 2 x sykdsomperioder. Først UVI med feber en uke, og så en skikkelig forkjølelse. Har ligger rett ut begge ukene jeg var syk. Så nå prøver jeg å få sett gjennom forelesningene, samtidig som jeg mister halvpartene av kursene i faget på grunn av jobb ++. Og jeg haaaater den ene deltidsjobben min, så bruker endel tid på å prøve å finne en jobb jeg har skikkelig lyst på.
Cleopatra. Skrevet 19. mars 2017 #9088 Skrevet 19. mars 2017 Har så vidt begynt på bachelor og begynner å kjenne på stresset for å si det mildt.. Hatt en litt dårlig start på året med sykehusinnleggelse, vært mye dårlig osv, men kjenner fortsatt på den dårlige samvittigheten. Må virkelig komme ordentlig i gang nå!
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. mars 2017 #9089 Skrevet 19. mars 2017 Den følelsen når man prokrasturberer så mye at fagstoffet gjør deg kåt.
vscare Skrevet 19. mars 2017 #9090 Skrevet 19. mars 2017 jeg driver og tar opp fag og nå som eksamen nærmer seg med stormskritt så merker at jeg har tatt på meg ALTFOR mye dette semesteret. fagene i seg selv hadde i utgangspunktet gått greit, men pga. noen uforutsette økonomiske problemer har jeg vært nødt til å ta en vanvittig mengde vakter på jobb, som har ført til at jeg nå ligger milevis bak med lesinga, og jeg panikkerer litt mer for hver dag som går
Gjest Linaria Skrevet 21. mars 2017 #9091 Skrevet 21. mars 2017 Jeg er så lei av arbeid i boligen min! Når jeg våkner på morgenen og skal opp og dusje, og går i halvsøvne med håndkle rundt meg, også står det plutselig fremmede menn i arbeidstøy i gangen og ser på meg. Jeg skjønner at SiO trenger å fikse ting av og til, men nå har det vært mye på veldig kort tid. Savner litt privatliv i mitt eget hjem -.-
BlendaSensitive Skrevet 22. mars 2017 #9092 Skrevet 22. mars 2017 Miiii! Som flere ser jeg, så ligger jeg etter. Har en innlevering på fredag på 12 000 tegn (de teller tegn/bokstaver, ikke sider her) och jeg har akkurat nå hele 4000 inkludert blanksteg. Blæ! Eneste positive er att fotolab igår gikk bra: check! Og at jeg på forrige kurs fikk høyeste karakter! Wohoo!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #9093 Skrevet 22. mars 2017 Jeg driver med søknadsskriving og har skrivesperre. Jeg bruker evigheter bare på å få ned en setning. Tiden begynner å bli knapp. Anonymkode: 2866c...6f3
NewInTown Skrevet 27. mars 2017 #9094 Skrevet 27. mars 2017 Hvor lenge før levering begynte dere med selve skrivingen av bacheloroppgaven?
fresia Skrevet 27. mars 2017 #9095 Skrevet 27. mars 2017 gruer meg til å få eksamenskarakter på fredag. var en 4 timers skoleeksamen, men jeg forlot rommet etter 1 time. hadde nok uansett ikke klart å skrive noe mer da.. men har en vond følelse. håper jeg består!
Gjest Linaria Skrevet 3. april 2017 #9096 Skrevet 3. april 2017 Jeg sliter sånn med en oppgave! Vi har fått tilbakemelding på førsteutkast og jeg har visst skrevet for mye om det generelle og for lite om akkurat det vi skal skrive om. Problemet er at det ikke finnes info om det vi skal skrive om. Foreleseren vår er den eneste i verden som noen gang har forsket på det, men de bøkene hun har skrevet er visst utdaterte, så eneste kilde er powerpointer fra forelesningene, som har ganske lite og dårlig sammensatt info, og jeg aner ikke hvordan jeg skal ta for meg dette. Er lenge til selve innleveringa. Jeg får snakke med foreleser. Føler meg hjelpesløs nå.
plastfolien Skrevet 3. april 2017 #9097 Skrevet 3. april 2017 På 21.3.2017 den 10.07, Linaria skrev: Jeg er så lei av arbeid i boligen min! Når jeg våkner på morgenen og skal opp og dusje, og går i halvsøvne med håndkle rundt meg, også står det plutselig fremmede menn i arbeidstøy i gangen og ser på meg. Jeg skjønner at SiO trenger å fikse ting av og til, men nå har det vært mye på veldig kort tid. Savner litt privatliv i mitt eget hjem -.- Åhghhhhhh tyyypisk sio!! Glad jeg flytter ut snart.
Vackra Skrevet 3. april 2017 #9098 Skrevet 3. april 2017 Venter på tilbakemelding på klage på eksamenskarakter. Dette er HELT avgjørende for meg at går i min favør.. Var sikker på at jeg fikk A på eksamen, men fikk en C. Vet de er ekstremt strenge, og kun 4 stykker på hele studiet fikk B på den eksamenen, men jeg håper! 1
Gjest Linaria Skrevet 3. april 2017 #9099 Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, studenten93 skrev: Åhghhhhhh tyyypisk sio!! Glad jeg flytter ut snart. Samme her! Om to måneder er jeg ferdig med SiO og UiO og Oslo og Norge! Det blir så deilig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå