AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9041 Skrevet 20. desember 2016 Såå irriterende når karakter ikke kommer når den skal nå er klokka 8, har enda ikke kommet noe karakter... Blir gal av å refreshe studentweb. Anonymkode: 85585...44c
mammamora90 Skrevet 27. desember 2016 #9042 Skrevet 27. desember 2016 Jeg sitter her og prøver å bestemme meg for tema og lage plan for bacheloroppgaven min, men føler jeg ikke kommer noen vei. Jeg er usikker på nesten alt fra temavalg, problemstilling og hvordan jeg skal angripe hele oppgaven. Problemet mitt er at jeg har veldig lyst til å skrive om et tema det nesten ikke er forsket på (jeg fant i hvertfall veldig lite når jeg prøvde å søke), så det betyr at jeg i såfall må samle inn data selv, noe som i utgangspunktet er ok, men jeg ser for meg at jeg trenger å samle inn både kvantitativ og kvalitativ data for å dekke den problemstillingen jeg vil ha.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9043 Skrevet 28. desember 2016 På 20.12.2016 den 20.02, AnonymBruker skrev: Såå irriterende når karakter ikke kommer når den skal nå er klokka 8, har enda ikke kommet noe karakter... Blir gal av å refreshe studentweb. Anonymkode: 85585...44c Mhm, skulle få karakter i går (frist på mandag), har fortsatt ikke kommet. :/ Anonymkode: 38f5b...26b
Kruset Skrevet 5. januar 2017 #9044 Skrevet 5. januar 2017 Vi har fått semesterplaner nå. Til de to første dagene hører 12(!!!) kapitler pensum. Jada, farvel sosialt liv
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9045 Skrevet 12. januar 2017 En drøy måned til første eksamen. Gleder meg til å få det overstått. Emnet er så grøsselig at jeg blir mer og mer nevrotisk for hver dag som går. Anonymkode: 739a7...4b9
Gjest Linaria Skrevet 12. januar 2017 #9046 Skrevet 12. januar 2017 Og da var man i gang igjen. Siste semester av bacheloren. Må finne noe å gjøre når jeg er ferdig -.- Tar fire fag, og reiser masse dette semesteret.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9047 Skrevet 12. januar 2017 Er ikke student enger, fikk nok-glad det er over og ser frem til å tjene penger Anonymkode: 92846...4ba
BlendaSensitive Skrevet 13. januar 2017 #9048 Skrevet 13. januar 2017 ÅÅÅ lei meg, igår kom svar på deloppgave på en vitenskaplig artikel (min første ever), sååå mange feil som må rettes opp! Og første svarfrist er IDAG. Lærerne har nemlig hatt juleferie nemlig, hvilket ikke vi studenter har hatt. Svar fra lærer komme 2-3 uker for sent, egentlig skal de svare innen 2-3 uker. Nå har vi deadline for NESTE kurs! (skolen går i 5 ukers kursintervaller)
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #9049 Skrevet 26. januar 2017 Er litt lei meg for å bli oversett og holdt utenfor på uni. Ingen svarer når jeg sier hei og prøver å få kontakt. Ble en lang dag i dag... Og motivasjonen videre er ikke på topp. Hva gjør man når man knapt kjenner noen på fjerde semesteret..? Holder ut de to siste? Anonymkode: 72b55...042 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #9050 Skrevet 26. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt lei meg for å bli oversett og holdt utenfor på uni. Ingen svarer når jeg sier hei og prøver å få kontakt. Ble en lang dag i dag... Og motivasjonen videre er ikke på topp. Hva gjør man når man knapt kjenner noen på fjerde semesteret..? Holder ut de to siste? Anonymkode: 72b55...042 Så utrolig leit å lese. Har det vært sånn alle de andre semestrene også? Jeg forstår at dette ikke føles greit. Jeg sender deg en klem! Anonymkode: 739a7...4b9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #9051 Skrevet 26. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig leit å lese. Har det vært sånn alle de andre semestrene også? Jeg forstår at dette ikke føles greit. Jeg sender deg en klem! Anonymkode: 739a7...4b9 Takk 🙂 Jeg har byttet noen emner som gjør at jeg har havnet i en mindre gruppe, noe jeg tenkte ville gjøre saken bedre. Men da blir det bare mer gjennomsiktig og tydelig at jeg er alene. Jeg har tatt kontakt flere ganger. Noen ganger er jeg inne i varmen, andre ganger helt ute. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har venner på hjemstedet, så jeg er ikke en "raring" heller. Jeg får bare prøve på nytt og på nytt. Eller finne noen andre å henge meg på, selv om jeg mister motet for hver gang dette skjer. Anonymkode: 72b55...042
-Missi- Skrevet 30. januar 2017 #9052 Skrevet 30. januar 2017 På 26.1.2017 den 17.08, AnonymBruker skrev: Takk 🙂 Jeg har byttet noen emner som gjør at jeg har havnet i en mindre gruppe, noe jeg tenkte ville gjøre saken bedre. Men da blir det bare mer gjennomsiktig og tydelig at jeg er alene. Jeg har tatt kontakt flere ganger. Noen ganger er jeg inne i varmen, andre ganger helt ute. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har venner på hjemstedet, så jeg er ikke en "raring" heller. Jeg får bare prøve på nytt og på nytt. Eller finne noen andre å henge meg på, selv om jeg mister motet for hver gang dette skjer. Anonymkode: 72b55...042 uff! sendet en stor klem
AnonymSjiraff Skrevet 13. februar 2017 #9053 Skrevet 13. februar 2017 Hjemmeeksamen og uklart hva som egentlig kreves for å få de ulike karakterene. 2
Cleopatra. Skrevet 13. februar 2017 #9054 Skrevet 13. februar 2017 (endret) Skal levere 5 sider til bachelor-oppgaven til onsdag; innledning og metode. Synes det er fryktelig vanskelig å komme i gang! Selv om jeg synes temaet/problemstillingen er ganske spennende Får håpe det verste bare er å komme i gang, og at det løsner etter hvert Endret 13. februar 2017 av Fireball Skrivefeil
Sarah Dee Skrevet 20. februar 2017 #9055 Skrevet 20. februar 2017 Jeg elsker egentlig det jeg studerer, men for tiden gjør jeg bare akkurat så mye som må gjøres for å ikke falle for mye bakpå. Jeg kan fint bruke to timer på ikke-pensumrelaterte saker innen faget, men jeg forbereder meg minimalt til seminar og forelesning. Det er ikke det at det ikke er spennende det vi holder på med heller, så jeg skjønner egentlig ingenting.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9056 Skrevet 20. februar 2017 Eksamen om en uke! Gleder meg sånn til å få det overstått, men kjenner nervøsiteten nærme seg. Anonymkode: 739a7...4b9
lillsunshine Skrevet 26. februar 2017 #9057 Skrevet 26. februar 2017 Har multiple choice-eksamen i morgen. Høres kjempelett ut, men tror dette må være den verste eksamensformen jeg har hatt. Det krever enormt mye lesing og pugging. 300 fuckings sider pensum og vi kan få hva som helst. Foreleseren har lagt ut noen prøveeksamner på forhånd og det er sinnsyke detaljspørsmål og mange lurespørsmål der flere alternativer er logiske svar. Har jobbet beinhardt denne uken, men likevel har jeg langt i fra kontroll. Skal veldig mye til å for å gå ok karakter også. Må ha minst 40% riktig for å stå, så regner med at C krever minst 80% riktig. Og det er 50 spørsmål og under 1 minutt på hvert spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #9058 Skrevet 26. februar 2017 2 minutter siden, lillsunshine skrev: Har multiple choice-eksamen i morgen. Høres kjempelett ut, men tror dette må være den verste eksamensformen jeg har hatt. Det krever enormt mye lesing og pugging. 300 fuckings sider pensum og vi kan få hva som helst. Foreleseren har lagt ut noen prøveeksamner på forhånd og det er sinnsyke detaljspørsmål og mange lurespørsmål der flere alternativer er logiske svar. Har jobbet beinhardt denne uken, men likevel har jeg langt i fra kontroll. Skal veldig mye til å for å gå ok karakter også. Må ha minst 40% riktig for å stå, så regner med at C krever minst 80% riktig. Og det er 50 spørsmål og under 1 minutt på hvert spørsmål. Det er nok mange som undervurderer MSQ. Etter min mening er dette en utfordrende eksamensform da det legger seg bredt, men samtidig veldig detaljert (om eksamenen er godt kvalitetssikret selvfølgelig). Masse lykke til! Anonymkode: 739a7...4b9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #9059 Skrevet 26. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nok mange som undervurderer MSQ. Etter min mening er dette en utfordrende eksamensform da det legger seg bredt, men samtidig veldig detaljert (om eksamenen er godt kvalitetssikret selvfølgelig). Masse lykke til! Anonymkode: 739a7...4b9 MCQ skulle det selvsagt stå. Anonymkode: 739a7...4b9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #9060 Skrevet 26. februar 2017 Jeg skriver bacheloroppgave på ingeniørstudiet og har fått en veileder som ikke kan en dritt om temaet jeg skriver om. Ifølge henne skal hun lære gjennom det jeg skriver. Altså lærer jeg veilederen min om det hun skal veilede meg i. Har heller ikke fått vite hvor lang oppgaven skal være eller når den skal leveres. Forrige uke fikk ei i klassen beskjed om å begynne helt på nytt siden de hadde valgt å ikke godkjenne problemstillingen hennes likevel, etter å ha godkjent den for halvannen måned siden. Flere som går på ubrukelige UiT? Anonymkode: 6b854...27f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå