Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er utdannet sosionom, hvis det er noe du lurer på må du bare spørre.

Anonymkode: 92846...4ba

Har også en del eksamensoppgaver.. Hvis du vil se oppsett/ får ideer må du bare gi en lyd.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også en del eksamensoppgaver.. Hvis du vil se oppsett/ får ideer må du bare gi en lyd.

Supert! :) Skal gi en lyd dersom jeg lurer på noe!

Skrevet

Hei,har nettopp hatt eksamen hvor man skal svare på 3 av 4 oppgaver. Jeg så nå at jeg har misforstått/lest feil på den ene oppgaven,og ergo har jeg ikke svart på det oppgaven spør om. Jeg har svart godt på de to andre. Vil dette føre til stryk?

Anonymkode: 1f6b7...0f8

Skrevet (endret)

Noen her inne som vet om karakterene kan bli lagt ut på studentweb om kvelden? Jeg så at det ene faget jeg venter karakter i har forsvunnet fra "aktive emner" i dag. Dette skjeddd i 13 tiden (jeg har sikkert oppdatert hvert 10 minutt i dag) og fra erfaring vet jeg at det betyr at det er litt aktivitet (altså tegn på at resultatene er rett rundt hjørne). Nå er det imidlertid blitt så sent at jeg begynner å tvile på at karakteren kommer før neste uke :( Men håper litt på å få den før allikevel.

Endret av mammamora90
Skrevet
1 time siden, mammamora90 skrev:

Noen her inne som vet om karakterene kan bli lagt ut på studentweb om kvelden? Jeg så at det ene faget jeg venter karakter i har forsvunnet fra "aktive emner" i dag. Dette skjeddd i 13 tiden (jeg har sikkert oppdatert hvert 10 minutt i dag) og fra erfaring vet jeg at det betyr at det er litt aktivitet (altså tegn på at resultatene er rett rundt hjørne). Nå er det imidlertid blitt så sent at jeg begynner å tvile på at karakteren kommer før neste uke :( Men håper litt på å få den før allikevel.

Tviler på at det kommer i kveld, siden jeg mener at det er administrasjonen (iallfall der jeg har studert) som legger inn karakterene. Fikk den ene karakteren i 18.00-tida denne uka, men da jobbet de nok litt lange dager, men tviler på at de jobber så seint som nå. 

Skrevet
1 time siden, mammamora90 skrev:

Den kan også komme i helgen. 

Anonymkode: 5912c...83e

Skrevet

Fikk tilbake min viktigste eksamen, den jeg satset alt på. Jobbet så utrolig hardt for. Trodde virkelig jeg skulle få A, hadde en veldig god følelse! ... C.

Trodde ikke jeg kom til å bli SÅ lei meg. Jeg gråter ikke, men jeg har en klump i magen. Gruer meg til å fortelle det til foreldre, kjæreste og venner når de spør.

• Liker 1
Skrevet

Fikk faktisk karakteren for en time siden ca :) 

Skrevet
1 minutt siden, Vackra skrev:

Fikk tilbake min viktigste eksamen, den jeg satset alt på. Jobbet så utrolig hardt for. Trodde virkelig jeg skulle få A, hadde en veldig god følelse! ... C.

Trodde ikke jeg kom til å bli SÅ lei meg. Jeg gråter ikke, men jeg har en klump i magen. Gruer meg til å fortelle det til foreldre, kjæreste og venner når de spør.

Fikk også C nettopp.. En kjip karakter ja :( Jeg håpte på en B siden jeg følte jeg gjorde det ganske bra. Jeg vet imidlertid at faglæreren er kjempestreng i det faget. Så på statistikken fra det faget og strykprosenten har vært ganske høy over fler år, pluss at ingen har fått A i løp av 3 år og kun 1-3 som får B hvert år. 

Skrevet

Er avhengig av B på hjemmeeksamen, men hjernen min er kaputt. Den er så sliten at den ikke orker noe som helst, og hjemmeeksamen pleier å være piece of cake for meg - har vanligvis problemer med å begrense meg fordi kreativiteten fyker av sted, men nå klarer jeg ikke noe som helst. Det som kommer ned på papiret er så dårlig at jeg lurer på om jeg egentlig noen gang har lært å skrive vettugt i det hele tatt.

Jeg er oppriktig bekymret, har ALDRI slitt med inspirasjon, KUN motivasjon. Nå er det omvendt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få inspirasjonen til å flyte. Har drukket vin, kaffe, spist sjokolade, sett filmer om temaet - jeg har til og med stått på hodet i noen minutter for å få blodet til å flyte til hjernen.

Noen tips? Er seriøst desperat!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,har nettopp hatt eksamen hvor man skal svare på 3 av 4 oppgaver. Jeg så nå at jeg har misforstått/lest feil på den ene oppgaven,og ergo har jeg ikke svart på det oppgaven spør om. Jeg har svart godt på de to andre. Vil dette føre til stryk?

Jeg hadde en slik eksamen i går. Vi fikk beskjed om at hvis en av de tre oppgavene er stryk, har man strøket på hele.... Hva studerer du?

Anonymkode: 54ae0...127

Skrevet

Hvem får egentlig A og B er?

Fått intrykk av at det er de som mestrer akademisk skriving.  Har jeg rett?

Skrevet (endret)

Hvor digg er det ikke å ha eksamen, og tenke at, jo visst var det mye å gjøre, og ja, det var vel ikke helt rett fram, men det gikk likevel veldig bra, og så oppleve at de man snakker med etterpå syntes det var svært vanskelig og at det gikk dårlig? 

Veldig digg :)

Etter gjenomført eksamen er det for øvrig viktig å snarest mulig gjøre sitt beste for å glemme alt man har lært, 95-99% av det man lærer i et fag får man sannsynligvis aldri bruk for, i noen tilfeller også 100 %.

Endret av Leifern
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem får egentlig A og B er?

Fått intrykk av at det er de som mestrer akademisk skriving.  Har jeg rett?

Kommer helt an på hva man studerer. Jeg får A og B i akademisk skriving, men gjør det, unnskyld språket, rassdårlig i realfag.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en slik eksamen i går. Vi fikk beskjed om at hvis en av de tre oppgavene er stryk, har man strøket på hele.... Hva studerer du?

Anonymkode: 54ae0...127

Master i pedagogikk,du da?

Skrevet

Sitter og gråter av frustrasjon akkurat nå. Har hatt et helvetes semester og har eksamen både imorgen og på tirsdag (studerer utenlands). Har tidlig morgenfly hjem den 23. Er så utslitt og vil bare hjem... Vondt i halsen har jeg også, etter å ha vært frisk hele j
*vla semesteret. Åh fy f det skal bli godt med jul.

Anonymkode: 6cc62...7bb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter og gråter av frustrasjon akkurat nå. Har hatt et helvetes semester og har eksamen både imorgen og på tirsdag (studerer utenlands). Har tidlig morgenfly hjem den 23. Er så utslitt og vil bare hjem... Vondt i halsen har jeg også, etter å ha vært frisk hele j

God jul :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva studerer du? Og hvorfor har semesteret vært et helvete? Land? Du er snart ferdig! God jul!

Anonymkode: 5f551...c16

Skrevet

Vil finne ut når karakterene publiseres! Synes det er så lite info -.- 

Skrevet (endret)

Det irriterer meg at jeg ikke kan semesterregistrere meg og betale semesteravgift der jeg går nå før studentweb åpner for det 1.januar. Får iallfall ikke kjøpt noe pensumbøker før studielånet kommer, og det kan jo gjerne ta sin tid når registreringa skal skje så seint. Første forelesing er den 9.januar. Jeg vet ikke om det er vanlig praksis på den høyskolen jeg går på nå, eller om det er spesielt i år på grunn av sammenslåingen med Høyskolen på Vestlandet fra 1.januar.  Men jeg er iallfall vant med fra UiB å kunne semesterregistrere meg og betale semesteravgifta i god tid før nyttår og få studielånet innen den første uka. 

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...