Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jepp. Jeg er lat student i dag... skulle egentlig skrevet semesteroppgave da vi har studiedag....hva gjør jeg? Jo har spilt sims, satt på klesvask og ordnet i litt papirer...:fnise:

eh.. og ikke sett på oppgaven og nå henger jeg her.. inbiller meg selv at jeg har god tid da levering er ikke denne søndagen men neste..mellom der har jeg 2 studiedager...:bond::klaske:

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Tilbake til hverdagen etter en deilig helg i Norge. Er egentlig fint å være tilbake, men har et kjempeessay å skrive til uka, og har så lite lyst. En ting som er deilig er at jeg har bare én eksamen i eksamensuka, og den teller bare 50%, så mye stress i semesteret betyr mindre stress i eksamensuka. 

Skal til Glasgow nå i hvert fall. Det blir gøy.

Skrevet

Bare tooooo oppgaver og en muntlig igjen, så kan jeg konse på eksamenslesing...jeg gleder meg virkelig til juleferien, har aldri fortjent juleferie like mye som jeg har gjort i år.

• Liker 1
Skrevet

Under tre uker til juleferie! Prøver å bruke det som en liten motivasjon, men aller mest bidrar det til mageknip og hodepine. Tror aldri jeg har vært så stressa før eksamen. Har fortsatt full undervisning, og det er tungt å stadig lære noe nytt mens jeg samtidig må repetere alt jeg liksom skal ha lært...

• Liker 1
Skrevet

gleder meg til juleferie jeg og! :bond::tree:

men først gruppearbeid fremføring,  muntlig arbeidskrav,semesteroppgave og eksamen :(

kommer til å sove hele ferien:fnise:

Skrevet

Gav virkelig alt, og gjorde mitt beste ute i praksis, men fikk varsel om at jeg har fare ved å ikke få godkjent.

Fysøren, suger kjempe mye, når jeg virkelig har gitt alt, vært drit sliten disse ukene, også er det ikke godt nok... takk for meg altså

Skrevet (endret)

Jeg er så lei meg. Har mistet piffen totalt. Går drømmestudiet, men pga utenforliggende forhold (familie, sykdom m.m) klarer jeg ikke å få gjort alt jeg bør. Jeg kjenner depresjonen komme sigende. Har kontaktet flere typer hjelpeapparat, men noen ser ikke hva de kan hjelpe med, selv om jeg har konkretisert, og andre steder er det fullt. Jeg har vært mye borte (sykdom og dødsfall) og derfor ikke klart å få en eneste venn. Økonomisk er det såvidt det går rundt. Motivasjonen som var ekstremt høy før studiestart, har dalt betraktelig. Det er dette jeg vil gjøre med livet mitt, men jeg sliter med å se at jeg klarer å gjennomføre.

Innlegg redigert. Lar resten av innlegget ditt stå, men håper du oppsøker hjelp av sosialrådgiver ved skolen, fastlegen din eller noen andre du stoler på.

Nordvesta, mod.

Anonymkode: 72b55...042

Endret av Nordvesta
Skrevet

Jeg klarer ikke konsentrere meg noe særlig om eksamen enda det bare er to uker til første eksamen.  Jeg har hatt en utrolig krevende høst hvor mye i privatlivet mitt har krevd det meste av min oppmerksomhet.  Om jeg gjør det godt på eksamen er avhengig av om jeg klarer å kanalisere oppmerksomheten mot lesingen mer enn hva jeg har klart til nå. Er det noen som har noen bra tips? 

Skrevet

To uker igjen til jeg må sende oppgavene i posten, guri :bond: Hadde en supereffektiv mandag med seks tomater unnagjort før 13:00 (det er effektivt til meg å være :ler: ) og så ble minstemann syk i går. Men nå skal jeg prøve å få unna tre/fire tomater før jeg skal spise lunsj med ei venninne, og så forsøke meg på noen til senere. Lov å håpe! :daane: 

Skrevet

Essay skal være ferdig på mandag. Jeg har ikke en gang begynt! Trøster meg med at det finnes folk som begynner dagen før og likevel får det til -.-
Og om en uke er det prøve i gælisk igjen også. Sliten! Er så stressende at vi ikke har en eneste lesedag. Ikke en eneste fridag der vi kan ta igjen det vi henger etter eller jobbe med oppgaver osv. Det er stress stress stress hele tiden. Ja, vi har leseuke før eksamen, men eksamen for meg i år teller bare 50% i ett fag. 

Skrevet

Flere som har kommet til det punktet hvor man får MARK av lesesalen?

Har ikke startet på eksamenstida enda, og jeg spyr ved tanken på å sette meg på min faste lesesalsplasss. Og hjemme får jeg ikke lest...

Har hatt en 2-ukersperiode nå hvor jeg konsekvent har sittet andre steder enn på lesesalsplassen min, men jeg har jo lyst til å ha lyst til å sitte der :P

Skrevet

Flere som har kommet til det punktet hvor man får MARK av lesesalen?

Har ikke startet på eksamenstida enda, og jeg spyr ved tanken på å sette meg på min faste lesesalsplasss. Og hjemme får jeg ikke lest...

Har hatt en 2-ukersperiode nå hvor jeg konsekvent har sittet andre steder enn på lesesalsplassen min, men jeg har jo lyst til å ha lyst til å sitte der :P

Her er lesesalen ALLTID stapp full, så ja... begynner å bli lei. Går ikke an å gå dit bare for å lese i en time for tar jo en halvtime å finne plass!!

I dag unngikk jeg oppgaven min ved å klatre opp Arthur's Seat. 
Er hjemme igjen nå... Er vel på tide å skrive litt.

Skrevet

Begynner å bli syk igjen. Vondt i halsen - og kroppen (hatt vondt i hodet i 1,5uke nå, litt hver dag). Ikke å vente noe annet etter den stressende eksamensperioden, men det passer veldig dårlig å bli syk nå. 

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten har mista fitbit laderen, men har nekter for å ha mistet den og påstår den er i kofferten. Men jeg har tømt kofferten to ganger og den er ikke der.

I tillegg har han åpna den andre laderen, men vet ikke hvor den er. Den lille hverdagsgleden min er å følge med på fitbiten, på skritt puls osv.

Jeg er hormonell pga bivirkninger fra prevensjon, samt at jeg er sliten og i eksamensperioe. Har ikke tid og energi og kaste bort på å lete etter en lader.

Skrevet

Blææ, har to svære oppgaver som skal inn i begynnelsen av desember. Den største har jeg gjort halvparten av, kjørt meg helt fast og den andre begynte jeg på nå og den virker heeelt uoverkommelig :icon_frown: Har i tillegg en eksamen som jeg bare må panikklese 5-6 dager på forveien - har ikke engang åpnet boka. Ikke gøy å plutselig gå fra "fasitsvar" og bare lese og svare, til å jobbe med oppgaver om masteroppgave som skal munne ut i masteroppgaven.

Anonymkode: a8b1f...39e

Skrevet

Jeg er lei. Ble ferdig med alle 3 oppgavebaserte eksamener for flere uker siden og har bare 1 hjemmeeksamen igjen helt i slutten av måneden, og den første av oppgavene skulle ikke leveres før i går, mens de to siste skal leveres mot slutten av november.. Det høres kanskje feil ut å sutre over noe sånt, men jeg kjenner at jeg er litt skuffa over nivået på masteren så langt. Har aldri hatt så lite å gjøre og vært ferdig med alle studiepoengene mine etter under 2 mnd av semesteret. Og det er så ENKELT. Jeg vet at det vil se fint ut på papiret med en mastergrad, men når jeg tenker på innholdet i den så blir jeg nesten flau. Det er forsåvidt fint at det er så enkelt mtp. at jeg nå har fått jobb fra januar av og skal jobbe minst 80 % og dermed kanskje kan kvitte meg med studielån fra høsten av mens jeg studerer meg ferdig, men samtidig er det litt kjipt at dette liksom skal være masternivå.. Det ble rett og slett ikke helt som jeg hadde trodd. Det er jo supert på en måte at det er null problem å jobbe fulltid ved siden av, men det er ikke helt sånn jeg hadde sett det for meg.. Så for meg lange dager på lesesalen, masse å gjøre, forelesninger, seminarer og folk, men den gang ei.. 

Heldigvis har jeg begynt såvidt i jobben alt og folkene der er kjempehyggelige. Den er jo ikke relevant for min utdannelse overhodet, så det er uansett uaktuelt å bli der etter at jeg er ferdig utdannet, men det er føles ubeskrivelig godt å ha noe produktivt å gå til, hvor jeg ser folk og får brukt noen av evnene mine til noe mer fornuftig enn å se tv-serier, sove lenge og vaske, som strengt tatt er det jeg har gjort mest siden august..

Anonymkode: bb9fc...5b7

Skrevet (endret)

Fikk 60% på Proposal og kjenner jeg er skuffet. Det er jo helt teit å være skuffet. Jeg er klar over at det var et par ting som ikke var perfekt, og 60% tilsvarer jo en B. B er en god karakter! I hvert fall når det er den første universitetsoppgaven jeg skriver på engelsk noen gang, på et eliteuniversitetet i Storbritannia. Jeg får ta meg sammen.

Jo mer jeg tenker "jeg fikk en B, jeg fikk en B" og mindre "jeg fikk 60%, jeg fikk 60%", jo bedre går det. Bare å sette i gang med essayet, som er mye viktigere. 

Endret av Linaria
Skrevet

Fikk 60% på Proposal og kjenner jeg er skuffet. Det er jo helt teit å være skuffet. Jeg er klar over at det var et par ting som ikke var perfekt, og 60% tilsvarer jo en B. B er en god karakter! I hvert fall når det er den første universitetsoppgaven jeg skriver på engelsk noen gang, på et eliteuniversitetet i Storbritannia. Jeg får ta meg sammen.

Jo mer jeg tenker "jeg fikk en B, jeg fikk en B" og mindre "jeg fikk 60%, jeg fikk 60%", jo bedre går det. Bare å sette i gang med essayet, som er mye viktigere. 

jeg skjønner ikke problemet 

Anonymkode: edf2b...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...